Λουτράκι: Καταγγελία πολίτη για κατάσχεση… ακατάσχετου λογαριασμού

Το περιστατικό αυτό αναδεικνύει ένα σοβαρό ζήτημα που αφορά τις τραπεζικές διαδικασίες

Must Read

Σύμφωνα με καταγγελία κατοίκου του Λουτρακίου, του οποίου τα στοιχεία είναι γνωστά αλλά δεν υπάρχει λόγος να αναφερθούν, πριν από λίγες ημέρες, για οφειλή 900 ευρώ προς την Εφορία, κατασχέθηκε ο ακατάσχετος λογαριασμός του στην Εθνική Τράπεζα, στον οποίο κατατίθεται η σύνταξή του.

Παρά την άμεση επικοινωνία του με την τράπεζα, η απάντηση που έλαβε ήταν ότι, παρόλο που ο λογαριασμός του είναι πράγματι ακατάσχετος, θα πρέπει να περιμένει αρκετές ημέρες μέχρι να διορθωθεί το λάθος. Το αποτέλεσμα; Ο αναγνώστης του loutrakiblog.gr χρειάστηκε να περιμένει επτά ημέρες για να αποδεσμευτεί ο λογαριασμός του και να μπορέσει να εξασφαλίσει τα απαραίτητα για τη διαβίωσή του.

Το περιστατικό αυτό αναδεικνύει ένα σοβαρό ζήτημα που αφορά τις τραπεζικές διαδικασίες και τη διαχείριση ακατάσχετων λογαριασμών, με άμεσες επιπτώσεις στην καθημερινότητα των πολιτών.

Τι ισχύει για τους ακατάσχετους λογαριασμούς και τι προβλέπει ο νόμος

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, ο ακατάσχετος λογαριασμός προστατεύει τα εισοδήματα των πολιτών από κατασχέσεις, με βασικό στόχο τη διασφάλιση ενός ελάχιστου βιοτικού επιπέδου.

Ποιοι λογαριασμοί είναι ακατάσχετοι

Ο βασικός τραπεζικός λογαριασμός που έχει δηλωθεί στην ΑΑΔΕ ως ακατάσχετος προστατεύεται για ποσό έως 1.250 ευρώ μηνιαίως. Στον λογαριασμό αυτόν κατατίθενται συντάξεις, μισθοί, επιδόματα και άλλες κοινωνικές παροχές.
Τι λέει ο νόμος σε περίπτωση λάθους κατάσχεσης:
Αν ένας ακατάσχετος λογαριασμός δεσμευτεί λανθασμένα, ο δικαιούχος πρέπει να απευθυνθεί άμεσα στην τράπεζα και στη ΔΟΥ (Εφορία) προκειμένου να γίνει άρση της κατάσχεσης. Ο νόμος προβλέπει άμεση διόρθωση του λάθους, αλλά στην πράξη η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει ημέρες, αφήνοντας τον πολίτη χωρίς πρόσβαση στα χρήματά του.
Γιατί ο πολίτης μένει χωρίς χρήματα:
Παρότι ο νόμος προστατεύει τον ακατάσχετο λογαριασμό, συχνά παρατηρούνται λάθη από τις τράπεζες ή τις αρμόδιες υπηρεσίες, με αποτέλεσμα οι δικαιούχοι να περιμένουν μέρες για τη διόρθωση.

Οι καθυστερήσεις οφείλονται:
Στη γραφειοκρατία και τις αργές διαδικασίες μεταξύ τραπεζών και ΔΟΥ.
Στην καθυστέρηση των τραπεζών να αποδεσμεύσουν τα ποσά, παρόλο που το λάθος αναγνωρίζεται.
Στην έλλειψη άμεσου μηχανισμού αυτόματης διόρθωσης, με αποτέλεσμα ο πολίτης να μένει χωρίς χρήματα μέχρι να ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες.

Αυτό το κενό στη λειτουργία του συστήματος δημιουργεί σοβαρά προβλήματα σε συνταξιούχους, εργαζόμενους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, που βρίσκονται ξαφνικά χωρίς πρόσβαση στα χρήματά τους, ακόμη και για τις πιο βασικές ανάγκες τους.

*Φωτογραφία αρχείου

Δείτε επίσης:

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

spot_img
spot_img

Διαβάζονται τώρα

spot_img

More Articles Like This