Ο βασικός μέτοχος Belterra, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, ελέγχει το 68,88% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας πρότασης.
Συνολικά 58 μέτοχοι αποδέχτηκαν νόμιμα και έγκυρα τη δημόσια πρόταση, προσφέροντας συνολικά 189.447 μετοχές, οι οποίες αντιπροσωπεύουν ποσοστό 1,88% του συνολικού καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας.
Η Belterra, η οποία ελέγχει το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, εστιάζει κυρίως στους κλάδους του τουρισμού, των υποδομών, των logistics και της ενέργειας. Στόχος της εταιρίας είναι να καθιερωθεί ο Λιμένας Θεσσαλονίκης ως προτιμώμενη πύλη εισόδου για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (containers), γενικού φορτίου αλλά και επιβατών, στις αγορές της Βαλκανικής, της κεντρικής και της ανατολικής Ευρώπης, παρέχοντας ένα αποδοτικό, αξιόπιστο και ποιοτικό σύστημα logistics.
Για τον σκοπό αυτό η στρατηγική ανάπτυξης του ΟΛΘ επικεντρώνεται συνοπτικά στην αύξηση της περιουσίας των μετόχων της, μέσω:
– της διατήρησης της σημαντικής θέσης που κατέχει το Λιμάνι στην περιοχή του και την ανάδειξή του ως πρώτου λιμένα των Βαλκανίων
– της ενίσχυσης του ρόλου του στην ανατολική Μεσόγειο ως κέντρου συνδυασμένων μεταφορών
– της μετεξέλιξης του ΟΛΘ σε διαμετακομιστικό κόμβο και σε σημαντική περιφερειακή πύλη για τις αγορές της νοτιοανατολικής Ευρώπης, στον οποίο σημαντικό μερίδιο θα κατέχει η διακίνηση Ε/Κ διαμετακόμισης (in transit).
Μέσω της συμμετοχής στη νεοσύστατη ThPA Sofia EAD, η οποία έχει την έδρα της στη Σόφια της Βουλγαρίας, στοχεύει στην επέκταση της ενδοχώρας και τη βελτίωση της συνδεσιμότητας του Λιμένα Θεσσαλονίκης μελλοντικά με μια σειρά σιδηροδρομικών τερματικών σταθμών στη νοτιοανατολική, στην ανατολική και την κεντρική Ευρώπη.
Ταυτόχρονα ο ΟΛΘ, προκειμένου να ισχυροποιήσει τη θέση του στον κλάδο των αποθηκευτικών χώρων και των logistics, έχει απευθύνει πρόσκληση μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2021 σε υποψήφιους ενδιαφερομένους –Έλληνες και ξένους– να καταθέσουν προτάσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση των υφιστάμενων κτιριακών εγκαταστάσεών της εντός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, αλλά και αυτών που σκοπεύει να δημιουργήσει.