Στην αντεπίθεση περνούν οι μηχανοδηγοί μετά τα δύο τελευταία περισταικά στο σιδηρόδρομο που από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα. Όπως ανακοίνωσε το Σωματείο Μηχανοδηγών θα προχωρήσει σε μια σειρά κινητοποιήσεων τον Σεπτέμβριο αλλά και τον Οκτώβριο.
Η παρ’ ολίγον μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστικού στους Αγίους Αναργύρους και η σύγκρουση αμαξοστοιχίας με κορμούς καμμένων δέντρων μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών, το πρωί του Σαββάτου ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το νερό.
Έτσι, το Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) κατά τη συνεδρίαση που πραγματοποίησε το Σάββατο αποφάσισε το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων, το οποίο έχει ως εξής:
- 24 Σεπτεμβρίου 2024: Στάση εργασίας από τις 6 το απόγευμα εως την λήξη της βάρδιας.
- 10 Οκτωβρίου 2024: 24ωρη απεργία
Επίσης αναμένεται νέα 24ωρη απεργία σε ημερομηνία που η ΠΕΠΕ θα προτείνει να αποφασίσουν απο κοινού τα Σωματεία Εργαζομένων στην Hellenic Train.
Μεταξύ των αιτημάτων των μηχανοδηγών είναι η διασφάλιση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αλλά και η λειτουργία βασικών συστημάτων ασφαλείας. Λέτε τα αιτήματα τους να εισακουστούν και η κυβέρνηση Μητσοτάκη να κάνει το χρέος της;
ΟΣΕ: Λαμβάνει επιπρόσθετα μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας στον σιδηρόδρομο
Την ίδια ώρα ο ΟΣΕ ανακοίνωσε ότι προχωρά στην άμεση λήψη επιπρόσθετων μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών.
Η διοίκηση του Οργανισμού, μετά τα δύο τελευταία περιστατικά στον Προαστιακό στους Αγίους Αναργύρους και στις Αφίδνες αντίστοιχα, αποφάσισε να επισπεύσει τη λήψη άμεσων μέτρων πού έχει ήδη σχεδιάσει με σκοπό τόσο την αποτροπή ανάλογων περιστατικών στο μέλλον όσο και την εν γένει ενίσχυση της ασφάλειας επιβατών και μέσων.
Τι ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΟΣΕ
Πιο συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Γιάννος Γραμματίδης έκανε την ακόλουθη ανακοίνωση: «Σε συνεργασία με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Τερεζάκη επισπεύδουμε σήμερα την σύσταση μιας νέας Διεύθυνσης Πρασίνου & Περιβάλλοντος στον Οργανισμό η οποία θα έχει ως αποστολή τον σχεδιασμό, τίς διαδικασίες και την υλοποίηση των έργων καθαρισμού της αυτοφυούς βλάστησης και της κοπής των δένδρων κατά μήκος όλου του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Επιπρόσθετα, η νέα Διεύθυνση θα είναι αρμόδια και για την συνολική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος τού Οργανισμού. Σημειώνεται, ότι μέχρι σήμερα το έργο των καθαρισμών και της κοπής δένδρων ανήκε στην αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Γραμμής. Κατά συνέπεια, με αυτή την απόφαση πετυχαίνουμε την αυτονόμηση με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και την αύξηση της ταχύτητας ανταπόκρισης. Η νέα Διεύθυνση, πού θα αναφέρεται απευθείας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο, θα αποτελείται από δύο Υπηρεσίες, την Υπηρεσία Πρασίνου και την Υπηρεσία Περιβάλλοντος, τη διεύθυνση των οποίων θα αναλάβουν ένας γεωπόνος κι ένας περιβαλλοντολόγος αντίστοιχα. Σχετική πρόταση θα κατατεθεί προς έγκριση στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ, την ερχόμενη Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024».
Ο κ. Γραμματίδης πρόσθεσε επίσης ότι «ο Οργανισμός έχει σχεδιάσει και ήδη θα προτείνει τη θεσμοθέτηση ανεξάρτητου και υπερισχύοντoς δικαιώματος του ΟΣΕ για κοπή δένδρων τόσον εντός των απαλλοτριωμένων σιδηροδρομικών διαδρόμων εκατέρωθεν των γραμμών όσο και εκτός αυτών, δηλαδή και σέ εκτάσεις ανεξαρτήτως δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσης ή δασικών περιορισμών και πάντα κατά μήκος του ενεργού, υπό αναστολή και καταργημένου δικτύου του για λόγους μη παρακώλησης των δημοσίων συγκοινωνιών, ασφάλειας τού επιβατικού κοινού, αποφυγής πυρκαγιών και μόλυνσης τού περιβάλλοντος».
«Με τον τρόπο αυτό, ο Οργανισμός επισπεύδει τη λήψη των μέτρων αυτών για την ορθολογικότερη διαχείριση αντίστοιχων θεμάτων, παράκαμπτοντας δαιδαλώδεις συναρμοδιότητες που μόνο καθυστερήσεις προκαλούν και, τέλος, για την προστασία τού δημόσιου συμφέροντος» κατέληξε ο κ. Γραμματίδης.
Διαβάστε επίσης:
- Παραλίγο νέα «Τέμπη» στον προαστιακό: «Δεν λειτουργούν τηλεδιοίκηση, ETCS και φωτοσήματα» λένε οι μηχανοδηγοί
- Στο έλεος του Θεού ο σιδηρόδρομος: Φωτογραφίες σοκ – Αμαξοστοιχία προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα κοντά στις Αφίδνες!
- Παραλίγο νέα τραγωδία – Πώς αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση τρένων γεμάτα με κόσμο στην Αθήνα