Νέα δυναμική στην ελληνική οικονομία αναμένεται να δώσει το επόμενο διάστημα η λιμενική βιομηχανία στη βόρεια Ελλάδα, με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη.
Η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και των νέων υποδομών του λιμανιού, συμφερόντων της γαλλικής Terminal Link και του γκρουπ Ιβάν Σαββίδη, θα προσδώσουν νέα δυναμική στις εμπορευματικές μεταφορές προς τις χώρες των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναπτύσσει ήδη ένα δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών προς τις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης, μέσω της απευθείας σιδηροδρομικής σύνδεσης με τη Βουλγαρία, τη Σερβία και τα Σκόπια. Παράλληλα, η επέκταση κατασκευής του 6ου προβλήτα θα παρέχει τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων, κύριων γραμμών (έως 24.000 TEU), ενώ θα ενισχύσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του λιμένα.
Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 150.000.000 ευρώ, που θα χρειαστεί περίπου 32 μήνες για να ολοκληρωθεί, αφού πρώτα εκδοθούν οι σχετικές άδειες. Ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ Αθανάσιος Λιάγκος, μιλώντας στο forum που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, είπε ότι από τον Μάρτιο του 2018 ο Οργανισμός έχει προβεί σε 347 νέες προσλήψεις εργαζομένων για την κάλυψη νέων θέσεων εργασίας, ενώ έχει εκπαιδεύσει μέχρι σήμερα 142 ασκουμένους. Επεσήμανε ότι η δύναμη του προσωπικού ανέρχεται αυτή τη στιγμή σε 488 εργαζομένους, ενώ ο αριθμός του προσωπικού αυξήθηκε κατά 47,43%. Ο κ. Λιάγκος τόνισε ότι ο κύκλος εργασιών του ομίλου έχει αυξηθεί κατά 52% και το τίμημα παραχώρησης πολλαπλασιάστηκε κατά 2,6 φορές, ενώ οι υποχρεωτικές και μη επενδύσεις έως σήμερα αγγίζουν τα 67.610 εκ. ευρώ. Πρώτη προτεραιότητα είναι η επέκταση του 6ου Προβλήτα, καθώς θα φέρει μεγαλύτερα πλοία, που σημαίνει ότι θα αυξηθεί η παραγωγικότητα για το λιμάνι, ενώ πολύ σημαντική είναι η μεταφορά των εμπορευμάτων, από και προς το λιμάνι, που πρέπει να είναι εύκολη, κάτι που σημαίνει δρόμους και πύλες στην περιοχή, ζητήματα που συνιστούν πρόβλημα τα τελευταία χρόνια, αλλά μεγάλη βοήθεια θα δώσει η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου.