Τρόμο προκαλεί ακόμη ένα περιστατικό που συνέβη στον σιδηρόδρομο το οποίο θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο και να έχει ολέθριες επιπτώσεις.
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που αποφεύχθηκε στο παρά πέντε η σύγκρουση δύο συρμών του προαστιακού στους Αγίους Αναργύρους οι οποίοι κινούνταν στην ίδια γραμμή και σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών» πριν λίγες ημέρες σημειώθηκε άλλο συμβάν.
Συγκεκριμένα, συρμός του Προαστιακού που κινείται στη γραμμή του Αεροδρομίου έλαβε λανθασμένη εντολή να μπει στην αντίστοιχη γραμμή του μετρό που έχει προορισμό το «Ελευθέριος Βενιζέλος»!
Δείτε βίντεο:
Τι αναφέρουν οι μηχανοδηγοί
Το επικίνδυνο περιστατικό περιγράφει με λεπτομέρειες η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Το νέο επικίνδυνο συμβάν
«Την Τετάρτη 9/10/2024 ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορία στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε λάβει εντολή από Σταθμάρχη (Τηλεδιοίκηση Σ.Κ.Α.) για να εισέλθει σε λάθος γραμμή (και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό) στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας», αναφέρουν σχετικά με το περιστατικό
Ο συρμός 4245 είχε ξεκινήσει από την Κάντζα με προορισμό τα Άνω Λιόσια. Στο ύψος της Δουκίσσης Πλακεντίας ο προαστιακός συνεχίζει ευθεία και δεν στρίβει όπως το μετρό. Όταν ο μηχανοδηγός του προαστιακού είδε ότι τον στέλνουν σε λάθος πορεία και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους ρυθμιστές του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ). Κάλεσε τρεις φορές αλλά δεν έλαβε καμία απάντηση.
Δείτε βίντεο:
Ο μηχανοδηγός πήρε την πρωτοβουλία να κατευθυνθεί προς τη λάθος γραμμή, μια κίνηση που δεν προβλέπεται από τους κανονισμούς. Προχώρησε με πολύ αργή ταχύτητα και μόλις το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα η λανθασμένη πορεία έγινε αντιληπτή από την τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και τότε έλαβε άλλη εντολή από τον ρυθμιστή να γυρίσει πίσω με την όπισθεν!
Ο μηχανοδηγός αναγκάστηκε να κάνει απόσταση 300 μέτρων με την όπισθεν ενώ την ίδια στιγμή άκουγε από τον ασύρματο την «συγγνώμη» του ρυθμιστή για την λάθος εντολή.
H «απάντηση» της Hellenic Train
Η Hellenic Train «απάντησε» με την αφαίρεση του πιστοποιητικού πλοήγησης στον μηχανοδηγό που μπήκε στη λάθος γραμμή ενώ δεν επέβαλε ποινή στον ρυθμιστή του ΣΚΑ!
Στο έγγραφο που απέστειλαν στην εταιρεία οι μηχανοδηγοί ζητούν την άμεση διερεύνηση του συμβάντος και την αποστολή του πορίσματος, καταγγέλλοντας τη διοίκηση της Hellenic Train n οποία «συστηματικά αρνείται να κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα στο Σωματείο μας».
Τι αναφέρει ο ΟΣΕ
Το περιστατικό επιβεβαίωσε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ), Παναγιώτης Τερεζάκης, δίνοντας, όμως, μια άλλη εικόνα.
Όπως είπε, η λανθασμένη εντολή δόθηκε από τον σταθμάρχη, ο οποίος έχει ήδη απομακρυνθεί για επανεκπαίδευση και θα κριθεί αν θα παραμείνει στην θέση του.
Σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη, στην γραμμή αναμενόταν να εισέλθει το μετρό αλλά λόγω καθυστέρησης προηγήθηκε ο προαστιακός χωρίς να γίνει τροποποίηση της διαδρομής! Το λάθος εντοπίστηκε 500 μέτρα πριν την είσοδο στη σήραγγα.
Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα που προειδοποιούν ότι εισέρχεται σε λάθος γραμμή χωρίς να σταματήσει και ελέγχεται για την πράξη του.
Όπως υποστήριξε ο κ. Τερεζάκης η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε κανονικά, εμφανίζοντας τα σωστά σήματα. Ωστόσο, το πρόβλημα δεν έγινε αμέσως αντιληπτό, καθώς ο σταθμάρχης δεν είχε σχεδιάσει διαδρομή αντίθετης πορείας, αλλά απλώς έστειλε τον συρμό στη λάθος γραμμή.
Οι καταγγελίες των μηχανοδηγών
Οι μηχανοδηγοί εκτός από την παράθεση του συμβάντος στο δεύτερο μέρος του εγγράφου καταγγέλλουν τις σημαντικές καθυστερήσεις που σημειώνονται σε δρομολόγια καθώς τα τρένα αναγκάζονται σε ορισμένα σημεία να πηγαίνουν με πολύ χαμηλές ταχύτητες που φτάνουν ακόμα και τα 6 χλμ λόγω της τραγικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Την ίδια στιγμή, ο ΟΣΕ όσο και η Hellenic Train δεν έχουν προσαρμόσει ανάλογα τα δρομολόγια με αποτέλεσμα να παραπονιούνται οι επιβάτες για τις καθυστερήσεις που ξεπερνούν ακόμα και τα 20 λεπτά και να δημιουργούνται ουρές στις αποβάθρες. Οι μηχανοδηγοί καλούν την ΡΑΣ να προχωρήσει στις αλλαγές.
«Παρά τις διαμαρτυρίες μας και στην Hellenic Train για το θέμα, που προκαλεί καθημερινά πλήθος διαμαρτυριών μεταξύ των επιβατών, καθώς άλλοι χρόνοι περιγράφονται κατά την αγορά του εισιτηρίου για κάποιον προορισμό και άλλοι ισχύουν πραγματικά λόγω της κατάστασης του δικτύου και της τήρησης των περιορισμών ταχύτητας, δεν έχει υπάρξει καμία αλλαγή που να λαμβάνει υπόψη την πραγματικότητα που ζούμε οι μηχανοδηγοί», επισημαίνει η ΠΕΠΕ.
Οι μηχανοδηγοί αναφέρουν ως παράδειγμα την γραμμή της Έδεσσας όπου καλούνται να κινηθούν με ταχύτητα 5 και 6 χλμ την ώρα, αλλά και στη γραμμή της Χαλκίδας οι ταχύτητες ξεκινούν από τα 20 χλμ και φτάνουν έως τα 60 χλμ σε ορισμένα σημεία επειδή γίνονται εργασίες ή υπάρχουν βλάβες ή επειδή δεν λειτουργούν τα ηχητικά σήματα ή υπάρχουν ζημιές στη γραμμή.
Δείτε επίσης:
- Πριμοδότηση-ντροπή στη Hellenic Train!
- Εξωφρενικό! Ελεγκτής του Προαστιακού έκλεβε τα χρήματα επιβατών – Τι αναφέρει η Hellenic Train
ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΑΤΕ δλδ ????
ΤΙ ΑΛΛΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΛΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΟΣΟ ΟΥΤΕ ΠΟΥ ΝΟΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ,
ΝΑ ΤΟ ΠΟΥΜΕ ΑΠΛΑ, ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΧΕΣΜΕΝΟΥΣ.
ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΟ ΜΑΣ ΦΥΓΟΥΝ, ΜΕ ΟΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΤΟΣΟ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑΥΤΟΥΣ.!!
ΕΧΟΥΝ ΚΟΣΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ.!!
ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ? ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, 1,5 + ΧΡΟΝΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΜΠΗ, ΚΑΙ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ??? ΤΙΠΟΤΑ, ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ.
ΚΙΟΥΤΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ.!
Μετά από όλα αυτά τα συνεχόμενα περιστατικά στα τραίνα ,ο υπουργός κάθεται απαθεστατος στην υπουργική καρέκλα του??????
Ούτε μια απάντηση, ούτε μια προσπάθεια δικαιολογησης?????
Όπως φαίνεται αυτή είναι η νέα “κανονικότητα”!
Παρά τα επανειλημμένα παρ ολίγον δυστύχηματα ο μιζοτακης κρατά τους ίδιους στις διοικήσεις και επιδοτεί την ιταλική εταιρεία. Με αυτούς φαίνεται μοιράζεται τις μίζες και δεν θέλει μεταβολή