Δύο χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών αρχίζει να ξετυλίγεται σιγά σιγά το κουβάρι της έρευνας για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας που οδήγησε στο θάνατο 57 ανθρώπους.
Στο Κουλούρι, όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train εντοπίστηκαν τμήματα της καμπίνας της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Ελευθερία», τα συγκεκριμένα τμήματα επρόκειτο να «συναρμολογηθούν» χθες, Σάββατο (8/3) προκειμένου να δώσουν απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ο εντοπισμός των τμημάτων της καμπίνας αποτελεί σημαντική πτυχή της έρευνας για τα αίτια του εγκλήματος των Τεμπών, με δεδομένο ότι στο πρόσφατο πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) η επίμαχη καμπίνα φέρεται να έχει «εξαφανιστεί» μετά τη σύγκρουση, ενισχύοντας τη νεότερη εκδοχή ότι το «παράνομο φορτίο», το «άγνωστο καύσιμο, δε μεταφερόταν στα ανοιχτά βαγόνια με τις λαμαρίνες, αλλά είχε τοποθετηθεί στην “εξαφανισμένη” καμπίνα».
Κατά τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, από τη φωτιά που προκλήθηκε, λόγω του άγνωστου καυσίμου μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων, έχασαν τη ζωή τους πέντε έως οκτώ επιβάτες, οι οποίοι κάηκαν ζωντανοί, ενώ επιβίωσαν της σύγκρουσης.
Στο πόρισμα, του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και συγκεκριμένα στη σελίδα 40 διευκρινίζεται ότι η καμπίνα του πίσω οδηγού της μηχανής φαίνεται να είναι αποκομμένη από το υπόλοιπο όχημα και δεν μπορεί να εντοπιστεί πλήρως οπουδήποτε ανάμεσα στα συντρίμμια, εκτός από ένα μικρό μέρος της οροφής και του επάνω προβολέα.
Το πρωί του Σαββάτου μετέβησαν ξανά στο Κουλούρι, τόσο οι πυροσβέστες της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) του Πυροσβεστικού Σώματος όσο και δικαστικοί πραγματογνώμονες, οι οποίοι εντόπισαν τα τμήματα (κάθισμα κ.λπ.) της καμπίνας και μάλιστα επρόκειτο να τα «συναρμολογήσουν», προκειμένου να απαντηθεί το ερώτημα αν η παραμόρφωση της δεύτερης μηχανής οφείλεται στη σύγκρουσή της με το πίσω βαγόνι (σ.σ. το πρώτο) που μετέφερε λαμαρίνες ή σε καύση από τη φωτιά.
Τελικά τα τμήματα της καμπίνας δεν «εξαφανίστηκαν» και πλέον ο εφέτης ανακριτής θα περιμένει την έκθεση της αυτοψίας του κλιμακίου της ΔΑΕΕ του Πυροσβεστικού Σώματος.
Σημειώνεται ότι το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής κλιμάκιο της ΔΑΕΕ, μαζί με κλιμάκιο της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας και τους δικαστικούς πραγματογνώμονες, βρέθηκε στο Κουλούρι, στο πλαίσιο της εκ των πραγμάτων επιβεβλημένης πραγματογνωμοσύνης που παρήγγειλε ο εφέτης ανακριτής, μετά και τη νέα διάσταση που έθεσε το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Κατά τη διάρκεια της αυτοψίας μέλη του μικτού κλιμακίου της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας και Θεσσαλονίκης συγκέντρωσαν δείγματα από τα συντρίμμια της εμπορικής αμαξοστοιχίας, τα οποία θα αποσταλούν για εργαστηριακό έλεγχο στη Χημική Υπηρεσία Αθηνών. Μόλις ο έλεγχος ολοκληρωθεί τότε το κλιμάκιο της ΔΑΕΕ θα παραδώσει την έκθεσή του στον εφέτη ανακριτή, για να απαντηθεί έτσι το κρίσιμο, για την πορεία της ανάκρισης, ερώτημα αν η πίσω καμπίνα της δεύτερης μηχανής διαλύθηκε λόγω της σύγκρουσης με τη φορτάμαξα που μετέφερε λαμαρίνες ή λόγω της φωτιάς που εκδηλώθηκε (σ.σ. από το «άγνωστο καύσιμο») μετά τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.
Αντιδρούν οι συγγενείς των μηχανοδηγών
Συγγενείς των μηχανοδηγών της εμπορικής αμαξοστοιχίας που σκοτώθηκαν στα Τέμπη, όπως και οι συνδικαλιστές του κλάδου, έχουν αντιδράσει έντονα στην εκδοχή το «άγνωστο καύσιμο» να κρυβόταν στην καμπίνα της μηχανής, καταθέτοντας, μάλιστα, αίτημα για αυτοψία στο Κουλούρι.
Μιλώντας στο OPEN, η Σταυρούλα Καρύδη, μητέρα του 29χρονου μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας Δημήτρη Μασσαλή, που σκοτώθηκε στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, είπε: «Εμείς ζητήσαμε, μετά από αυτά τα οποία άρχισαν να ακούγονται μετά τη συνέντευξη του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, και την ατυχής τοποθέτησή του Προέδρου, την οποία βέβαια πήρε πίσω μετά ότι εκ παραδρομής. Δόθηκε μια αφορμή να υπάρχουν υπόνοιες ότι θα μπορούσε να υπάρχει στις μηχανές το πιθανό εύφλεκτο υλικό».
Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ:
Δείτε επίσης: Τέμπη: Ερευνούν τώρα (!) το μπροστινό μέρος του κόκπιτ
Τι έγινε; Τα είχατε ξεχάσει σε καμία τσέπη;
Α ρε Γουδή που θέλετε εκεί στην ΝΔ ….