Και πάλι επί τω έργω!
Μετά από 13 χρόνια η δεξαμενή Νο 3 (AFRAMAX) τέθηκε ξανά σήμερα σε πλήρη λειτουργία, στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Η δεξαμενή Νο3, σημειωτέον, μετονομάστηκε σε «Σταύρος Νιάρχος», ενώ είχε προηγηθεί η μετονομασία της Νο2 σε «Στρατής Ανδρεάδης» και της Νο1 σε «Γιάννης Γουλανδρής».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση «λόγω της επαναλειτουργίας της «Σταύρος Νιάρχος», της μεγαλύτερης πλωτής δεξαμενής της χώρας, θα ανοιχτούν τουλάχιστον, καιρός ήταν, 500 θέσεις εργασίας, ενώ συνδυαστικά με τη «Στρατής Ανδρεάδης», θα υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης άνω των 110- 120 πλοίων, ετησίως. Μετά την προσθήκη και των νέων δεξαμενών AFRAMAX & SUEZMAX, που είναι υπό συμβασιοποίηση/νέα κατασκευή, τα Ναυπηγεία του Ομίλου ΟΝΕΧ (Νεώριο – Ελευσίνα) πρόκειται να αγγίξουν το όριο εξυπηρέτησης περί των 300 πλοίων κάθε χρόνο».
Δηλαδή, συνεχίζει η ανακοίνωση «σε λιγότερο από έναν χρόνο, ο όμιλος ανακαίνισε πλήρως δύο πλωτές δεξαμενές («Στρατής Ανδρεάδης», PANAMAX και «Σταύρος Νιάρχος», AFRAMAX) στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, ρεκόρ στην ιστορία του εγχώριου κλάδου. Παράλληλα, ξεκίνησε και νέο πρόγραμμα ανακαίνισης/επισκευών και στη δεξαμενή («Βιολάντω», PANAMAX), των Ναυπηγείων του στη Σύρο, αποδεικνύοντας την απόλυτη προσήλωση της ΟΝΕΧ στη μεταμόρφωση των Ελληνικών Ναυπηγείων σε πρωταγωνιστή των εξελίξεων».
Πρόκειται, όπως αναφέρεται, για συμβολική απόφαση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Ομίλου ΟΝΕΧ, Πάνου Ξενοκώστα, τιμώντας τους ιδρυτές των τριών μεγάλων ναυπηγείων της χώρας (Σκαραμαγκάς, Ελευσίνα, Σύρος) και αναδεικνύοντας την ενότητα των ελληνικών Ναυπηγείων στη νέα εποχή για τον κλάδο.
«Έξυπνη δεξαμενή»
Στην ανακοίνωση αναφέρονται και τα εξής: «Ήταν 15 Ιουλίου του 2011 όταν η «Σταύρος Νιάρχος» βυθίστηκε, αφήνοντας πίσω της ανεργία, στρατηγική και εμπορική απομείωση της εθνικής ναυπηγικής ισχύος. 13 χρόνια αργότερα, μετά από επτάμηνη επισκευή, αξίας σχεδόν 20 εκατομμυρίων ευρώ, στις 27 Μαρτίου του 2024, η «Σταύρος Νιάρχος» «έβγαλε» το πρώτο της πλοίο, το γιγάντιο Αλγερινό ferry μήκους 200m και πλάτους 30m (μικτό τονάζ 49.939 τόνων, χωρητικότητα επιβατών 1800 άτομα, χωρητικότητα πληρώματος 180 άτομα, χωρητικότητα 640 αυτοκινήτων), στα πλαίσια της σύμβασης μεταξύ του Ομίλου ΟΝΕΧ και της κρατικής εταιρίας της Αλγερίας ENTMV (Entreprise Nationale de Transport Maritime de Voyageurs). Σημειώνεται πως και αυτήν η δεξαμενή, μετά τη «Βιολάντω» και την «Στρατής Ανδρεάδης» χαρακτηρίζεται ‘’έξυπνη δεξαμενή”, με ειδικούς αισθητήρες και υπολογιστικά συστήματα, που συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και την βέλτιστη επιχειρησιακή της λειτουργία».
Δείτε ένα παλαιότερο ενδεικτικό βίντεο από το σημείο: