Να πληρώνουν με κάρτα ή με το κινητό τους ή το ψηφιακό τους πορτοφόλι σε ακυρωτικό μηχάνημα/πύλη εισόδου – εξόδου σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ θα μπορούν από τα τέλη του έτους οι επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς. Αυτό αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Γιώργος Σπηλιόπουλος, τονίζοντας ότι το σχετικό πρόγραμμα τρέχει πιλοτικά εδώ και λίγους μήνες στις λεωφορειακές γραμμές του αεροδρομίου και θα επεκταθεί από τα Χριστούγεννα και έπειτα (πιθανότατα από τις 23 ∆εκεμβρίου) σε όλα τα μέσα της πρωτεύουσας.
- του Βασίλη Παπακωνσταντόπουλου
Στο πλαίσιο του ITC 2024 – 7ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Σπηλιόπουλος τόνισε πως όραμα του ΟΑΣΑ αποτελεί τα ΜΜΜ να γίνουν η πρώτη επιλογή για τη μετακίνηση των πολιτών της Αθήνας. Στο πλαίσιο αυτό, έχει ξεκινήσει το πλάνο για τον επανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής, προκειμένου να προσδιοριστεί η πραγματική ζήτηση για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, να εκτιμηθούν οι ανάγκες για νέους προορισμούς και να εξεταστούν οι νέες τάσεις αστικής μετακίνησης.
Την ίδια στιγμή αναζητούνται χρηματοδοτικά εργαλεία για την αναβάθμιση του μετρό, που σε 4 μήνες θα κλείσει 25 χρόνια λειτουργίας. Σύμφωνα με τον Αθανάσιο Κοτταρά, διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ, είναι αναγκαία η αναβάθμιση των συστημάτων σηματοδότησης και πυρανίχνευσης, η αναβάθμιση του τροχαίου υλικού και η προμήθεια νέων συρμών, καθώς και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών, αφού είναι πολλά τα προβλήματα σε ανελκυστήρες και κυλιόμενες κλίμακες. «Στη γραμμή 3 και ειδικά στο κομμάτι που συνδέει το αεροδρόμιο με το κέντρο της πόλης είναι αναγκαία η προμήθεια νέων διρευματικών συρμών, όπως και η εγκατάσταση κλιματισμού σε 24 συρμούς της σειράς 1, που δεν είχαν όταν τους προμηθευτήκαμε, πριν από 25 χρόνια. Βρήκαμε την τεχνική λύση και την έχουμε καταθέσει στο υπουργείο» είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ.
Απαραίτητη είναι και η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, με τον κ. Κοτταρά να προαναγγέλλει την πρόσληψη 142 ατόμων το επόμενο δίμηνο, καθώς και η περαιτέρω ενίσχυση σε ανθρώπινο δυναμικό το 2025.
Στην εποχή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ετοιμάζεται να περάσει και η Θεσσαλονίκη. Όπως σημείωσε ο Γιάννης Τόσκας, διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, στόχος είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο να εφαρμοστεί ακριβώς με την έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή στις 30 Νοεμβρίου.
Διαβάστε ακόμα: Με τα χέρια στις τσέπες πήγε να επιθεωρήσει τα καινούργια λεωφορεία ο Μητσοτάκης
Πηγή: Εφημερίδα Δημοκρατία