Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει το φιάσκο με τη νέα πλατφόρμα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης φαρμάκων της ΗΔΙΚΑ. Σύμφωνα με καταγγελίες γιατρών, το σύστημα δεν λειτούργησε ποτέ, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να «γραφτεί» κάποια συνταγή σε ασθενή. Αντιθέτως, στην μεταφορά χάθηκαν διαδικασίες που σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν ευεργετικές για τους χρήστες – ιατρούς, και ότι λείπει η τεχνική υποδομή για να εφαρμοστεί το νέο σύστημα.
Η διοίκηση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ), με ανακοίνωσή της, έδωσε οδηγίες στους γιατρούς, για την αντιμετώπιση του προβλήματος, και τόνισε πως δεν είναι μεγάλες οι διαφοροποιήσεις, ωστόσο, ο Ιατρικός σύλλογος προέβη σε μήνυση και στην ΗΔΙΚΑ αλλά και στο υπουργείο.
«Πολύ αργή και δυσλειτουργική η νέα πλατφόρμα»
Είναι χαρακτηριστικό, πως ο Ιατρικός Σύλλογος Πειραιά έχει δεχθεί δεκάδες καταγγελλίες και όπως αναφέρει σε ανακοινωσή του «επαληθεύονται οι φόβοι μας, καθώς πότε δυσλειτουργούσε και πότε δεν έδινε καθόλου πρόσβαση. Έχουμε δεκάδες καταγγελίες ότι το σύστημα που διαφημίστηκε ότι θα εκσυγχρονίσει την συνταγογράφηση είναι πολύ αργό και δυσλειτουργικό. Για άλλη μία φορά κάποιοι αποφασίζουν για εμάς, χωρίς εμάς».
Όπως τονίζουν οι γιατροί του Πειραιά, η λειτουργία του νέου συστήματος επιλέχθηκε χωρίς να έχουν γίνει οι απαραίτητες δοκιμές, χωρίς να έχουν δοθεί οι κατάλληλες οδηγίες, χωρίς να έχει γίνει η απαραίτητη ενημέρωση και η εκπαίδευση των γιατρών.
«Η απάντηση της ΗΔΙΚΑ στα θέματα δυσλειτουργίας ήταν ”διαγράψτε τα cookies και το ιστορικό περιήγησης”. Αν είναι δυνατόν!! Τελικά η νέα πλατφόρμα δεν απλοποίησε καμία διαδικασία, αντίθετα στη μεταφορά χάθηκαν πολλές από τις λειτουργίες που διευκόλυναν τους χρήστες», αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους τα μέλη του ΙΣΠ και συνεχίζουν: «Οι βιαστικές αποφάσεις υλοποίησης ενός τόσο σοβαρού εγχειρήματος και μάλιστα εν μέσω έξαρσης αναπνευστικών λοιμώξεων, έφερε υπέρογκα προβλήματα».
Ζητούν δε, από τους αρμόδιους να διορθώσουν άμεσα τα προβλήματα αυτά, που ταλαιπωρούν γιατρούς και ασθενείς, ενώ συμπληρώνουν πως σε λίγες μέρες επίκειται η εφαρμογή του νέου συστήματος των ηλεκτρονικών ραντεβού, για το οποίο έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους και επαναλαμβάνουν την πρότασή τους να συνεχίσουν να ισχύουν τα τηλεφωνικά ραντεβού, καθώς και τα έκτακτα/επείγοντα ραντεβού εκτός πλατφόρμας.
Διαμαρτυρίες και από την Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ
Την ίδια ώρα, τις διαμαρτυρίες της για το νέο σύστημα συνταγογράφησης εκφράζει και η Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ, τονίζοντας την πολυπλοκότητα της νέας πλατφόρμας, τον διπλασιασμό του χρόνου συνταγογράφησης και την υφαρπαγή πολύτιμου χρόνου από το ιατρικό έργο.
«Λαμβάνοντας υπ’όψιν ότι η νέα πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ για τα ραντεβού που θα λειτουργήσει από 01/02/24, απαιτεί τη δήλωση ωραρίου από τον ιατρό που δεσμεύεται υπέρ ΕΟΠΥΥ, οφείλουμε να τονίσουμε ρητά ότι η σύμβαση των ειδικών ιατρών είναι σύμβαση κατά πράξη και περίπτωση (με αμοιβή ύψους 6 ευρώ καθαρά), ότι κάθε επίσκεψη συνοδεύεται από παραπεμπτικό που υπογράφεται από ιατρό και ασφαλισμένο και ότι ο ΕΟΠΥΥ αγοράζει επισκέψεις με ανώτατο όριο τις 200 το μήνα και δεν αποζημιώνει δεσμευμένο ωράριο», αναφέρουν οι γιατροί συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ.
«Ποτέ δεν λειτούργησε το σύστημα της ΗΔΙΚΑ»
Νωρίτερα σήμερα το πρωί προχώρησε σε δηλώσεις ο Χειρουργός ΩΡΛ και μέλος ΔΣ του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, Γιάννης Νάσιος σχετικά με το ζήτημα.
«Μέσα στο σαββατοκύριακο τέθηκε σε εφαρμογή το νέο σύστημα συνταγογράφησης, η καινούρια πλατφόρμα βασικά. Υπήρχε μια μεταβατική περίοδος περίπου 2 εβδομάδες. Έχει έναν νέο τρόπο συνταγογράφησης από αυτόν που έχουμε συνηθίσει από το 2011. Στην ουσία θεωρητικά θα έπρεπε να είναι πιο ”φιλικό” το περιβάλλον, αλλά χρειάζεται ο 3πλάσιος χρόνος για να γράψεις μια συνταγή ή παραπεμπτικό», είπε αρχικά και συνέχισε:
«Κάναμε μία ημερίδα ενημέρωσης αλλά το σύστημα έχει πολλές διαφορετικές διαδικασίες για να κάνεις αυτό που κάναμε πριν. Χάνεται πολύτιμος χρόνος εξέτασης του ασθενή. ”Έπεσε” το σύστημα λοιπόν, αλλά ήταν τόσο μεγάλος ο όγκος που το σύστημα δεν λειτούργησε ποτέ. Υπάρχουν ειδικές πλατφόρμες που μπορεί κανείς να εκδώσει συνταγογραφήσεις και αποδείξεις, αλλά από το επίσημο σύστημα δεν λειτούργησε ποτέ».
Όπως τόνισε, χρειάστηκε να γράψουν τις συνταγές σε χαρτί, ενώ υποστήριξε πως το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι έτσι θα τις πληρώσει ο ασθενής. «Δεν θα ”περάσει” στο φαρμακείο ως συνταγή», κατέληξε.
Δείτε επίσης:
- Εξώδικο στην ΗΔΙΚΑ για τα τεράστια προβλήματα στο νέο ηλεκτρονικό σύστημα συνταγογράφησης
- Φιάσκο η «πρεμιέρα» της νέας πλατφόρμας ηλεκτρονικής συνταγογράφησης – Τεράστια προβλήματα για γιατρούς και ασθενείς