Με μία οργισμένη ανακοίνωση, ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά του, σχετικά με τα νέα προβλήματα που ανέκυψαν στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ, χθες το βράδυ, ταλαιπωρώντας ασθενείς και γιατρούς για ακόμη μία φορά.
Παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για προγραμματισμένη διαδικασία, δεν ενημερώθηκαν οι γιατροί για την δυσλειτουργία, όπως καταγγέλλει ο ΙΣΑ, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση.
«Σε επικοινωνία μας με τον Φορέα μας ενημέρωσε ότι για τη δυσλειτουργία είχε αναρτηθεί σχετική ανακοίνωση στο site της ΗΔΙΚΑ! Καλούμε τον Φορέα να ενεργεί με ενσυναίσθηση υπευθυνότητα και σεβασμό στον ιατρικό κόσμο και τον ασθενή. Είναι παράλογο να περιμένει από τους γιατρούς να μπαίνουν καθημερινά στο site του Φορέα καθώς και να προγραμματίζει εργασίες στο σύστημα, τις ώρες αιχμής των ιατρείων χωρίς καμία ενημέρωση. Οφείλει να ενημερώνει τους γιατρούς ή τους Ιατρικούς Συλλόγους για να ειδοποιήσουν τα μέλη τους», αναφέρει ο ΙΣΑ στην ανακοίνωσή του και συνεχίζει:
«Επιπρόσθετα, σήμερα το πρωί συνεχίστηκε η αδυναμία συνταγογράφησης από αρκετούς γιατρούς καθώς το σύστημα δεν μπορούσε να αναγνωρίσει το user name. Ο ΙΣΑ καλεί την ΗΔΙΚΑ να σταματήσει παίζει με την υγεία του πολίτη και το λειτούργημα του ιατρού. Τονίζει ότι εάν επαναληφθεί ανάλογη κατάσταση θα προσφύγει σε νομικές διαδικασίες ενάντια στη διοίκηση της ΗΔΙΚΑ».
Η απάντηση της ΗΔΙΚΑ
Ακολούθησε απάντηση από την ΗΔΙΚΑ, η οποία υποστηρίζει πως το πρόβλημα προέκυψε μόλις για…δύο ώρες.
«Σχετικά με την παροδική διακοπή δυνατότητας εκτύπωσης συνταγών, η ΗΔΙΚΑ Α.Ε., ενημερώνει ότι, η εν λόγω διακοπή διήρκεσε 2 ώρες και οφειλόταν σε δικτυακό πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση, συνιστάται η επιλογή άυλης συνταγογράφησης για την οποία δεν απαιτείται εκτύπωση χαρτιού και χρησιμοποιείται ήδη, από 5,7 εκατ. πολίτες», υποστηρίζει η ΗΔΙΚΑ και καταλήγει: «Να σημειωθεί, ότι το 2024 το 60% των συνταγών που εκτελέστηκαν ήταν άυλες».