Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει στη Θεσσαλονίκη το νέο γλυπτό που τοποθετήθηκε στην πλατεία Αριστοτέλους, με τίτλο «Γυναίκα σε λεωφορείο», τα αποκαλυπτήρια του οποίου έγιναν την Πέμπτη.
Πρόκειται για γλυπτό του Μανώλη Τζομπανάκη, το οποίο έχει ύψος 2,75 μέτρα και σύμφωνα με τον καλλιτέχνη «το θέμα είναι οι γυναίκες που επιβιβάζονται ή αποβιβάζονται από λεωφορείο και φαίνονται να κουβαλούν υλικά αλλά και ψυχικά βάρη.
Η δημιουργία ωστόσο που θα κοσμεί πλέον την διάσημη πλατεία της συμπρωτεύουσας φαίνεται ότι προκάλεσε αρνητικές αντιδράσεις, με τους χρήστες να σχολιάζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι αυτό που παρουσιάζεται δεν μοιάζει καθόλου με γυναίκα!
Μάλιστα, με φόντο τον σάλο που προκάλεσαν τα έργα που εκτέθηκαν στην Πινακοθήκη, ο βανδαλισμός των οποίων ωστόσο ήταν καταδικαστέος, οι πολίτες εκφράζουν την αντίδρασή του για τα έργα τέχνης που προβάλλονται από δημόσιους φορείς.
«Είναι αυτό γυναίκα σε λεωφορείο;», «Εγώ ούτε γυναίκα βλέπω, ούτε λεωφορείο, παρά μόνον ένα εξάμβλωμα», «Με το ζόρι να συνηθίσουμε στην κακογουστιά, την ασχήμια κ την πνευματική διαστροφή του κάθε απίθανου τύπου που δηλώνει καλλιτέχνης» είναι μερικά μόνο από τα σχόλια στην πλατφόρμα του X.
Δείτε τα σχόλια:
Είπαμε η τέχνη δεν έχει όρια και ο Σοπενχάουερ θεωρούσε πως η τέχνη σε κάθε της έκφανση, είναι μία λύτρωση της ψυχής για τον πόνο και το άγχος της.
Αλλα εδώ ο καλλιτέχνης με το συμπαθειο το @@@@“Γυναίκα στο λεωφορείο” pic.twitter.com/eOn79sM3dv
— Μαντάμ Πατσουλί (@2PAzkjh6oFRW77D) March 14, 2025
ΚΑΙ Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΙΣΘΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΑΚΑΘΕΚΤΗ,ΑΠΟ ΄΄ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ΄΄ ΤΟΥ Κ@@@ΛΟΥ.
Ιδού το νέο “άγαλμα” στην Θεσσαλονίκη με τίτλο “!#Γυναίκα σε #Λεωφορείο“.
ΕΓΩ ΟΥΤΕ ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΛΕΠΩ,ΟΥΤΕ ΛΕΩΦΟΡΙΟ,ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΝ ΕΝΑ ΕΞΑΜΒΛΩΜΑ. pic.twitter.com/lEQPewypZf— ΕΜΕΝΙΔΟΥ ΝΑΝΑ (@emenidounana) March 14, 2025
Ωδή σε μπετόν αρμέ στη γυναίκα της Σαλονίκης που με τη χρήση του λεωφορείου προσπαθεί να συνδυάσει ψώνια, εργασία, οικογένεια. Πανεμορφιά από όπου και να το πιάσεις.🤣 Σώνει και καλά να συνηθίσουμε την ασχήμια την δικής ΤΟΥΣ ψυχής. https://t.co/xc5rnJamkl pic.twitter.com/LbFPHkYTQK
— Lena Savvidou🇬🇷 (@lena_savvidou) March 13, 2025
Σαν Όρκ ειναι οι Σαλονικιές που περπατάνε και υποκλίνονται τα πεζοδρόμια βρεεεεεεεεεεέ ?😱#Τέχνη#Γυναίκα_σε_Λεωφορείο#Θεσσαλονίκη pic.twitter.com/SObGwS9xuY
— Μαρια Καλαντζη (@mariakalantze) March 14, 2025
Και μιας και η Τέχνη έχει την τιμητική της… Ιδού το νέο “άγαλμα” στην Θεσσαλονίκη με τίτλο “Γυναίκα σε Λεωφορείο”. Θα προσπαθήσω να είμαι πολύ προσεκτικός με τα λόγια μου.. ΤΙ ΜΕΓΙΣΤΗ ΕΚΤΡΩΜΑΤΙΚΗ ΑΗΔΙΑΣΤΙΚΗ ΜΑΛΑΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ! Έλεος δηλαδή, χάθηκε ένα καλαίσθητο άγαλμα, pic.twitter.com/SNnbM9vr4h
— HELLAS XG (@hellasxg) March 13, 2025
Και μιας και η Τέχνη έχει την τιμητική της… Ιδού το νέο “άγαλμα” στην Θεσσαλονίκη με τίτλο “Γυναίκα σε Λεωφορείο”. Θα προσπαθήσω να είμαι πολύ προσεκτικός με τα λόγια μου.. ΤΙ ΜΕΓΙΣΤΗ ΕΚΤΡΩΜΑΤΙΚΗ ΑΗΔΙΑΣΤΙΚΗ ΜΑΛΑΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ! Έλεος δηλαδή, χάθηκε ένα καλαίσθητο άγαλμα, pic.twitter.com/SNnbM9vr4h
— HELLAS XG (@hellasxg) March 13, 2025
Είναι αυτό “Γυναίκα σε λεωφορείο”;
-Θεσσαλονίκη: Προφανώς ο δημιουργός του αποτύπωσε την μορφή κάποιου άλιεν απ’ το σόι του… https://t.co/jIRp3DZF82 pic.twitter.com/fcH4tKaqVC— Niki Markou (@Markou_Niki) March 12, 2025
Το νέο έργο τέχνης που κοσμεί την Θεσσαλονίκη
“Γυναίκα σε λεωφορείο”(ή αλλιώς Άλιεν σε λεωφορείο)
Οι σιδεριές μάλλον θα δείχνουν τις δυσκολίες της ζωής(ή θα περίσσεψαν και δεν ξέρανε που να τις πάνε)
Καλή μας κατάθλιψη pic.twitter.com/zZMWuYukGb— Kυριάκος PROD (@prodkyr4) March 14, 2025
Τι να σχολιάσει κανείς.
Πραγματικά ο κάθε “καλλιτέχνης” δεν ξέρω με τι μέσα και πως πλασάρει την κάθε μπαρουφα ως τέχνη και στην συνέχεια την “υιοθετεί μια ολόκληρη πόλη”.#τεχνη#Θεσσαλονίκη pic.twitter.com/1GRX2uJRzD— Thodoris Xalaris (@ThodorisXalaris) March 13, 2025
ΕΝΑ ΣΩΡΟ γυναίκες ινδάλματα (επιστήμονες, πολεμίστριες, ΜΑΝΕΣ) ικανές να ικανοποιήσουν την ανάγκη των φεμιναζι να ηρωοποιήσουν το τίποτά τους, αλλά ο Δήμος Θεσσαλονίκης επέλεξε το άγαλμα-έκτρωμα με τίτλο «γυναίκα σε λεωφορείο».
Που ούτε γυναίκα θυμίζει, ούτε επιβάτη σε… pic.twitter.com/RIRMRNg2ex
— Andreas Panagopoulos (@andrewssj4_) March 13, 2025
Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω από ποιόν/ους πάρθηκε αυτή η αδιανόητη απόφαση; Είναι δυνατόν; Τιμά αυτό το αίσχος!τη γυναίκα;
Ο συγκεκριμένος κακοτέχνης θα έκανε καλή μπάζα υποθέτω. Έκτρωμα μα την αλήθεια. Γυναίκα που κουβαλάει υλικά και ψυχικά βάρη λέει η λεζάντα. Καλά τα βάρη, υλικά ή ψυχικά (ποιος ξέρει τι κουβαλάει μέσα του ο κακοτέχνης). Αλλά η γυναίκα ρε μπαγλαμά θέλει σεβασμό και αισθητική, αυτό εδώ είναι σαν κάποιο αλλόκοτο εξωγήινο πλάσμα από ταινία του Star Trek, ήμαρτον!
Θα περίμενε κανείς να δει καλαίσθητα έργα τέχνης σε μία χώρα που ζει μέσα στη βρωμιά και τη δυσωδία; Τι καλαίσθητο βλέπει κανείς στις μεγάλες πόλεις; Άθλιες πολυκατοικίες, παντού μοτζούρες και γκράφιτι, σκουπίδια παντού, πεταμένα μπάζα σε πόλεις και την ύπαιθρο όπου θέλει ο καθένας. Απορώ με τις απαιτήσεις σας.
Άλλαξε χώρα! Εμείς την αγαπάμε και έτσι όπως είναι.Μας αρκεί ι ότι η χώρα αυτή γέννησε τον πολιτισμό και έβαλε την ανθρωπότητα στις ράγες!Ούτε τον πολιτισμό μας τον χιλιετή θα τον “βάλουμε “στη θέση που μας προτείνεις εσύ.
ΠΩΣ ΤΟ ΛΕΓΑΝ ΣΤΗ ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΣ ΗΡΩΑΣ ΜΕ ΠΑΝΤΟΥΦΛΕΣ ??? ΚΛΑΙΩ ΚΛΑΙΩ
Εάλω η πόλις…
Τόσους Αγίους, τόσους ήρωες και ηρωίδες, τόσους πονεμένους, δεν βρήκαν να τιμήσουν;
Μήπως ο γνωστός… “Δρομέας” θυμίζει δρομέα; Μάλλον προς Κινγκ-Κονγκ φέρνει…
Πού ακριβώς αναφέρεσαι; Αυτό τη ήταν που λες;
Μήπως είναι “έργο “κάποιων ΜΚΟ/USAID !!που πριν “ξεψυχήσουν”γίνονται πιο” επιθετικές “;; Διερωτωμαι,δεν ξέρω, λέω..Τοσα δημοσιεύτηκαν και λέγονται για αυτήν την περιβόητη USAID!!!Έχουν ελεγχθεί όλοι αυτοί που κρύβονται πίσω από αυτές τις …..θεαρεστες δημιουργίες;;Στην εθνική πινακοθήκη και τώρα και στη Θεσσαλονίκη;