Μια οικογένεια θέλησε να επισκεφθεί την Ιερά Μονή του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης, αλλά σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει, μοναχές δεν επέτρεψαν στη 12χρονη κόρη να μπει, επειδή φορούσε παντελόνι.
Μετά τη γνωστοποίηση του θέματος προκλήθηκε σάλος και αρκετές αντιδράσεις, με τη μητέρα της ανήλικης να λέει ότι είχαν πάει στην γυναικεία μονή για να προσκυνήσουν τον τάφο του Αγίου Παϊσίου που βρίσκεται εντός του χώρου του μοναστηριού, αλλά πριν περάσουν την πύλη ενημερώθηκαν ότι το 12χρονο κορίτσι δεν θα περνούσε αν δεν άλλαζε ρούχα.
Ο Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου Στέφανος μίλησε στο ENA Channel για το περιστατικό:
«… δεν έχει σχέση με το αν κάποιος είναι θρησκευόμενος ή όχι, ή οτιδήποτε. Ο πατήρ Παΐσιος δέχονταν τους πάντες … ήταν πάντοτε με το χαμόγελο, πάντοτε με τη γαλήνη του, την ηρεμία του και τη σοφία του. Θέλω να πω δηλαδή ότι οποιαδήποτε συμπεριφορά μας και υμών, περί των κληρικών, των μοναχών, κ.λ.π. αλλά και των άλλων ανθρώπων, πρέπει να βασίζεται μέσα σε ένα πλαίσιο γαλήνης. Εάν δηλαδή έχουμε τα περιστατικά μας ή τα θέματα που έχουμε και έχουμε δίκιο. Δεν γνωρίζουμε από την άλλη πλευρά τι μπορεί να συμβεί με το να μπουν πολλά αυτοκίνητα, ή με το να μπει ο ένας ή ο άλλος, ή να γίνει εκείνο, ή μπορεί προηγουμένως να άφησαν κάποιον φερειπείν να μπει και να είχαν άλλα περιστατικά μετά γιατί άφησες αυτόν… δεν γνωρίζουμε όλοι τους άλλους και ούτε γνωρίζουμε τις ψυχές μας. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο θεωρώ ότι τέτοιες συμπεριφορές όσο και βαριές να είναι, δε νομίζω ότι τώρα είναι καταγγελία αυτό, είναι ένα παράπονο, ούτε πρέπει να λέγεται σαν καταγγελία. Ποιον καταγγέλλουμε δηλαδή;»

Εγώ ξέρω ότι αν η δωδεκάχρονη άνηκε σε καμιά οικογένεια με μπόλικα φράγκα, οι μοναχές όχι μόνο θα έβγαζαν το σκασμό, αλλά θα της έστρωναν και χαλί κόκκινο. Τραβάτε τώρα και προσκυνήστε βρωμερά σώβακα και σχισμένες παντόφλες
Τα ρήματα του στόματός σου ανομία και δόλος (ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ Ψαλμός 35,4)
Mε απύθμενο θράσος φαρμακωμένος απ΄τη ζωή σου εκτοξεύεις χλευαστικά σχόλια με υπεροψία. Εδώ έχει εφαρμογή ο λόγος του Θεού : Οι μισούντες σε ήραν κεφαλήν (Ψαλμός 82,3).
Άντε τράβα καμία παχιά για να συνέρθεις θρησκόληπτη γλίτσα.
Και το μυαλό σου είναι θολὸ Φανφάρα, φαφλατὰ
«Εἶδα μέσα σ’ ἕνα βοῦρκο ἕναν ἄνθρωπο ποὺ πνιγόταν. Βούτηξα καὶ κατόρθωσα νὰ τὸν σύρω ἔξω, σχεδόν μισοπεθαμένο. Σιγά-σιγά συνῆλθε καὶ τότε γύρισε καὶ μὲ ἀγριοκοίταξε. “Γιατί μὲ ἔβγαλες;” ρώτησε. “Ἐγώ ἐκεῖ μέσα ζῶ”…» (Ἀντρέι Ταρκόφσκυ, «Νοσταλγία»)
Δεν ακους συμβουλές και παραμένεις τούβλο. Μου έμαθες και Ταρκόφσκι καρνάβαλε
Κάθε μονή εχει τους κανόνες της,αν δεν γνωριζεις μην μιλάς,τα υπολοιπα και ο τρόπος που απαντας πιο κάτω χαρακτηρίζουν εσεναν και οχι τον αλλον.
Γουστάρω να γλεντάω υποκριτές καλούς χριστιανούς, που προσκυνάνε κάστανα, βρώμικες φανέλες και σκισμένες παντόφλες. Γουστάρω να ξεσκεπάζω την υποκρισία των ρασοφόρων που για το χρήμα, κάνουν τούμπες. Είστε ειδωλολάτρες και ο Χριστός θα έπρεπε να πάρει το φραγγέλιο και να κυνηγήσει όλους αυτούς που διαστρέφουν το όνομά Του. Αντε τώρα να προσκυνήσεις το ταφο ενός αγράμματου παρανοικού που έσπερνε μίσος και στο όνομα του κάποιοι κονομάνε και φτιάχνουν φασιστοκόμματα
Ζαχαριας κεφ Θ, εδαφιο 13-14: ..
«Και εξεγερω τα τεκνα σου Σιων επι τα τεκνα των Ελληνων… και Κυριος εσται επ’αυτους και εξεέυσεται ως αστραπη βολι… και καταναλωσουσιν αυτους και καταχωσουσιν αυτους εν λιθοις σφενδονης, και εκπιονται αυτους ως οινον…»
Το να κάνεις προσκύνημα σε όποιο Μοναστήρι δεν είναι υποχρεωτικό, το κάνεις γιατί το θέλεις, άρα πρέπει να ακολουθείς και τους κανόνες του χώρου και να τους μαθαίνεις και στους νεότερους που είναι μαζί σου.
o Xριστος δεν είχε περιουσία ενώ η εκκλησία έχει την μισή Ελλάδα.
Μην μπερδεύουμε τον Χριστιανισμό με την εκκλλησία Α.Ε
Γράφεις με ψυχολογικά και όχι ουσιαστικά επιχειρήματα, που απευθύνονται σε ημιμαθείς-αν όχι παντελώς αμαθείς- και εμμονικούς μη θρησκευόμενους σαν τον εαυτό σου.
Η Εκκλησία το 1833 είχε μια περιουσία, και σήμερα της έχει μείνει μόλις το 4% και το περισσότερο από αυτό δεσμευμένο.
Πόσα τρισ.δραχμές χρωστά το κράτος στην Εκκλη-σία; ( με την απαλλοτρίωση τεραστίων εκτάσεων της Εκκλησίας. ΤΟ ΒΗΜΑ ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΙΝΟΣ 17-5- 1998)…
Μην ξεχνα ότι η απαλλοτρίωση έγινε με αντάλλαγμα την μισθοδοσία των κληρικών που γίνεται από το κράτος.
1.το Ελληνικό δημόσιο εφάρμοσε αναγκαστική απαλλοτρίωση της περιουσίας της Εκκλησίας (Νόμοι 1072/1917, 2050/1920, 4684/1931) καταβάλλοντας 40 εκατομμύρια προπολεμικές δραχμές, ενώ το δημόσιο είχε εκτιμήσει τη συνολική αξία στο 1 δισεκατομμύριο. Το υπόλοιπο δεν κατεβλήθηκε ποτέ.
2.Eπί υπουργίας Τρίτση επί ΠΑΣΟΚ η πολιτεία ήθελε να υφαρπάξει την εκκλησιαστική περιουσία . Σκόνταψε πάνω στην απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου.
Διάβασε το βιβλίο του Γιώργου Καραμπελιά (γνήσιου Αριστερού)με τίτλο «Εκκλησία και Γένος εν Αιχμαλωσία», Εναλλακτικές Εκδόσεις 2018. Ο Συγγραφεύς είναι γνωστός πολιτικός αναλυτής, εκδότης του Περιοδικού ΑΡΔΗΝ, οικονομολόγος και ιστορικός ερευνητής.
3.Δεν έχουμε καταλάβει πώς η Εκκλησία δεν είναι ούτε κοινωνικός θεσμός, ούτε ίδρυμα πρόνοιας, ούτε ιδεολογικός χώρος, ούτε πολιτικό αποκούμπι, ούτε δεκανίκι και ακόλουθος ανθρωπιστικών τάσεων, αλλά ο χώρος της θεραπείας του ανθρώπου
Υ.Γ. Γράφεις : η εκκλησία έχει την μισή Ελλάδα. Bασιλεύει η ελλιπής ενημερότητα, αν όχι η παραπληροφόρηση, αν όχι το αντιεκκλησιαστικό μένος. Το αποσιωπούμενο συνήθως είναι το τεράστιο φιλανθρωπικό έργο.
Κατά Ματθαίον 19 (ΙΘ)
…
27 Τότε ἀποκριθεὶς ὁ Πέτρος εἶπεν αὐτῷ· Ἰδοὺ ἡμεῖς ἀφήκαμεν πάντα καὶ ἠκολουθήσαμέν σοι· τί ἄρα ἔσται ἡμῖν;
28 ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτοῖς· Ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ὑμεῖς οἱ ἀκολουθήσαντές μοι, ἐν τῇ παλιγγενεσίᾳ, ὅταν καθίσῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐπὶ θρόνου δόξης αὐτοῦ, καθίσεσθε καὶ ὑμεῖς ἐπὶ δώδεκα θρόνους κρίνοντες τὰς δώδεκα φυλὰς τοῦ Ἰσραήλ.
29 καὶ πᾶς ὅς ἀφῆκεν οἰκίας ἢ ἀδελφοὺς ἢ ἀδελφὰς ἢ πατέρα ἢ μητέρα ἢ γυναίκα ἢ τέκνα ἢ ἀγροὺς ἕνεκεν τοῦ ὀνόματός μου, ἑκατονταπλασίονα λήψεται καὶ ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσει.
30 Πολλοὶ δὲ ἔσονται πρῶτοι ἔσχατοι καὶ ἔσχατοι πρῶτοι.
Και ας το πω κ αυτό.
Αυτό για την ευπρεπή και ενδυμασία που αρμόζει στο κάθε φύλο , το λέει κ ο Άγιος Παΐσιος.
Αναζητήστε τό.
Και στο κάτω κάτω, σε σχεδόν όλα τα μοναστήρια υπάρχουν τα συμπληρωματικά ενδύματα σαν ποδιά να φοράνε οι γυναίκες προς σεβασμό του χώρου.
Όπως γενικά πρέπει να σεβόμαστε ΑΚΟΜΑ κ με την ενδυμασία μας .
Όποιος ενδιαφέρεται και έχει καλή διάθεση μαθαίνει .
ΥΓ . Δεν ξέρουμε τι έχει συμβεί εν πλήρη ενημέρωση.
Είμαι κορίτσι 24 χρονών κ θα ήθελα να πω ότι, ως νέα, θα ήθελα μια πατρίδα που οι πολίτες της σέβονται τους νόμους κ τους κανόνες. Η 12 Χρόνη είναι μια νεαρή γυναίκα που έχει και μυαλό και λογική. Γιατί, όταν είδε μόνη της την επιγραφή, δεν είπε μόνη της ότι θα ακολουθήσει τον κανόνα που υπάρχει στο μοναστήρι; Αν δεν συμφωνούσαν οικογενειακά στους κανόνες, θα μπορούσαν να πάνε για προσκύνημα κάπου αλλού. Τι μέλλον έχει η πατρίδα μου, όταν οι οικογένειες δεν σέβονται τις μοναχές; Αν δεν σέβονται κάτι τόσο απλό κ ανώδυνο, φαντάζομαι πόση απείθεια θα δείχνουν σε θέματα που απαιτούν κόπο. Κρίμα. Αύριο θα κληθω να συμπορευτώ με αυτή τη 12χρονη στη ζωή. Στην ίδια πατρίδα. Κάτι τέτοιοι άνθρωποι θα μου κάνουν τη ζωή δύσκολη, γιατί οι δικοί μου γονείς με έμαθαν να σέβομαι τους κανόνες των άλλων, ενώ οι δικοί της της έμαθαν ότι όλοι της χρωστάνε. Πολύ κρίμα.
……..οι δικοί της της έμαθαν ότι όλοι της χρωστάνε. ……..
Δικαιωματισμός χωρίς διάκριση (διάκριση : από τις μεγαλύτερες αρετές , αν όχι η μεγαλύτερη)
Όταν επισκεπτόμαστε ένα χώρο, πρέπει να είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε και τους κανόνες του και όχι να απαιτούμε να επιβάλουμε τους δικούς μας. Δεν είναι κάτι που ισχύει στην Ελλάδα μόνο. Όταν επισκέφτηκα ένα τζαμί στο εξωτερικό, κάλυψα το κεφάλι και τους ώμους μου όπως απαιτούνταν, δείχνοντας σεβασμό στους κανόνες τους. Είναι γνωστό ότι στα μοναστήρια ζητείται από τις γυναίκες να φορούν φούστα και γι αυτό το λόγο έχουν πρόχειρες φούστες για όσες βρεθούν εκεί με παντελόνι. Καλή διάθεση να υπάρχει. Δεν βλέπω τι πρόβλημα θα ήταν για το κοριτσάκι να φορέσει τη φούστα που υπάρχει στην είσοδο του μοναστηριού, να προσκυνήσει και να τη βγάλει φεύγοντας. Στο κάτω κάτω θα έκανε και υπακοή, μια αρετή την οποία ο Άγιος θεωρούσε πολύ σημαντική.
ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΧΟΛΙΟ
Δεν είναι κακό να φοράει κάποια γυναίκα η κορίτσι ένα σεμνό παντελόνι απλά εκεί οι μοναχές είναι λίγο πιο (αυστηρές) αλλά και εμείς από την πλευρά μας πρέπει να σεβόμαστε κάποιους κανόνες υπάρχει τρόπος να μάθουμε τούς κανόνες του μοναστηριού και να μην γίνεται τόσο πολύ μεγάλος ντόρος για ένα τέτοιο μοναστήρι με τέτοια φήμη και έναν τόσο μεγάλο Άγιο για την χώρα μας είναι κρίμα,με αγάπη Χριστού πάντα 🙏
έχει απαντηθεί το θέμα , αλλά ζούμε σε έσχατες ημέρες …
Δεν επιτρέπεται εις γυναίκα να φορή ανδρικά ενδύματα, ούτε στον άνδρα να φορή γυναικεία ενδύματα, διότι καθένας που κάμνει αυτά, είναι αποκρουστικός και αηδιαστικός ενώπιον Κυρίου του Θεού σου.
– [Δευτ. 22, 5]
έλεος με αυτό το θέμα…. το κοριτσάκι παντελόνι φορούσε, όχι κανένα καυτό σορτσάκι… για ποιο λόγο οι μοναχές απαγορεύουν την είσοδο?? ο Χριστός δεν λέει πουθενά πως είναι αμαρτία να κυκλοφορουν οι γυναίκες με παντελόνια.. ίσα ίσα, το παντελόνι, όχι το κολλητό το κολάν, είναι πολύ πιο σεμνό ρούχο από τις κοντές φούστες που σκύβεις να προσκυνήσεις και μπορεί να φανουν και απόκρυφα σημεία…. αυτό πως οι αντρες μόνο φοράνε παντελονια και οι γυναικες φούστες ας το βγάλουν απο τους κανονισμούς ολες οι μοναχές, ανεξαρτήτως μοναστηριού…. κι εννοουμε παντελόνια σεμνά, όχι τα πολύ κολλητά κολάν που διαγράφουν το σώμα… μια χαρά ντύσιμο είναι, σεμνό για μια γυναικα…. ουτε ο Αγιος Παίσιος λεει πουθενά για τις γυναικες να μην φορουν παντελόνια… ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είχε πει όσον αφορά τους νέους: ” ελάτε όπως είστε, και οι νεαροί με τα σκουλαρικια στα αυτιά”… αυτο το ξέρουν οι καλόγριες??…
ΗΤΑΝ ΑΥΘΕΝΤΙΑ Ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ;
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ !
Οὐκ ἔσται σκεύη ἀνδρὸς ἐπὶ γυναικί, οὐδὲ μὴ ἐνδύσηται ἀνὴρ στολὴν γυναικείαν, ὅτι βδέλυγμα Κυρίῳ τῷ Θεῷ σού ἐστι πᾶς ποιῶν ταῦτα.
– [Δευτ. 22, 5]
Δεν επιτρέπεται εις γυναίκα να φορή ανδρικά ενδύματα, ούτε στον άνδρα να φορή γυναικεία ενδύματα, διότι καθένας που κάμνει αυτά, είναι αποκρουστικός και αηδιαστικός ενώπιον Κυρίου του Θεού σου.
– [Δευτ. 22, 5]
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ !!!
Το κοριτσάκι που φορούσε παντελόνι δηλ. ήταν βδέλυγμα Κυρίῳ για σένα που η αντίληψη σου σταματά σε ένα κείμενο που διαβάζεις.ΞΥΠΝΑΤΕ ΡΕ!
…..σε ένα κείμενο ……..
συγκεχυμένη θρησκευτικότητα !!
Τω καιρώ εκείνω, άντρες και γυναίκες φορούσαν χιτώνες, όπως και στα π.Χ. χρόνια. Τα παντελόνια και οι φούστες είναι μεταγενέστερες ανακαλύψεις…
Άλλα – σχέδιο, δέσιμο κλπ -φορούσαν οι άνδρες και άλλα οι γυναίκες. Πάντα .
Από όσο ξέρω, οι αδελφές έχουν πρόχειρα ενδύματα για όσες θέλουν με σεβασμό στον Άγιο και στο μοναστήρι να προσκυνήσουν. Τι το όφελος να μπω με εγωισμό και χωρίς ταπείνωση σε έναν ιερό χώρο;
δηλαδή το κοριτσάκι με το παντελόνι δεν έδειξε σεβασμό στον Αγιο και στο μοναστήρι ενώ η άλλη που εβγαλε φωτογραφία στα σκαλιά της Παναγίας με το καυτό σορτσακι και φαινόταν ο πωπός της είχε σεβασμό και ταπείνωση??? έλεος κυρια μου…. με κατι τετοιες συμπεριφορες διωχνουν τον κοσμο απο την εκκλησια και τα μοναστήρια οι καλόγριες….και οχι, καποια δεν θελει να βαλει ρουχα στο μοναστηρι που τα εχουν φορέσει πριν αλλοι εκατό, δικαιωμα της… τι καλύτερο από ένα ωραίο, σεμνό και άνετο παντελόνι… (όχι κολάν)
…..με κατι τετοιες συμπεριφορες διωχνουν τον κοσμο απο την εκκλησια……
αμφιβάλλω αν ξέρετε τι είναι Εκκλησία !
Συμφωνώ απόλυτα αγαπητή. Δεν φτάνει που δεν σέβονται ζητάνε και τα ρέστα. Μάλλον είναι δικαιωματιστές μπροοδευτικοί και έφτασαν να καταγγείλουν το μοναστήρι του πολυαγαπημένου Αγίου της Ελλάδος.
Δεν εχουν,αλλά στο δρόμο πριν φτάσεις πουλανε.
Αν θέλουμε να λεγόμαστε και να είμαστε ορθόδοξοι, ας ενημερωνόμαστε.
Αν θέλουμε να λεγόμαστε ορθόδοξοι ας γίνουμε Ταλιμπάν με μόνο απαγορεύσεις και καθόλου κρίση και λογική.
Αγαπητέ έλεος, αν θέλεις να λέγεσαι Ταλιμπάν , κάνε όπως είπες.
Γιατί όλα τα υπόλοιπα δεν ισχύουν.
Τα συγγράμματα των Αγίων εκεί είναι , ψάχνεις , μελετάς.
Δεν σε υποχρεώνει κανένας να το κάνεις κ αυτό.
Να ψάξει ; Τηλεδιασωλωνημένος είναι !
Θα έμπαινες σε τζαμί με ακάλυπτο κεφάλι(αν είσαι γυναίκα)?Ήρεμα ρωτάω! Δεν καταλαβαίνω γιατί εμείς οι Έλληνες δε σεβόμαστε του κανόνες και (όχι τις απαγορεύσεις του κάθε ιερού χώρου0, αλλά ευχαρίστως σε τζαμί κλπ θα το κάναμε(και έτσι πρέπει)??Εκεί δεν υπάρχει κρίση και λογική? Θα πρέπει να είναι αυτονόητο! Από πλευράς των μοναζουσών θα πρέπει να υπάρχει διάκριση στον τρόπο που θα το πουν και από την άλλη πλευρά θα πρέπει να υπάρχει σεβασμός! Έχω δει με τα μάτια μου περίσσιο εγωισμό και ασέβεια σε ανδρικό μάλιστα Μοναστήρι από πλευράς προσκυνητών όλων των ηλικιών, όταν βλέπουν τις φούστες κρεμασμένες και απαξιούν να τις φορέσουν γιατί τους χαλάει το στυλ είτε αδιαφορούν πλήρως. Υ.Γ. Κόψτε όλοι αυτή την καραμέλα του ταλιμπάν, αν επιτρεπόταν στον καθένα να μπαίνει όπως γουστάρει και να κάνει ότι θέλει πάει τότε τη χάσαμε τελείως τη μπάλα.