Αυτό θα «τσούξει» την Τουρκία: Οι Έλληνες εφοπλιστές επιστρέφουν στα ελληνικά ναυπηγεία

Must Read

«Δεν θέλει κόπο θέλει τρόπο», έλεγε μια παλαιότερη διαφήμιση και αυτό ακριβώς είναι το ζητούμενο σε μια άλλη προσέγγιση των ελληνοτουρκικών, με τους Έλληνες εφοπλιστές να το κάνουν πράξη. Η χώρα μας είναι πρώτη δύναμη στην Παγκόσμια ναυτιλία και μέχρι πρότινος τα ελληνόκτητα πλοία συνέρρεαν στα τουρκικά ναυπηγεία (και στα κροατικά) για επισκευές, αφήνοντας δισεκατομμύρια ευρώ στην Τουρκία.

Μάλιστα, σύμφωνα με μελέτη της Deloitte οι δαπάνες των Ελλήνων πλοιοκτητών για συντήρηση και επισκευές στα 5.000 περίπου πλοία τους ετησίως, ξεπερνά τα 1,35 δισ. ευρώ!

Όμως, η αναγέννηση των ελληνικών ναυπηγείων στη Σύρο (κυρίως), την Ελευσίνα και τον Σκαραμαγκά (στα προσεχώς), άλλαξε άρδην το σκηνικό, με τους εφοπλιστές να επιλέγουν πλέον (μετά από σχεδόν 10 χρόνια) την Ελλάδα για τα πλοία τους, επιφέροντας καίριο πλήγμα σε ένα τεράστιο κομμάτι της τουρκικής οικονομίας, το οποίο θα ολοκληρωθεί με τη σύμπνοια όλων των Ελλήνων πλοιοκτητών.

Αυτό άλλωστε προέτρεψε και ο Ανδρέας Μαρτίνος, με κάλεσμά του στους Έλληνες εφοπλιστές, να αποκλείσουν την Τουρκία από επισκευές και δεξαμενισμούς, μετά την απόφαση του Ταγίπ Ερντογάν να μετατρέψει σε τζαμί την Αγία Σοφία.

Η αμερικανική επένδυση της ONEX στα ελληνικά ναυπηγεία δημιούργησε… αναταραχές στην Τουρκία, η οποία βλέπει πλέον τους ηγήτορες των θαλασσών να την εγκαταλείπουν! Το 2019, με την επαναλειτουργία του Νεωρίου Σύρου, 95 πλοία επισκευάστηκαν εκεί, το 98% εκ των οποίων έφυγαν από τουρκικά ναυπηγεία.

Να σημειώσουμε πως η Τουρκία βρίσκεται ανάμεσα στις 10 κορυφαίες χώρες στην επισκευή και ναυπήγηση πλοίων, ενώ είναι 5η δύναμη στον κόσμο στην ανακύκλωση πλοίων, με 70 ενεργά ναυπηγεία σε όλη την Τουρκία. Γι’ αυτό και είναι ιδιαίτερα σημαντικό οι Έλληνες εφοπλιστές να επιστρέψουν και να στηρίξουν την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία.

Μόνο το 2019, η αξία των πλοίων (εμπορικών και ψυχαγωγικών) που ναυπηγήθηκαν στην Τουρκία για ξένες χώρες (136 τον αριθμό) άγγιξε τα 1,04  δισ. δολάρια, αύξηση 5,2% σε σχέση με το 2018. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Τούρκων Εξαγωγέων, το μερίδιο της ναυπηγικής βιομηχανίας στις συνολικές εξαγωγές της χώρας ήταν στο 0,6% το 2019.

Τις περισσότερες φορές δεν χρειάζονται ούτε τσαμπουκάδες, ούτε εκφοβισμοί, ούτε όπλα για την επίτευξη ενός στόχου. Μελετημένες οικονομικές κινήσεις στρατηγικής χρειάζονται και τα αποτελέσματα είναι πολύ καλύτερα.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This