Ένα ακόμη περιστατικό που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια νέα τραγωδία αποφεύχθηκε πραγματικά τη τελευταία στιγμή, χθες μεταξύ συρμού του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα και αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ως προορισμό την Αθήνα και κινούνταν και αυτή στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά -έχοντας μάλιστα «πράσινους» σηματοδότες- προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ριζοσπάστης», οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό ακινητοποιημένος. Αμέσως, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως βρισκόταν σταματημένος ουσιαστικά μπροστά τους.
Τότε, κατάφεραν να φρενάρουν το τρένο πριν υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας αλλά και τους ίδιους.
Όλα αυτά την ώρα που ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, παρουσίαζε στο υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο για την οργανωτική μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα.
Ανακοίνωση εξέδωσε ο ΟΣΕ σχετικά με την καταγγελία για παραλίγο σύγκρουση τρένων στην Πιερία.
Όπως αναφέρει ο ΟΣΕ στην ανακοίνωση του «τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΟΣΕ:
Σχετικά με δημοσίευμα που αναφέρεται σε παρ’ ολίγον σύγκρουση τρένων στην Πιερία, τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ με την κατασκευάστρια εταιρεία του συστήματος σηματοδότησης, εξετάζουν πολύ προσεκτικά όλες τις σχετικές αναφορές με σκοπό την πλήρη διερεύνηση του σχετικού περιστατικού.
Τονίζεται ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας όπως απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό.
Στα Τέμπη , η μία αμαξοστοιχία μετέφερε λαθραία καύσιμα και τα περισσότερα θύματα κάηκαν από τήν ανάφλεξη.
Μία μόνο λύση υπάρχει γιά νά ὑπάρξουν ἀσφαλεῖς σιδηροδρομικές συγκοινωνίες: μέσα στήν καμπίνα τοῦ μηχανοδηγοῦ νά ὑπάρχη -δεμένος – καί ἕνας ὑπουργός.