Υπάρχει Ελληνας στη Φλώρινα που φτιάχνει… αεροπλάνα; Εάν το πεις, θα σε διώξουν από την παρέα, αλλά εάν κάποιος κάνει μια βόλτα στην πόλη, θα διαπιστώσει ότι πράγματι αυτό συμβαίνει στην πραγματικότητα!
Μπαίνεις στο κέντρο της πόλης, διαβάζεις μια πινακίδα που γράφει «Αεροδρόμιο», παίρνεις τον δρόμο προς τα εκεί και σε οδηγεί σε έναν μακρύ χωματόδρομο, μέχρι που φτάνεις σε μία έκταση με φυσικό χόρτο, όπου μάλιστα (με αρκετή δυσκολία, πάντως) μπορείς να διακρίνεις δύο «αεροδιαδρόμους».
Βλέπεις ένα μεγάλο τολ, ένα υπόστεγο ημικυκλικό, όπως εκείνα στον πόλεμο, δύο ανεμούρια και λες «ε, ναι, κάπου εδώ πρέπει να υπάρχει κάτι σαν αεροδρόμιο»…
Εκεί συναντάς τον Γιώργο Ηλιόπουλο, που σε υποδέχεται, βάζει όση δύναμη έχει και ανοίγει δύο μεγάλες πόρτες του τολ, όπου βλέπεις ένα υπερελαφρό μονοκινητήριο διθέσιο και στο βάθος ακόμα δύο μικρά αεροσκάφη.
Είναι οι εγκαταστάσεις της τοπικής αερολέσχης Φλώρινας, αλλά με μια διαφορά από τις άλλες αερολέσχες: Τα μονοκινητήρια είναι τοπικής κατασκευής «Made in Florina».
Ο Γιώργος Ηλιόπουλος είναι συνταξιούχος αστυνομικός, δηλώνει όμως μοντελιστής και είναι πιλότος.
Ο μοντελισμός είναι η μεγάλη του αγάπη. Αυτός τον οδήγησε στην κατασκευή τριών αεροσκαφών, που «είδα να πετούν μαζί στον ουρανό της Φλώρινας», όπως λέει σε δηλώσεις του.
Τα έφτιαξε μόνος του, τα σχεδίασε σε χαρτί, από το μηδέν κυριολεκτικά, αν και δεν είχε όλες τις γνώσεις, γιατί -όπως λέει- «για να γίνει ένα αεροπλάνο χρειάζονται περίπου 50 ειδικότητες, δεν έχω σπουδάσει κάτι συναφές με τις κατασκευές αεροπλάνων», αλλά άρχισε να σχεδιάζει μονοκινητήρια από τη δεκαετία του ’80.
Χωρίς χρήματα, μόνο με μεράκι και με κέφι για τον αέρα, και το πρώτο μονοκινητήριο ήταν ο «Λυγκιστής», από την αρχαία ονομασία της Φλώρινας.
Βρίσκεται μέσα στο τολ, σε μια γωνία, κάπως παραμελημένο, αλλά γράφει «Cpt Giorgios Iliopoulos», στο πλάι της θέσης του πιλότου.
Το «Λυγκιστής» είναι πειραματικό, που έγραψε αρκετές ώρες πτήσης. Το αεροσκάφος ήταν έτοιμο το 1994. Εξ ολοκλήρου από ανακυκλωμένα υλικά.
Το κάθισμα από καφετέρια, ο πίσω τροχός από αναπηρικό καροτσάκι και ο κινητήρας από ένα Volkswagen χελώνα. Και η άτρακτος, με τα ξύλινα φτερά, από πεύκο Ορεγκον. Ηταν σε ντουλάπες που είχαν πεταχτεί. Κάποια κομμάτια έχουν συμπληρωθεί από λαμαρίνα και σε ορισμένα σημεία λίγο φελιζόλ και κόντρα πλακέ. Μοιάζει απίστευτο, όμως αυτό το αεροσκάφος πετούσε μέχρι πριν από λίγο καιρό. Και τώρα πετάει, απλώς χρειάζεται συντήρηση.
Το πειραματικό ξύλινο αεροσκάφος ήταν μόνο η αρχή. Από τότε δεν σταμάτησε. Παράλληλα άρχισε να σχεδιάζει ένα άλλο αεροσκάφος. Βρίσκεται στο κέντρο του υπόστεγου της αερολέσχης, που έχει ήδη επεκταθεί, αλλιώς δεν χωρούσαν ούτε τα αεροσκάφη ούτε οι πεταμένες λαμαρίνες από αεροπορικό αλουμίνιο ούτε οι πάγκοι σχεδιασμού.
Είναι ο «Αρχων». Το όνομά του προέρχεται από τον αρχάγγελο Μιχαήλ.
«Είναι ο άρχων των αιθέρων» αναφέρει και δείχνει τις εικόνες που είναι στον τοίχο με τους δύο αρχαγγέλους. Ο χαρακτηρισμός του επισήμως είναι υπερελαφρό μονοκινητήριο, μονοθέσιο. Ομως αποτέλεσε το αεροσκάφος-πρόκληση για τις κατασκευαστικές ανησυχίες του Ηλιόπουλου.
Εχει εικόνα μαχητικού και μάλιστα με χαρακτηριστικά Stealth, με γωνίες στην άτρακτο, για να μην κεντράρουν τα ραντάρ. Η καινοτομία του όμως είναι οι χοάνες, που βρίσκονται κάτω από τις πτέρυγές του.
Η κατασκευή άρχισε το 2005, με υλικά επίσημα και πιστοποιημένα. Το μαχητικό της Φλώρινας ήταν έτοιμο το 2009.
Τώρα αισθάνεται περήφανος, γιατί τρία δικά του αεροσκάφη βρίσκονται στην Αμερική, το ένα κατά παραγγελία Ινδού επιχειρηματία, ο οποίος, μέσω της εταιρίας του, παραχώρησε στον Γιώργο Ηλιόπουλο σύγχρονα προγράμματα και έφτιαξε το αεροσκάφος, που είναι on dimand, με χρηματοδότηση των Ινδών.
«Η Ινδία με στήριξε, η Ελλάδα ασχολήθηκε μαζί μου μόνο για… προβλήματα και επειδή δεν μου έδιναν άδεια, την έβγαλα από την Ιταλία. Τώρα αναφέρουν η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας και η διεύθυνση πτητικών προτύπων ότι δεν κατέθεσα ποτέ αίτημα άδειας, αλλά έχω όλα τα χαρτιά και μπορώ να τους διαψεύσω, αλλά δεν ασχολούμαι. Εμαθα, βέβαια, ότι ένας μεγάλος εισαγωγέας από τη βόρεια Ελλάδα τούς ανάγκασε να αλλάξουν νόμους, γιατί στην πατρίδα μας εάν έχεις δημόσιες σχέσεις σε υπηρεσίες ή στην κυβέρνηση, πετυχαίνεις τα πάντα. Εγώ θέλω να στείλω ένα μήνυμα μέσω της “δημοκρατίας” σε όλους τους ανθρώπους να μη φοβούνται και να επιχειρούν να πετύχουν τον στόχο που βάζουν στη ζωή τους, όποιος κι αν είναι αυτός. Εγώ το πάλεψα, το στήριξα, το πέτυχα και συνεχίζω…».
Κι αμέσως μετά μπήκε στο τελευταίο του επίτευγμα, που είναι το «Αταιρον» (χωρίς ταίρι, αλλά σημαίνει και «At Air on»), ένα υπερελαφρό 280 κιλών, «Made in Florina», φυσικά και έκανε μια βόλτα.
Οχι θα κάτσει να σκάσει, με αυτούς που δεν θέλουν την πρόοδο των Ελλήνων αλλά της τσέπης τους…
Πηγή: Κυριακάτικη δημοκρατία
Δηλαδή θα υπήρχε Ελληνικό Υπουργείο που θα ενέκρινε την κατασκευή ενός αεροσκάφους;; Αυτοί δεν εγκρίνουν ούτε αυτοκίνητα Made In Greece. Μόνον από συναρμολόγηση. Εγκρίνουν όμως άκρως επικίνδυνες γουρούνες, πατίνια, μοτοσυκλέττες, αυτοκίνητα από οποιαδήποτε χώρα αρκεί να είναι εισαγωγής. Λογικά, μάλλον δεν θα ενέκριναν ποτέ ένα αεροπλάνο κατασκευασμένο στην Ελλάδα.
Σούργελο… ελληνικά μπαρμπούτσαλα… σαν την άλλη που υποτίθεται ότι βρήκε το φάρμακο για τον καρκίνο και την παρασημοφόρησε ο Πάκης. Ή την άλλη που έλεγε ότι ήταν επιστήμονας στη ΝΑSA.
Ανέκαθεν, ειδικά τα τελευταία χρόνια, το ελληνικό κράτος ήταν εχθρός του ελληνικού έθνους. Ελπίδα μας, προς το παρόν, η ατομική “τρέλα” και η αφοσίωση στα ιδανικά του Ελληνισμού.
Δυστυχώς ΠΑΝΤΑ το ελληνικό κράτος είναι εχθρός του έθνους και του γένους. Διότι ιδρύθηκε από ξένους(αγγλοσάξωνες και γάλλους) και εξυπηρετεί τα σύμφεροντά τους.
Ετσι ακριβώς είναι όπως τα λέει. Με νόμους που μόνο εμπόδια βάζουν παρά βοηθούν τον Έλληνα στο επιχειρίν και την δημιουργία πλούτου έχουν κλείσει χιλιάδες επιχειρήσεις