«Βάλτε τα τυριά της Κρήτης στα ξενοδοχεία σας»

Μπορεί τα προϊόντα μας να είναι ακριβότερα αλλά είναι ποιοτικότερα και αναβαθμίζουν τη φιλοξενία», το μήνυμα της Περιφέρειας Κρήτης προς τους ξενοδόχους του νησιού

Must Read

Την αναγκαιότητα διασύνδεσης του πρωτογενούς τομέα με τον τουρισμό, φέρνοντας ως παράδειγμα τα τυριά της Κρήτης αλλά και άλλα προϊόντα, όπως το κρασί και το ελαιόλαδο, εκφράζει κατηγορηματικά ο αντιπεριφερειάρχης Κρήτης σε θέματα αγροτικής οικονομίας Σταύρος Τζεδάκης.

Του ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΠΑΠΑΔΑΚΗ – Εφημερίδα «Έλληνας Αγρότης»

Ο ίδιος, μάλιστα, ο οποίος κανόνισε συνάντηση ανάμεσα στους τυροκόμους και τους ξενοδόχους, είπε: «Κάναμε μια συνάντηση με τους συλλόγους των κτηνοτρόφων του νησιού, με τους συλλόγους ξενοδόχων και την Ενωση Τυροκόμων Κρήτης. Είχαμε εδώ τους ανθρώπους της παραγωγής, που με πολύ κόπο και μεράκι προσπαθούν να βγάλουν μια ποιοτική πρώτη ύλη. Απέναντι σε ένα δυσβάσταχτο κόστος παραγωγής πολλές φορές, που καθιστά μη βιώσιμη την παραγωγή τους».

Αναφερόμενος στους τυροκόμους, ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Κρήτης μίλησε στον «Ε.Α.», ξεκαθαρίζοντας μεταξύ άλλων: «Εχουμε τους ανθρώπους της μεταποίησης που προσπαθούν να φτιάξουν τυρί σε αντίξοες συνθήκες και αυτοί. Και προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις στρεβλώσεις της αγοράς, όπως οι μεσάζοντες, που καμιά φορά φαίνεται ότι παίρνεται το προϊόν σε πολύ χαμηλή τιμή από τον παραγωγό και ο καταναλωτής το αγοράζει σε πολύ υψηλές τιμές. Αυτό είναι μια μεγάλη στρέβλωση. Πρέπει και η Πολιτεία να ασχοληθεί με αυτό το θέμα. Και, βέβαια, αντιμετωπίζουν και τη μεγάλη μείωση της αγοραστικής δύναμης που υπάρχει τώρα».

Διατροφική αξία

Ο Σταύρος Τζεδάκης αναφέρθηκε όμως, κάνοντας θετικό σχολιασμό, και στους ξενοδόχους: «Προσπαθούν και αυτοί με τον καλύτερο τρόπο να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες που έρχονται στο νησί μας, βάζουν το θέμα της τιμής των κρητικών τυριών. Η απάντηση σε αυτό είναι ότι τα προϊόντα τα δικά μας είναι ακριβότερα γιατί είναι ποιοτικά. Είναι πλούσια σε διατροφική αξία. Είναι με φυσική πρώτη ύλη. Οπότε καταλαβαίνετε ότι δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε σε επίπεδο τιμής τα προϊόντα τα εισαγόμενα. Αλλά αυτό που λέμε είναι ότι πρέπει να «χτίσουμε» μια άλλη επιλογή με τα προϊόντα μας, η οποία μπορεί να είναι και λίγο πιο ακριβή. Δηλαδή ο ξενοδόχος μπορεί να πει: “Εχω τη γραβιέρα Κρήτης και θα σου βάλω το πακέτο λίγο πιο ακριβά”».

Οι πιστοποιήσεις

Για τις πιστοποιήσεις των προϊόντων ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης απάντησε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα και γίνονται ολοένα και περισσότερες πιστοποιήσεις σε όλα τα βασικά αγροτικά προϊόντα της Κρήτης, δίνοντας έμφαση στο ελαιόλαδο, στο κρασί και στα τυροκομικά προϊόντα. «Εμείς έχουμε προχωρήσει», όπως είπε, «σε κάποιες δράσεις. Σε κάποιες πιστοποιήσεις όπως είναι το σήμα Κρητικές Γεύσεις, που αφορά το μπουφέ των ξενοδοχείων, όπου μπορεί να πιστοποιηθεί το ξενοδοχείο, βάζοντας τα κρητικά προϊόντα μέσα. Και αυτό αποτελεί ένα υπερόπλο και γι’ αυτούς. Οπότε σε αυτό πάνω πρέπει να χτίσουμε, στην ποιότητα των προϊόντων μας, στον κρητικό διατροφικό πολιτισμό. Να εκμεταλλευτούμε, δηλαδή, όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει ο τόπος μας, που δεν είναι μόνο ο ήλιος και η θάλασσα και το βουνό. Είναι και η κρητική διατροφή».

Τουρισμός και παραγωγή

Ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης τονίζει ότι «ως Κρήτη δεν είμαστε στο μηδέν ως προς τη διασύνδεση του τουρισμού με τον αγροτοδιατροφικό τομέα. Δεν είμαστε βέβαια εκεί όπου θα έπρεπε και ο δρόμος είναι πολύ μακρύς ακόμα. Εχουν αρχίσει πολλά ξενοδοχεία και βάζουν τα προϊόντα μας μέσα. Εχουν καταλάβει ότι η οικονομία για να αναπτυχθεί θα πρέπει όλοι οι τομείς της κοινωνίας να πηγαίνουν καλά. Αλλά και από την πλευρά των παραγωγών έχουν γίνει σημαντικά βήματα και στην τυποποίηση των προϊόντων και σε όλες τις πιστοποιήσεις που χρειάζονται για να είναι ένα προϊόν ποιοτικό που να μπορεί να μπει και στα ξενοδοχεία αλλά και οπουδήποτε αλλού. Βλέπουμε πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ασχολούνται με την τυποποίηση. Διότι ένα τυποποιημένο προϊόν μπορεί να πάρει μια ταυτότητα και μια διαχρονική υπεραξία».

Η συνάντηση

Η σύσκεψη έγινε υπό την προεδρία του αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας Σταύρου Τζεδάκη και με τη συμμετοχή θεσμικών εκπροσώπων κτηνοτρόφων, τυροκόμων καθώς και ξενοδόχων και επιστημόνων του πρωτογενούς τομέα, προκειμένου να τεθούν οι βάσεις σε μια συνεργασία μεταξύ πρωτογενή και τριτογενή τομέα, ώστε να απορροφηθεί κατά το δυνατόν μεγαλύτερη ποσότητα τοπικών τυροκομικών προϊόντων στα ξενοδοχεία και να ενισχυθούν με τον τρόπο αυτό η κτηνοτροφία, οι τυροκόμοι του νησιού μας και γενικότερα όλη η τοπική οικονομία.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Latest News

spot_img

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This