Μορφή «χιονοστιβάδας» λαμβάνουν οι εξελίξεις στην υπόθεση του καθηγητή θρησκευτικών, που είχε αποπλανήσει μία μαθήτρια της Α’ Λυκείου, στην Λάρισα. Η κατάθεση της 16χρονης αποτυπώνει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την σχέση που είχε αναπτυχθεί μεταξύ τους, την ώρα που ο εκπαιδευτικός βρίσκεται ενώπιον του ανακριτή, όπου καλείται να λογοδοτήσει για όλα όσα κατηγορείται.
«Συναντιόνταν μέσα στην βιβλιοθήκη» ανέφερε νωρίτερα σήμερα μητέρα μαθητή που φοιτά στο σχολείο στη Λάρισα και συνέχισε: «Πέσαμε από τα σύννεφα με αυτό που μάθαμε. Οταν τον έβλεπα με τη γυναίκα του έλεγα πως πιο ευτυχισμένο ζευγάρι από αυτούς δεν υπάρχει. Ο καθηγητής αυτός είναι πολλά χρόνια εδώ, αλλά η καταγωγή του δεν είναι από τη Λάρισα. Ήταν ένας άνθρωπος που ποτέ δεν μου πήγαινε το μυαλό ότι θα έκανε κάτι τέτοιο, ήταν πολύ καλός και με τους γονείς και με τους μαθητές. Η σύζυγός του είναι εκπαιδευτικός και αυτή απ’ όσο γνωρίζω».
Όπως τονίζει η μητέρα του μαθητή, κανείς τόσο καιρό δεν είχε καταλάβει κάτι που να κινήσει υποψίες. «Απ’ ότι έμαθα βρίσκονταν μέσα στη βιβλιοθήκη, γιατί πήγαινε και την έπαιρνε κάποιες ώρες για να της μιλήσει και να της συμπαρασταθεί για κάποια θέματα. Στα διαλείμματα τους έβλεπαν μαζί και συζητούσαν οι δύο τους ώρες ατελείωτες. Η κοπέλα αυτή δεν είχε πολλές παρέες, ήταν ήπιος ως χαρακτήρας και όλοι νόμιζαν πως του μιλούσε για τα θέματα της και για αυτό δεν είχε καταλάβει κανείς τίποτα τόσο καιρό», υποστήριξε και κατέληξε:
«Οι υπόλοιποι γονείς του σχολείου ντρέπονται για αυτά που ακούστηκαν και μαθεύτηκαν. Υποτίθεται πως το σχολείο είναι ένας χώρος μόρφωσης, αλλά πλέον έχουμε ξεφύγει σε όλα τα επίπεδα. Απορώ πως το έκανε και ο ίδιος πραγματικά απορώ. Τα παιδιά το έμαθαν όταν τα κανάλια πήγαν έξω από το σχολείο. Είμαστε όλοι συντετριμμένοι».
Η κατάθεση της μαθήτριας
Τα όσα φρικιαστικά συνέβαιναν ανάμεσα στον θεολόγο και στην ανήλικη μαθήτρια αποτυπώνονται και στην κατάθεσή της, παρουσία διορισμένης πραγματογνώμονα – παιδοψυχολόγου και εισαγγελέως Πρωτοδικών Λάρισας – αρμόδιας για θέματα ανηλίκων.
«Όταν χτύπησε το κουδούνι σταματήσαμε και … είχε πρώτα βγει έξω από την πόρτα και είχε ελέγξει αν υπάρχει κάποιο παιδί ή καθηγητής στον διάδρομο…ε… και αφού δεν υπήρχε κάποιος έφυγα πρώτα εγώ και μετά εκείνος», είπε μεταξύ άλλων η 16χρονη, ενώ επεσήμανε πως είχε σχέση με τον καθηγητή Θρησκευτικών, από την αρχή της χρονιάς. Μεταξύ άλλων, μιλούσαν αρκετά για προβλήματα που αντιμετώπιζε η μαθήτρια με τις παρέες της, συζητούσαν για το άγχος που ένιωθε για τα μαθήματα ενώ τον συμβουλεύονταν και στα διαλείμματα και μέσα στην τάξη όταν τελείωνε το μάθημα.
Επισήμανε ότι γνώριζε τον συγκεκριμένο καθηγητή από το Γυμνάσιο καθώς τους έκανε μάθημα (δεξιοτήτων), στην Γ’ Τάξη. Η 16χρονη ένιωθε οικειότητα και άκουγε τις απόψεις του και για άλλα θέματα εκτός μαθημάτων. «Μερικές φορές του ζητούσα να με πάρει αγκαλιά και μερικές φορές γινόταν από τον ίδιο. Συνέβαινε στον χώρο του σχολείου, στη βιβλιοθήκη και σε αίθουσες που δεν ήταν άλλα παιδιά. Όσο προχωρούσαμε υπήρχε και μια πιο βαθιά επαφή» περιέγραψε, επισημαίνοντας ότι δεν ένιωσε καμία πίεση και ότι της άρεσε.
Ανήλικη: Εεε… μου είχε ρωτήσει αν ήθελα να προχωρήσει… και είχα πει ναι.
Πραγματογνώμονας: Ναι. Άρα έγινε με τη συγκατάθεση σου;
Ανήλικη: Ναι.
Πραγματογνώμονας: Μάλιστα… εεε και μετά…; Φαντάζομαι πως τελείωσε όλο αυτό; Χτύπησε το κουδούνι; Τι έγινε και σταματήσατε;
Ανήλικη: Εεε… ναι. Όταν χτύπησε το κουδούνι σταματήσαμε και … είχε πρώτα βγει έξω από την πόρτα και είχε ελέγξει αν υπάρχει κάποιο παιδί ή καθηγητής στον διάδρομο…ε… και αφού δεν υπήρχε κάποιος έφυγα πρώτα εγώ και μετά εκείνος
Το κορίτσι μίλησε για συναντήσεις, σχεδόν καθημερινές, που γίνονταν κυρίως στα διαλείμματα αλλά και κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Ο καθηγητής φέρεται πως την έπαιρνε από άλλα μαθήματα, για λίγα λεπτά και μια φορά για όλη της ώρας, με τη δικαιολογία ότι έπρεπε να της μιλήσει ως Σύμβουλος Σχολικής Ζωής.
Παράλληλα, κατέθεσε ότι μετά τις αγκαλιές είχε πιο ερωτική επαφή με τον καθηγητή της ο οποίος της είπε να ανταλλάξουν φωτογραφίες γυμνές, χωρίς πρόσωπα, μέσω email. Κατά την επικοινωνία τους, μέσω μηνυμάτων, ο κατηγορούμενος της είχε πει ότι θα ήθελε να προχωρήσουν να κάνουν κι άλλα και η ανήλικη αναφέρει ότι είχε συμφωνήσει – αισθανόταν ότι ήθελε να προχωρήσει μαζί του. Στη συνέχεια ακολουθήσαν κι άλλες πράξεις ερωτικής φύσεως .
Πραγματογνώμονας: Πως ήσουν εσύ μετά απ’ αυτό;
Ανήλικη: Ένιωθα…όμορφα. Ήταν η… πρώτη μου φορά… που έκανα κάτι με κάποιον…και …άλλα παράλληλα ένιωθα τύψεις. Ήξερα πως είναι παντρεμένος και ότι… έχει παιδιά. Οπότε το…το γεγονός ότι είχαμε αυτή την … αυτού του είδους τη σχέση μου δημιουργούσε τύψεις και ενοχές
Πραγματογνώμονας: Ναι.
Ανήλικη: Εε… και αυτό με έκανε να μιλήσω και στην ψυχολόγο
Πραγματογνώμονας: Άρα…εε.. δεν σε ενοχλούσε κυρίως η ιδιότητα του σαν καθηγητής, αλλά πιο πολύ το ότι ήταν παντρεμένος και ότι είχε παιδιά;
Ανήλικη: Ναι …και …και μετά ότι ήταν καθηγητής…
Το κορίτσι απευθύνθηκε στη ψυχολόγο του σχολείου ενώ όταν το έμαθε ο καθηγητής της ζήτησε να πει ότι τα φαντάστηκε. Της είπε να διαγράψει τις συνομιλίες τους.
Ανήλικη: Μου είπε..εεε… μου είπε να διαγράψω τα email … που είχαμε στο προσωπικό. Μου είπε να… εεε…να πω.. να πω πως…εεε… πως όλα τα φαντάστηκα… στη …πως όλες τις συναντήσεις που είχα μαζί του τις είχα φανταστεί και δεν ήταν κάτι πραγματικό. Μου είπε επίσης να πω για τα email πως …εε.. δεν ήταν αυτός από πίσω αλλά έτυχε παράλληλα με… με ότι φαντάστηκα εγώ όλο αυτό πως κάποιος να θέλει να… εεε…να μου κάνει πλάκα και… και ότι… και πως ήταν άλλος πίσω απ’ το email. Μου είπε πως… πως θα το διαγράψει το email του και αν γίνεται να το κάνω και εγώ … εεε… εγώ δεν το είχα κάνει γιατί είχα πολλά πράγματα συνδεδεμένα με αυτό το email …
Πραγματογνώμονας: Ναι
Ανήλικη: Εεε και … δεν ήθελα κιόλας να… να τα διαγράψω όλα.. δεν.. εεε.. ένιωθα πως δεν πρέπει να το κάνω. Είχα λίγο κάπως αρχίσει να εεε… να συνειδητοποιώ ότι… (παρατεταμένη παύση)… παρόλο δηλαδή που είπα στην κυρία Διευθύντρια ότι… όλο αυτό που είχαμε σκεφτεί … εεε… είχα αρχίσει να συνειδητοποιώ ότι… ότι δεν πρέπει να τον καλύψω.
Στο τέλος της κατάθεσης της, η 16χρονη τόνισε ότι: «Έχω λίγο μετανιώσει που έγινε αυτή η σχέση, γιατί ήθελα να γίνει με κάποιο παιδί της ηλικίας μου» . Ακόμη πρόσθεσε ότι ο καθηγητής της «εκμεταλλεύτηκε» την ανάγκη της για υποστήριξη.
Δείτε επίσης:
- Φρίκη στη Λάρισα: Καθηγητής συνελήφθη για ασέλγεια σε βάρος ανήλικης μαθήτριας
- Υπόθεση ασέλγειας στη Λάρισα: Ο καθηγητής βρισκόταν κρυφά με την μαθήτρια ακόμη και μέσα στο σχολείο!