ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ του Νίκου Μάνεση τη γνωρίζουν στην αγορά οι περισσότεροι για την ιστορική διαδρομή της στη χαλυβουργία, με κορωνίδα της τη Χαλυβουργία Ελλάδος που εξήλθε πρόσφατα από διαδικασία εξυγίανσης. Το ίδιο και τους γιους του Γιώργο και Γιάννη.
Ωστόσο η δραστηριότητα του ομίλου στη ναυτιλία είναι πλέον πολύ σημαντικότερη από αυτήν στον χάλυβα και σαφώς πιο προσοδοφόρα, λένε όσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα. Οπως και ο μπατζανάκης του Γιάννη Μάνεση Γιάννης Σαρακάκης, έτσι και η οικογένεια του Νίκου Μάνεση έχει σιωπηρά επεκταθεί εδώ και χρόνια στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Η ναυτιλιακή της είναι η Navitas Compania Maritima με έδρα στην Κηφισιά, στην ίδια διεύθυνση με τη χαλυβουργία, και πλέον ο στόλος της μεγάλωσε περαιτέρω. Η Navitas διπλασίασε τον αριθμό των πλοίων της την τελευταία δεκαετία και φέτος αποκάλυψε μια προτίμηση για κινεζικής κατασκευής post-panamaxes.
Η Navitas είναι ο αγοραστής δύο πανομοιότυπων αδελφών πλοίων χωρητικότητας 93.300 dwt, που κατασκευάστηκαν στη Zhoushan το 2010. Οι προσθήκες των «Heide» και «Charlotte Oldendorff, όπως ονομάζονταν τα δύο πλοία, είναι οι πιο πρόσφατες κινήσεις σε μια μακροπρόθεσμη πορεία επέκτασης. Τον Ιούνιο του 2016 η Navitas ήλεγχε πέντε φορτηγά bulkers και σήμερα έχει 12 τέτοια μεγάλα πλοία: δύο capesizes, πέντε post panamaxes, ένα kamsarmax, δύο supramaxes και δύο handysizes.