Με χαρακτηριστική καθυστέρηση και μετά από τέσσερα χρόνια συνεχούς και παγκόσμιας χρήσης του όρου TurkAegean από την Τουρκία εξαιτίας της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, το γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO) αποφάσισε υπέρ της χώρας μας κηρύσσοντας άκυρο το σήμα.
Σε σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης σημειώνεται ότι ακυρώνεται το Ευρωπαϊκό Εμπορικό Σήμα «Turkaegean» μετά από συντονισμένες ενέργειες «του Υπουργείου Ανάπτυξης και του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ), με απόφαση του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε. (C58927, 10/01/25)».
Όπως υπενθυμίζεται στην ανακοίνωση, η οποία καταδεικνύει ωστόσο την καθυστερημένη αντίδραση της ελληνικής πλευράς, «το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας (TGA) κατέθεσε προς κατοχύρωση στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε. το εμπορικό σήμα ‘Turkaegean’. Τον Φεβρουάριο του 2023, επί υπουργίας Άδωνι Γεωργιάδη, ασκήθηκε αίτηση ακύρωσης από την Ελληνική Δημοκρατία, με χειρισμό της υπόθεσης από τον ΟΒΙ για την προσβολή του σήματος του τουρκικού οργανισμού. Αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών είναι η σημερινή απόφαση, η οποία αποτελεί δικαίωση των ελληνικών θέσεων».
Όπως δήλωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος: «Η Ελλάδα με την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι ισχυρή στο διεθνές στερέωμα και υπερασπίζεται με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα τα εθνικά της συμφέροντα και στο εμπορικό πεδίο. Διεκδικούμε το δίκιο μας με όλες μας τις δυνάμεις και με κάθε έννομο μέσο. Έτσι φτάσαμε και στη δικαίωση με την προσβολή του Ευρωπαϊκού Εμπορικού Σήματος ‘’Turkaegean’’».
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΟΒΙ, Δημήτρης Χρόνης, ανέφερε: «Η απόφαση ακύρωσης του ‘Turkaegean’ ικανοποιεί πλήρως τις ελληνικές θέσεις και δικαιώνει σε απόλυτο βαθμό την απόφαση να καταφύγουμε στην προσβολή του σήματος».
Ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, Γενικός Διευθυντής του ΟΒΙ, σχολίασε: «Στην υπόθεση ‘Turkaegean’ o ΟΒΙ μαζί τους νομικούς παραστάτες που εκπροσώπησαν την χώρα, δουλέψαμε συστηματικά και μεθοδικά για να έρθει το σημερινό θετικό αποτέλεσμα σε μια δύσκολη νομική μάχη».
Καιρός ήταν, θα μπορούσε να πει κανείς…
Για να δούμε τι θα γίνει και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπου η διαφήμιση για το «τουρκικό Αιγαίο» συνεχίζει και παίζει κανονικά σε όλα τα μεγάλα αμερικανικά δίκτυα. Θυμίζουμε ότι έπαιξε ακόμα και στα αποτελέσματα των αμερικανικών εκλογών, στην ζωντανή μετάδοση του CNN, με δισεκατομμύρια μάτια να βλέπουν το σήμα «TurkAegean»…