Την πλασματική εικόνα της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα για τη βελτιωμένη κατάσταση του σιδηροδρόμου καταρρίπτουν με πάταγο εργαζόμενοι και συνδικαλιστικοί φορείς στα τρένα, δύο χρόνια μετά την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών αλλά και ενάμιση χρόνο μετά την κακοκαιρία «Daniel».
Παρά τις διαβεβαιώσεις του κ. Σταϊκούρα, τα προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο παραμένουν, ενώ προκαλεί οργή ότι μέχρι και σήμερα υπάρχουν περιοχές στις οποίες οι πολίτες δεν έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τα τρένα ή, αν το κάνουν, οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν είναι πάρα πολλοί.
Η «κυριακάτικη δημοκρατία» μετά τις διαδοχικές συνεντεύξεις του κ. Σταϊκούρα επικοινώνησε με τον Γιώργο Μανώλη, αντιπρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, ο οποίος παρουσίασε μια εντελώς διαφορετική εικόνα, που προκαλεί εύλογη ανησυχία.
Ο κ. Μανώλης ανέφερε ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας έχει εγκατασταθεί από τον Αύγουστο του 2023 και φτάνει μέχρι τη Θεσσαλονίκη, όμως στο ερώτημά τους προς τις αρμόδιες Αρχές αν το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να βλέπει σε αυτή τη διαδρομή τα ενδιάμεσα φωτοσήματα δεν έχουν λάβει απάντηση. «Αυτό προβλέπει ένα σύστημα πλήρους τηλεδιοίκησης κι αυτό δεν έχει απαντηθεί έως σήμερα από κανέναν» τόνισε ο κ. Μανώλης.
![](https://www.newsbreak.gr/wp-content/uploads/2025/02/manolis_giorgos.jpg)
Στο Λιανοκλάδι
Παράλληλα, μας εξήγησε ότι από το Λιανοκλάδι μέχρι τη Λάρισα μετά την κακοκαιρία «Daniel» η γραμμή είναι μονή και δεν λειτουργούν ούτε τα φωτοσήματα ούτε το σύστημα τηλεδιοίκησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η διέλευση των τρένων να στηρίζεται απολύτως στην εφαρμογή του γενικού κανονισμού.
Τραγική είναι η εικόνα και στη γραμμή Καλαμπάκας – Παλαιοφαρσάλων αλλά και Λάρισας – Βόλου. Οι γραμμές εδώ και 18 μήνες, μετά τις καταστροφές που προκάλεσε η κακοκαιρία «Daniel», παραμένουν κλειστές, χωρίς να έχει γίνει η παραμικρή εργασία.
«Εδώ και 18 μήνες δεν έχει γίνει το παραμικρό, δεν έχουν βάλει ούτε μία βίδα. Αρα τα χρονοδιαγράμματα του υπουργείου και του κ. Σταϊκούρα δεν ξέρουμε κατά πόσο είναι ρεαλιστικά και εφαρμόσιμα» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μανώλης και συμπλήρωσε: «Ο Βόλος δεν έχει τρένο για να πάει κάποιος στη Λάρισα».
Αναφορικά με το σύστημα τηλεδιοίκησης στην Αθήνα, ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης αποκάλυψε ότι από τον σταθμό των Λιοσίων μέχρι το Κιάτο δεν υπάρχει ούτε τηλεδιοίκηση ούτε φωτοσήμανση, ενώ ακόμα και για τις διαβάσεις έχει εγκριθεί ένα κονδύλι, χωρίς όμως να υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των παραπάνω έργων.
Όσον αφορά το πεδίο των επικοινωνιών, ο κ. Μανώλης ανέφερε ότι έχει υπάρξει βελτίωση στον ασύρματο VHF μετά το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, για το οποίο μας υπενθύμισε ότι το βράδυ της τραγωδίας οι μηχανοδηγοί των δύο τρένων δεν μπορούσαν να ακούσουν ο ένας τον άλλον. Όμως, ακόμα κι αν έχουν γίνει αυτές οι βελτιώσεις, ο αντιπρόεδρος μας ενημέρωσε ότι υπάρχουν ακόμα τρένα που κάνουν το δρομολόγιο προαστιακού Λάρισας – Θεσσαλονίκης και οι μηχανές τους δεν είναι στελεχωμένες με τα συστήματα GSMR, αποδίδοντας κοινή ευθύνη στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train.
Καταγγελίες-σοκ από τους εργαζόμενους σταθμάρχες στη Λαμία: «Αν είσαι νεοδημοκράτης με πρόσβαση στο γραφείο του υπουργού, προσλαμβάνεσαι»!
Ένα απίστευτο ρουσφετολογικό πάρτι καταγγέλλουν εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο της Λαμίας, γενέτειρα του αρμόδιου υπουργού κ. Σταϊκούρα.
![](https://www.newsbreak.gr/wp-content/uploads/2025/02/staikouras_hristos.jpg)
Μόλις πριν δύο μέρες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ανέφερε: «Είναι προγραμματισμένες προσλήψεις στον ΟΣΕ. Χρειάζεται προσωπικό και μαζί με τα συστήματα ασφαλείας που έχουν εγκατασταθεί, σίγουρα στόχος είναι να γίνεται όλο και πιο ασφαλής ο σιδηρόδρομος», ενώ σημείωσε ότι η κυβέρνηση άλλαξε τις διαδικασίες πρόσληψης, ώστε κάποιοι χρόνοι να συντμηθούν.
Φαίνεται όμως πως και στη συγκεκριμένη περίπτωση η κατάσταση, τουλάχιστον όσον αφορά τη Λαμία, είναι εντελώς διαφορετική.
«Σε όλες τις συμβάσεις με μπλοκάκια για ειδικότητες του ΟΣΕ (κλειδούχοι, σταθμάρχες κ.ά.) στην περιοχή της Λαμίας για να προσληφθείς πρέπει να είσαι νεοδημοκράτης και να έχεις επαφές με το πολιτικό γραφείο του κ. Σταϊκούρα» μας αποκάλυψε εργαζόμενος που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του. «Πρέπει να ‘σαι συγγενής, συνδικαλιστής της Δεξιάς, δεν υπάρχουν άλλα κριτήρια».
Σε ερώτησή μας για το πώς διαπιστώνεται αυτό το φαινόμενο, ο εργαζόμενος τόνισε: «Είναι μικρή η κοινωνία της Λαμίας και γνωριζόμαστε μεταξύ μας. Τα παιδιά όλα που προσλήφθηκαν είναι γνωστά για τις απόψεις τους και τις γνωριμίες τους».
Ο αριθμός αυτών των εργαζομένων που έχουν προσληφθεί με τέτοιες διαδικασίες είναι περίπου 20-25 άτομα, σύμφωνα με την εκτίμηση του εργαζομένου. «Ο προϊστάμενος του τμήματος γραμμής έχει διορίσει μέχρι τη γυναίκα του στη Λάρισα και τώρα ετοιμάζεται να τη φέρει στη Λαμία» μας κατήγγειλε.
Ο ίδιος άνθρωπος μας αποκάλυψε ότι όσον αφορά το περιστατικό της 9ης Οκτωβρίου 2024, με συρμό του προαστιακού που μπήκε στη γραμμή του μετρό και από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα, ο αρμόδιος σταθμάρχης είναι γιος μεγαλοσυνδικαλιστή της Ν.Δ.
«Έχω μάθει ότι στην Αθήνα όσοι δεν ήταν προσκείμενοι στη Ν.Δ. και θέλησαν να προσληφθούν στον σιδηρόδρομο τους έκαναν καψώνια και τους έκοβαν. Τους έβαζαν ακόμη και να περπατούν πάνω στις γραμμές για να σπάνε πλάκα και μετά τους έδιωχναν».
Παρόμοια εικόνα ρουσφετιών έχουμε και για τη Λάρισα.
«Στη Λάρισα το επίπεδο είναι υπό το μηδέν. Δεν υπάρχουν κριτήρια εκπαίδευσης, αξιολόγησης. Αυθαίρετες εντελώς οι διαδικασίες. Προϊσταμένη σταθμάρχη δεν έχει κουνηθεί από τα κεντρικά γραφεία, δεν έχει παρευρεθεί ποτέ στον σταθμό στο Λιανοκλάδι. Ακόμη και λίγες μέρες μετά τα Τέμπη, όπου είχαμε νέους σταθμάρχες που προσλήφθηκαν και ήταν πανικοβλημένοι, η προϊσταμένη δεν είχε την ευθιξία να έρθει να εμψυχώσει τα παιδιά ή να τους δώσει κατευθύνσεις για το πώς θα κάνουν τη δουλειά τους». Βέβαια έγραφε όσες υπερωρίες ήθελε, χωρίς στην πραγματικότητα να εργάζεται ούτε μία ώρα παραπάνω, όπως συμπλήρωσε ο ίδιος.
Πηγή: Εφημερίδα «κυριακάτικη δημοκρατία»
Τυφλά τα τρένα, σαν την γκαβή δικαιοσύνη ένα πράμα.