Στην πράξη η Τουρκία μετατρέπει τη διεθνή θάλασσα μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου σε τουρκική κυριαρχία – Αποκάλυψη της «κυριακάτικης δημοκρατίας»: Το ασυγχώρητο λάθος με την ελληνική αγγελία Α 4928/24.
Η περιοχή Ρόδος-Καστελόριζο-Τουρκία αποτελεί το τρίγωνο της διαβολικής συμφοράς για τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα και συμφέροντα.
- Από την Κύρα Αδάμ, εφημερίδα «κυριακάτικη δημοκρατία»
Και τούτο διότι η Άγκυρα με τις συνεχείς, μεθοδικές και μεγάλης ακριβείας κινήσεις της και εκμεταλλευόμενη ελληνικές αστοχίες και στοχευμένα λάθη δείχνει στην Ελλάδα και ενημερώνει τη διεθνή κοινότητα ότι το κύριο βάρος και κύριος στόχος των τουρκικών κινήσεων είναι η κατοχύρωση των συμφερόντων της στη νοτιοανατολική Μεσόγειο και δευτερευόντως στο κεντρικό Αιγαίο, στο οποίο επικεντρώνει το ενδιαφέρον της η κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Η Τουρκία επιμένει σε στοχευμένες επιχειρησιακές κινήσεις της στην περιοχή Ρόδου – Καστελόριζου καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, προκειμένου να υφαρπάξει όχι μόνο την ΑΟΖ της περιοχής, αλλά και να κατοχυρώσει τουρκική επικράτεια και κυριαρχία στην περιοχή μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου, εκμεταλλευόμενη τις πρόχειρες και αδικαιολόγητες κινήσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη – Δένδια από τον Σεπτέμβριο του 2019 μέχρι σήμερα.
Συγκεκριμένα, μόνο μέσα στον Δεκέμβριο η Τουρκία με διεθνή αγγελία Β 5346/24 ενημέρωσε τη διεθνή κοινότητα ότι θα εκτελέσει εκπαίδευση ελικοπτέρων σε περιοχή του αεροδρομίου DALAMAN από τις 16 Δεκεμβρίου 2024 έως τις 3 Ιανουαρίου 2025. Με την αγγελία αυτή η Τουρκία δηλώνει διεθνώς και κυρίως προς την Ελλάδα ότι το σύνολο της περιοχής εκπαίδευσης ελικοπτέρων κείται σε τουρκική επικράτεια και εντός του FIR Κωνσταντινούπολης, το οποίο, βάσει του ΙCΑΟ, αποτελεί πράγματι τουρκική κυριαρχία.
Όμως εξετάζοντας την απεικόνιση της περιοχής της τουρκικής εκπαίδευσης ελικοπτέρων αποδεικνύονται τα ακόλουθα: Η περιοχή καταλαμβάνει διεθνή θάλασσα μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου. Στην πράξη, η Τουρκία μετατρέπει τη διεθνή θάλασσα μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου σε τουρκική κυριαρχία.
Εντός FIR Αθηνών
Ένα μεγάλο τμήμα της περιοχής εκπαίδευσης τουρκικών ελικοπτέρων εισέρχεται 12 ν.μ. σε διεθνή θάλασσα μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου και εντός του FIR Αθηνών. Στην πράξη, και με βάση τις ανοησίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη, η Τουρκία στην περιοχή Ρόδου – Καστελόριζου έχει ορίσει από τον Σεπτέμβριο του 2019 12 ν.μ. χωρικα ύδατα, ενώ με νόμο του 1964 είχε ορίσει 6 ν.μ. στην περιοχή του Αιγαίου μέχρι το Καστελόριζο και από εκεί ανατολικά μέχρι τις ακτές της Συρίας είχε ορίσει 12 ν.μ. χωρικά ύδατα ως την περιοχή της Μεσογείου.
Η επέκταση σε 12 ν.μ. μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου βασίζεται και οφείλεται στην ανεξήγητη μέχρι τώρα κίνηση του υπουργείου Εξωτερικών, και συγκεκριμένα του ΥΠΕΞ Δένδια, ο οποίος δέχθηκε σε συνεργασία με την Τουρκία ότι η περιοχή Ρόδος – Καστελόριζο είναι Μεσόγειος και όχι Αιγαίο.
Η περιοχή της τουρκικής εκπαίδευσης ελικοπτέρων καπακώνει και την Τερματική Περιοχή αεροπορικών προσεγγίσεων και αναχωρήσεων στο αεροδρόμιο της Ρόδου, με αποτέλεσμα να υπάρχει δυσκολία προσεγγίσεων και αναχωρήσεων και να διακυβεύεται η ασφάλεια των πτήσεων.
Φτάσαμε στο σημείο λόγω κινήσεων Δένδια τον Σεπτέμβριο του 2019 η Τουρκία να καπακώνει την τερματική περιοχή του αεροδρομίου Ρόδου και να τη μετατρέπει σε τουρκική κυριαρχία – επικράτεια και μολονότι βρίσκεται μέσα στο FIR Αθηνών η Τουρκία να δηλώνει διεθνώς ότι κείται αποκλειστικά μέσα στο FIR Κωνσταντινούπολης που είναι αποκλειστικά τουρκική κυριαρχία.
Η «κυριακάτικη δημοκρατία» παρουσιάζει ως τεκμήριο την ελληνική αγγελία Α 4885/2024 επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα αναγράφει μόνο ότι η τουρκική περιοχή επικαλύπτει την τερματική περιοχή πτήσεων της Ρόδου και το εγκληματικό των ελληνικών παραχωρήσεων είναι ότι δεν αναγράφει ότι η Τουρκία, με την εκπαίδευση ελικοπτέρων στην περιοχή αυτή, έχει μετατρέψει τη διεθνή θάλασσα Ρόδου – Καστελόριζου σε τουρκική επικράτεια.
Εξέθεσαν τη χώρα
Το ίδιο χρονικό διάστημα του Δεκεμβρίου μια αστοχία της Ελλάδας σε περιστατικό διάσωσης ναυαγών μεταναστών στην περιοχή ανατολικά της Ρόδου ήταν η αφορμή να δηλώσει εκ νέου η Τουρκία διεθνώς ότι η θαλάσσια περιοχή της Έρευνας και Διάσωσης κείται εντός της περιοχής ελέγχου Έρευνας και Διάσωσης της Άγκυρας όπως αυτή έχει δηλωθεί στον ΙΜΟ. Και τούτο διότι το επιτελικό κράτος της κυβέρνησης με τη διεθνή αγγελία του… έψαχνε να βρει ναυαγούς στον αέρα, εκθέτοντας τη χώρα διεθνώς.
Είναι γεγονός ότι το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΚΣΕΔ) εκτελεί αποτελεσματικά έρευνα και διάσωση με εξειδίκευση κατά 95% στη διάσωση μεταναστών. Αποτελεσματικά προέβη σε επιχείρηση Έρευνας και Διάσωσης την προηγουμένη εβδομάδα για έρευνα και δάσωση μεταναστών 7 ν.μ. ανατολικά της Ρόδου. Μπορεί η έρευνα και η διάσωση της προηγουμένης εβδομάδας να ήταν αποτελεσματική όσον αφορά στο ΚΣΕΔ, ταυτόχρονα όμως η κυβέρνηση βούλιαξε κι έπνιξε τα εθνικά συμφέροντα στην περιοχή αυτή της Μεσογείου.
Η κυβέρνηση για την έρευνα και τη διάσωση 7 ν.μ. ανατολικά της Ρόδου εξέδωσε την αγγελία Α 4928/24 με την οποία υποστηρίζει επικίνδυνα και αφελώς τα ακόλουθα:
Η ελληνική αγγελία αναγράφει ότι «δέσμευση και ενεργοποίηση εναερίου χώρου θα λάβει χώρα λόγω ενεργειών έρευνας και διάσωσης ναυαγών στην περιοχή».
Μολονότι στην περιοχή αυτή υπήρξε ναυάγιο με μετανάστες, το επιτελικό κράτος της κυβέρνησης τους έκανε… ιπτάμενους ναυαγούς και τούτο διότι η Έρευνα και Διάσωση για ναυαγούς υπάγεται στον ΙΜΟ αποκλειστικά και μόνον, ενώ η Έρευνα και Διάσωση για αεροπορικά ατυχήματα υπάγεται στον ΙCΑΟ.
Δηλαδή υπάρχουν δύο διαφορετικοί οργανισμοί για διαφορετικές περιπτώσεις έρευνας και διάσωσης, δηλαδή αεροπορικά ατυχήματα και θαλάσσια ατυχήματα.
Όφειλε η Αθήνα να εκδώσει αγγελία για 72 ώρες μόνον για θαλάσσια Έρευνα και Διάσωση και επειδή θα υπήρχε περίπτωση να συνδράμουν και αεροπορικά μέσα έρευνας και διάσωσης όφειλε να εκδώσει αγγελία για Έρευνα και Διάσωση στη θάλασσα και για τα αεροπορικά μέσα μέχρι τα 3.000 πόδια, γεγονός που δεν έπραξε, με αποτέλεσμα να επικρατεί κομφούζιο με αυτή την αγγελία στους αεροναυτιλλομένους και να μη διασφαλίζεται η ασφάλειά τους.
Πρώτη φορά
Στην αγγελία αυτή αναγράφεται επίσης ότι μεμονωμένα μέσα έρευνας και διάσωσης οφείλουν να συντονίζονται για λόγους ασφάλειας πτήσεων με το Ενιαίο Κέντρο Έρευνας Διάσωσης (ΕΚΕΔ) του Πειραιά.
Για την αναγραφή αυτή στην αγγελία σημειώνονται τα ακόλουθα: Το ΕΚΕΔ δεν έχει δυνατότητες ασύρματης εναέριας κυκλοφορίας. Δηλαδή, ένα μεμονωμένο ιδιωτικό αεροσκάφος που θέλει να προσφέρει υπηρεσίες έρευνας στην περιοχή της Ρόδου όπου έγινε το ναυάγιο η ελληνική αγγελία απαιτεί από το αεροσκάφος να έρθει σε επαφή με το ΕΚΕΔ, το οποίο δεν έχει δυνατότητα ασύρματης επικοινωνίας.
Ο όρος ΕΚΕΔ τέθηκε για συγκάλυψη της ελληνικής αδυναμίας να διασφαλίσει και να εξασφαλίσει περιοχή Έρευνας και Διάσωσης για τα θαλάσσια ατυχήματα αρμοδιότητας ΙΜΟ.
Και τούτο διότι μια χώρα για να έχει Ενιαίο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης πρέπει να έχει και οριοθετημένες περιοχές για θαλάσσια ατυχήματα και αεροπορικά ατυχήματα στο πλαίσιο ΙΜΟ και ΙCΑΟ. Ενώ η Ελλάδα έχει μόνον για τον ΙCΑΟ, με αποτέλεσμα ο ICAO να μην συμπεριλαμβάνει το Ενιαίο ΚΕΔ στο ευρωπαϊκό εγχειρίδιο αεροπορικών πληροφοριών.
Πρώτη φορά στα χρονικά η Αθήνα δεσμεύει εναέριο χώρο για Έρευνα και Διάσωση μεταναστών στη θάλασσα έπειτα από βύθιση λαθρεμπορικού.
Αποκάλυψη της «κυριακάτικης δημοκρατίας»: Το ασυγχώρητο λάθος με την ελληνική αγγελία Α 4928/24
Η Τουρκία απάντησε αστραπιαία και με τη διεθνή αγγελία Β 5789/24 ενημερώνει τη διεθνή κοινότητα και την Αθήνα ότι η θαλάσσια περιοχή της έρευνας και διάσωσης κείται εντός της περιοχής ελέγχου έρευνας και διάσωσης της Αγκύρας όπως αυτή έχει δηλωθεί στον ΙΜΟ και έχει καταχωριστεί στο ΙΜΟ global SAR Plan και όλα τα μέσα έρευνας διάσωσης ναυτικά και αεροπορικά πρέπει να συντονίζονται με το SRR Άγκυρας.
Με την ενέργειά της αυτή η Τουρκία εφαρμόζει στην πράξη τον τουρκικό νόμο 24611/12Δεκ 2001 με τον οποίο όρισε με βάση τη Σύμβαση του ΙΜΟ (Αμβούργο 1979) το μισό Αιγαίο ως περιοχή της Τουρκίας για τα ναυτικά ατυχήματα στο πλαίσιο του ΙΜΟ.
Με την ενέργειά της αυτή καλύπτει και ένα μεγάλο μέρος από τον 26o έως τον 28o Μεσημβρινό, δηλαδή από ανατολικό άκρο της Κρήτης μέχρι το ανατολικό άκρο της Ρόδου και από τον 28ο έως τον 30ό Μεσημβρινό, δηλαδή από το ανατολικό άκρο της Ρόδου μέχρι 20 μίλια ανατολικά του Καστελόριζου.
Με την ενέργειά της αυτή η Τουρκία καλύπτει ως περιοχή θαλάσσιας Έρευνας και Διάσωσης ένα μεγάλο τμήμα της τουρκολιβυκής ΑΟΖ. Ωστόσο πρέπει να επισημανθεί ότι η επέκταση της έρευνας και διάσωσης νοτίως Καρπάθου και Κάσου που έγινε με εσωτερική τουρκική απόφαση το 2022 δεν αναφέρεται στους ισχυρισμούς της τουρκικής αγγελίας.
Όμως οποιαδήποτε ΑΟΖ Ρόδου-Καστελόριζου εξαλείφεται τριπλά λόγω της τουρκολιβυκής ΑΟΖ που ξεκινά από τις τουρκικές ακτές ανάμεσα Ρόδου και Καστελόριζου.
Από την οριοθέτηση της ελληνοαιγυπτιακής ΑΟΖ, στην οποία η κυβέρνηση άφησε στο έλεος την ΑΟΖ Ρόδου -Καστελόριζου, και από την τουρκική περιοχή έρευνας και διάσωσης του τουρκικού νόμου 24611, δεν μπορεί η Ελλάδα να έχει ΑΟΖ στην περιοχή Ρόδου – Καστελόριζου και ταυτόχρονα η περιοχή αυτή να υπόκειται σε έλεγχο από την Τουρκία με επιχειρήσεις έρευνας διάσωσης στο πλαίσιο του ΙΜΟ.
Σιγα θα τους ξυπνησετε απο την Νιρβανα τους. Δεν μπορει άλλα σπασιματα μεσης ο Δουλοπετριτης. Εδω οι μπατριωτες εχασαν κοτζαμ Αιγαιο σε TurkAgean και ο ενας τα εριχνε στον αλλο.
Σοβαρά τώρα;