Πτώση ασανσέρ στο ΑΠΘ: «Είναι απόλυτα ασφαλές, η συντήρηση γινόταν ανελλιπώς δύο φορές το μήνα»

Τι ισχυρίστηκε η πρόεδρος του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ), του αρμόδιου φορέα για τις φοιτητικές εστίες, μετά τις καταγγελίες των φοιτητών για την πτώση του ασανσέρ

Must Read

Τον ισχυρισμό πως γίνεται συντήρηση ανελλιπώς στον ανελκυστήρα στις φοιτητικές εστίες του ΑΠΘ και μάλιστα δύο φορές το μήνα, εξέφρασε η πρόεδρος του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ), του αρμόδιου φορέα για τις φοιτητικές εστίες των πανεπιστημίων, Άννα Ροκοφύλλου, με αφορμή την κατάρρευση ασανσέρ, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

«Κυκλοφορούν οι ισχυρισμοί στα μέσα ενημέρωσης ότι δεν ήταν συντηρημένο το ασανσέρ 2,5 χρόνια, ότι δεν υπάρχει ασφάλεια για τα παιδιά. Τίποτε δεν ισχύει. Το ασανσέρ είναι απόλυτα ασφαλές. Η συντήρηση γινόταν ανελλιπώς δύο φορές το μήνα», δήλωσε αρχικά η πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ και συνέχισε:

«Η πτώση του ασανσέρ αποδίδεται σε αστοχία υλικού. Συγκεκριμένα, το πλαίσιο, μέσα στο οποίο βρίσκονται τα αντίβαρα του ανελκυστήρα, κόπηκε στα δύο. Δεν ήταν ούτε σπασμένο, ούτε φθαρμένο, ούτε ραγισμένο – δεν ήταν, δηλαδή, παλιό. Μόλις κόπηκε, έπεσαν τα αντίβαρα, προκαλώντας τεράστιο θόρυβο. Εξαιτίας αυτού, ο κλωβός του ανελκυστήρα μετακινήθηκε κατά 50 εκατοστά – σταμάτησε σχεδόν ακαριαία, δηλαδή, εφόσον λειτούργησαν τα φρένα και δεν έπεσε από τον 8ο στον 4ο όροφο, όπως ακούγεται».

«Δεν γνωρίζω τίνος αμέλεια ήταν»

Στη συνέχεια η ίδια αναφέρθηκε στην τεχνική έκθεση. «Πριν από δύο χρόνια περίπου, το 2022, κλήθηκε η TUV AUSTRIA να πιστοποιήσει τη λειτουργία του ανελκυστήρα. Κατά τον έλεγχο, επειδή διαπίστωσε ότι υπήρχαν προβλήματα, έδωσε μία λίστα με τις τεχνικές παρατηρήσεις για όλα όσα χρειάζονταν επισκευή. Ακολούθως, έκλεισε το ασανσέρ και έγινε αμέσως ένας διαγωνισμός από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ προκειμένου κάποιος να το επισκευάσει, σύμφωνα με τις υποδείξεις της TUV AUSTRIA. Το ανέλαβε η εταιρεία OTIS. Μετά από περίπου 8 μήνες, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες. Όταν επανήλθε η TUV για να τις ελέγξει, ενέκρινε απόλυτα όσα είχαν γίνει, αποστέλλοντας μάλιστα και μία τεχνική έκθεση, όπου σημειώνεται ότι όλα έγιναν τέλεια. Ωστόσο, έλειπε ένας τεχνικός φάκελος, ο οποίος ήταν απαραίτητος για να δοθεί η πιστοποίηση. Όπως διαπιστώθηκε αργότερα, ο τεχνικός φάκελος υπήρχε αλλά δεν παραδόθηκε εκ παραδρομής. Δεν γνωρίζω τίνος αμέλεια ήταν και δεν δόθηκε. Να τονίσω, ότι ο συγκεκριμένος φάκελος βρισκόταν στο συρτάρι μαζί με την προηγούμενη πιστοποίηση! Εξαιτίας αυτής της εκκρεμότητας – δηλαδή, για ένα θέμα καθαρά τυπικό, όπως μας διαβεβαίωσε ο εμπειρογνώμονας – δεν δόθηκε τότε η πιστοποίηση από την TUV AUSTRIA, παρόλο που οι ίδιοι διαπίστωσαν ότι όλα είχαν επισκευαστεί όπως έπρεπε και σύμφωνα με τις υποδείξεις της», επεσήμανε, ενώ σε ό,τι αφορά στις καταγγελίες για το ότι το ασανσέρ λειτουργούσε χωρίς να έχει λάβει πιστοποίηση, η κυρία Ροκοφύλλου, υποστήριξε:

«Τον πρώτο χρόνο, το ασανσέρ ήταν κλειστό επειδή γίνονταν οι εργασίες, που προανέφερα. Άνοιξε ξανά το Σεπτέμβριο του 2023. Κι όταν το έλεγξε τότε η TUV AUSTRIA, διαπίστωσε ότι είχαν γίνει όλα σωστά κι ότι δεν υπήρχε ζήτημα ασφάλειας. Εκκρεμούσε, όμως, το συγκεκριμένο χαρτί – ο τεχνικός φάκελος. Προσωπικά, δεν είχα ενημερωθεί σχετικά, οπότε εφόσον γινόταν η συντήρηση κανονικά, ήμουν ήσυχη ότι υπάρχει η πιστοποίηση. Η συντηρήτρια εταιρεία, η OTIS, δεν έπρεπε να ξεκινήσει με τις συντηρήσεις του ανελκυστήρα χωρίς να υπάρχει ο τεχνικός φάκελος – εφόσον, υπήρχε η εκκρεμότητα, έπρεπε να βρεθεί ο τεχνικός φάκελος για να κλείσει η πιστοποίηση. Αυτό το θέμα το ανακάλυψε ο ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας, που στείλαμε κατευθείαν για να ελέγξει τί έχει συμβεί –ο ίδιος, μου εξήγησε ότι είδε την προηγούμενη πιστοποίηση του ανελκυστήρα και ο τεχνικός φάκελος ήταν μέσα. Γιατί δεν ζητήθηκε ή γιατί δεν τον έδωσαν εξαρχής, δεν γνωρίζω. Δεν τον αναζήτησαν ούτε η TUV, ούτε η OTIS –κι ας γνωρίζουν ότι πάντα μαζί με την προηγούμενη πιστοποίηση, υπάρχει ο τεχνικός φάκελος. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα, πρόκειται για κάτι καθαρά εξειδικευμένο, το οποίο δεν επηρεάζει την ασφαλή λειτουργία του ανελκυστήρα».

«Σκοπεύουμε να κινηθούμε νομικά»

Μάλιστα, η πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ ισχυρίστηκε ότι κατόπιν προσωπικής της εισήγησης, γίνεται ανελλιπώς δύο φορές το μήνα συντήρηση – αντί για μία. «Κάθε φορά που γίνεται συντήρηση του ανελκυστήρα, υπάρχει μία επιτροπή παρακολούθησης, που ελέγχει τη διαδικασία και μας στέλνει τα σχετικά έγγραφα ότι η συντήρηση πραγματοποιείται επαρκώς και ανελλιπώς. Θα επιμείνω στο ότι το ασανσέρ ήταν απόλυτα ασφαλές!», υποστήριξε, ενώ κλείνοντας η ίδια είπε:

«Σκοπεύουμε να κινηθούμε νομικά, προκειμένου να διερευνηθεί το ποιος έχει την ευθύνη για ό,τι συνέβη αλλά και ειδικά κατά της TUV AUSTRIA, λόγω του απαράδεκτου δημοσιεύματος, λόγω της παραπλάνησης της κοινής γνώμης».

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This