Την πολιτική του… ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει, ακόμη και σήμερα, το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αφού διατηρεί στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για την Παιδεία την κατάργηση των δύο ωρών στη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στα δημοτικά σχολεία, παρόλο που οι αρχικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης είχαν άλλο προσανατολισμό!
Κι αυτό ενώ οι πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας προβλέπουν ότι το μάθημα των Θρησκευτικών «πρέπει να διδάσκεται επί ικανό αριθμό ωρών διδασκαλίας εβδομαδιαίως, να μην υποβαθμίζεται, κατά τη διδασκαλία και την εξέταση, σε σχέση με άλλα μαθήματα» (ΣτΕ, απ. 1749, 16).
Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) με επιστολή της προς την υπουργό Νίκη Κεραμέως διαμαρτύρεται έντονα για την άρνηση διαλόγου εκ μέρους του υπουργείου και εκθέτει τις παρατηρήσεις της σχετικά με τις αποφάσεις για το μάθημα των Θρησκευτικών. Καλεί το αρμόδιο υπουργείο να επαναφέρει τη δίωρη διδασκαλία των Θρησκευτικών στην ε΄ και την στ΄ τάξη του δημοτικού, καθώς και να οριστεί διδακτέα και εξεταστέα ύλη και να υπάρχει εγχειρίδιο. Επίσης, ζητά να εξετάζεται το μάθημα κανονικά και ισότιμα με τα υπόλοιπα μαθήματα.
Στην επιστολή αναφέρεται, επίσης, το αίτημα η νέα ρύθμιση για τις απαλλαγές να περιλαμβάνει μόνο τις κατηγορίες των μαθητών που δικαιούνται απαλλαγή (ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι και άθεοι) και να είναι συμβατή με τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του μαθήματος, όπως αυτός κατοχυρώθηκε από τις πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Ο πρόεδρος της ΠΕΘ Ηρακλής Ρεράκης εκφράζει με λύπη του τη διαπίστωση ότι η κατάργηση των δύο ωρών στο δημοτικό που επιβλήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ παραμένει και στο παρόν νομοσχέδιο. Παρόμοια, διατηρείται ο αντιπαιδαγωγικός και αντιεπιστημονικός διαχωρισμός των μαθημάτων του κ. Γαβρόγλου σε γραπτώς εξεταζόμενα και μη, παρά την αποδεδειγμένη και από διεθνείς έρευνες υποβάθμιση του μαθησιακού επιπέδου των Ελλήνων μαθητών. Ιδιαίτερα στο λύκειο η εξαίρεση από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων συνιστά σαφέστατη υποβάθμιση του μαθήματος.