Μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε για την απευθείας ανάθεση της «Ελληνικό Μετρό» για το λογότυπο του μετρό της Θεσσαλονίκης (το οποίο έχει προκαλέσει γέλια στο ελληνικό διαδίκτυο από την αποκάλυψή του χθες) η εταιρεία εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση για να δικαιολογηθεί…
Πιο αναλυτικά, στην ανακοίνωση η εταιρεία εξηγεί τους λόγους για τους οποίους ακυρώθηκαν οι δύο διαγωνισμοί για το λογότυπο και κατέληξε να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση του έργου στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE., με αμοιβή 30.000 ευρώ.
Όπως αναφέρει η «Ελληνικό Μετρό» η απευθείας ανάθεση έγινε για να υπάρξει «αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος»…
Ολόκληρη η ανακοίνωση της εταιρείας:
«Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επικείμενης θέσης σε λειτουργία, στις 28/02/24 προχώρησε σε διενέργεια διαγωνισμού, με ανοικτή διαδικασία, για τη «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ», που είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία ενός απεικονιστικού σήματος/εμβλήματος (λογότυπο), το οποίο θα αποτελούσε το διακριτικό σήμα του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Ο Διαγωνισμός προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις, συνολικής αξίας δεκατεσσάρων χιλιάδων ευρώ (14.000,00 €), χωρίς Φ.Π.Α.
Κατά τη διαδικασία του Διαγωνισμού, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναξιολόγησε τις επιλογές της σχετικά με το αντικείμενο και προέβη στον ανασχεδιασμό του, λόγω της ανάγκης για τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου. Για το λόγο αυτό προχώρησε στη ματαίωση του Διαγωνισμού.
Στις 25/06/24 δημοπράτησε Διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια και με εκτιμώμενη αξία τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000,00€), χωρίς ΦΠΑ, λόγω της αλλαγής του αντικειμένου. Στο πλαίσιο του νέου Διαγωνισμού υποβλήθηκαν οκτώ (8) προσφορές, τις οποίες η Επιτροπή Διαγωνισμού ομόφωνα απέρριψε, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις τόσο των δικαιολογητικών συμμετοχής όσο και των τεχνικών προσφορών. Λόγω απόρριψης όλων των προσφορών, η διαδικασία απέβη άγονη και ο Διαγωνισμός ματαιώθηκε.
Για την αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος, λόγω της λειτουργίας του Μετρό στις 30/11/24, και προκειμένου η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να έχει στη διάθεσή της την απαιτούμενη οπτική ταυτότητα του έργου προέβη στη διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 30.000,00€, δηλαδή εντός του ορίου της απευθείας ανάθεσης.
Το αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης ήταν όμοιο με του προηγούμενου Διαγωνισμού, δηλαδή περιελάμβανε τον σχεδιασμό λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και τη δημιουργία σήμανσης των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά, στοιχεία τα οποία αποτελούν την οπτική ταυτότητα του έργου
Συγκεκριμένα, ο Ανάδοχος θα εκπονούσε:
α. Τη Μεθοδολογική προσέγγιση υλοποίησης του αντικειμένου της Σύμβασης
β. Το Λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης και τη Σήμανση των σταθμών για το σύνολο των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά
γ. Τις Επιγραφές των σταθμών και των αποβαθρών και τις κατευθυντήριες σημάνσεις συμπεριλαμβανομένων των πικτογραμμάτων για το σύνολο των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά.
δ. Το Διάγραμμα στάσεων των γραμμών του ΜΕΤΡΟ, το οποίο θα τοποθετηθεί εντός των συρμών
ε. Το Εγχειρίδιο οπτικής ταυτότητας (brandmanual), το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον:
· Κανόνες ορθής και επιτρεπτής χρήσης του λογοτύπου για διαφορετικές ανάγκες, μεγέθη, υλικά κ.λπ. και τα σχετικά lock-ups, αποστάσεις ασφαλείας κ.ο.κ.
· Λεπτομέρειες για τη σωστή χρωματική απόδοση σε διαφορετικά μεγέθη, υλικά κ.λπ.
· Πρότυπα (templates) χρήσης του λογοτύπου όπως π.χ. σε καταχωρήσεις, ανακοινώσεις, διαφημίσεις, χορηγίες, χάρτες, παρουσιάσεις κ.ο.κ.
· Κανόνες συνύπαρξης του λογοτύπου με άλλα λογότυπα.
· Χρωματική παλέτα.
· Γραμματοσειρές και ορθή χρήση τους.
· Πικτογράμματα.
Για το σκοπό αυτό, στις 02/10/24 ανατέθηκε η σχετική σύμβαση στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, η οποία διαθέτει εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ και δεν είχε συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία που προηγήθηκε».
Δείτε επίσης:
- Από εστιατόριο στην Τενερίφη κλεμμένο(!) το λογότυπο του «μ»ετρό Θεσσαλονίκης των 30.000 ευρώ
- Σάλος με το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης που κόστισε… 30.000 ευρώ με απευθείας ανάθεση!
- Με απευθείας ανάθεση ακόμη και το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης!
- Μετρό Θεσσαλονίκης: Και μισοτελειωμένο και… επικίνδυνο!
Επίτηδες γίνεται τόσος ντόρος για το λογότυπο?Θέλουν να κρύψουν τα εκατομμύρια (πρώτα δραχμές και μετά ευρώ)που έχουν φαει από αυτό το εργο?Είναι δυνατόν να μιλάμε για τριαντα χιλιάδες μόνο!
Εκεί στην εταιρεία είναι τόσο ανίκανοι που δεν μπορούσαν να σκεφτούν ένα λογότυπο αλλά έπρεπε να γίνει απευθείας ανάθεση και να ξοδεύουμε 30000€?
2024, η Ελλάδα να έχει εκατοντάδες αξιόλογους graphic designer, ακόμη και διεθνή γραφεία, και ο Κούλης Μητσοτάκης με το κόμμα-μαφία δίνουν σε απευθείας ανάθεση το λογότυπο, με κωμικοτραγικά αποτελέσματα. Έρχονται μετά να ταδικαιολογήσουν με νότες πατριδοκαπηλίας, μιλώντας για Συμβασιλεύουσα, οι άχρηστοι, Τουρκοφιλοι, εθνοπροδότες ραγιάδες Νεοδημοκράτες.
Τα χάλια σας ΠΑΝΤΟΥΥΥΥ!! Ανίκανοι, φαύλοι, ανοργάνωτοι!