Την υψηλότερη ανάπτυξη που έχει επιτύχει εδώ και 10 χρόνια παρουσίασε η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών, καθώς, χάρη στην πανδημία COVID-19, αυξήθηκε κατά 12,7% το 3ο τρίμηνο του 2020!
Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της Canalys, η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών κατά το 3ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους διαμορφώθηκε στις 79,2 εκατ. μονάδες, καθώς συνέχισε να επωφελείται από την κρίση του COVID-19. Η τάση, μάλιστα ήταν ιδιαίτερα ανοδική στην κατηγορία των φορητών υπολογιστών (laptops, netbooks), με τις πωλήσεις τους σε παγκόσμιο επίπεδο, να αγγίζουν τα 64 εκατ. μονάδες, αυξανόμενες κατά 28,3% σε ετήσια βάση.
Η αγορά φορητών υπολογιστών είχε να φτάσει σε αυτά τα επίπεδα από το 4ο τρίμηνο του 2011, όταν είχε διαμορφωθεί στα 64,6 εκατ. συσκευές. Σύμφωνα με τους αναλυτές, το δεύτερο κύμα της πανδημίας σε πολλές χώρες είναι που τροφοδοτεί τη ζήτηση για φορητούς υπολογιστές, αναγκάζοντας επιχειρήσεις και οργανισμούς να επενδύσουν σε πιο μακροπρόθεσμα πλάνα για εξ αποστάσεως εργασία.
Πάντως, η εικόνα είναι ριζικά διαφορετική όσον αφορά τους επιτραπέζιους (desktop) ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Οι πωλήσεις desktops το εξεταζόμενο διάστημα μειώθηκαν κατά 26% έναντι του 3ου τριμήνου του 2019.
Οι μάχες των κατασκευαστών
Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Lenovo βρέθηκε στην πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών το 3ο τρίμηνο, πετυχαίνοντας αύξηση 11,4% σε σχέση με πέρσι, με συνολικές πωλήσεις 19 εκατ. συσκευών. Η HP σημείωσε παρόμοια εντυπωσιακή αύξηβση κατά 11,9%, για να εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση με πωλήσεις 18,7 εκατ. μονάδων.
Η Dell, από την πλευρά της, στην τρίτη θέση, υπέστη μικρή μείωση πωλήσεων κατά 0,5% στις αποστολές σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Apple και Acer συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα με τους πιο ισχυρούς παίκτες της διεθνούς αγοράς ηλεκτρονικών υπολογιστών, πετυχαίνοντας αυξήσεις κατά 13,2% και 15%, αντίστοιχα.
«Οι προμηθευτές, η αλυσίδα εφοδιασμού και τα κανάλια διάθεσης είχαν πλέον χρόνο να βρουν τα πατήματα τους και να επενδύσουν στην αγορά -ειδικά- των φορητών υπολογιστών, οι οποίοι συνεχίζουν να έχουν τεράστια ζήτηση τόσο από τις επιχειρήσεις, όσο και από τους καταναλωτές», αναφέρει η Canalys.
«Οι κυβερνήσεις σε πολλά μέρη του κόσμου, έχοντας συνειδητοποιήσει τη σημασία της πρόσβασης στον ηλεκτρονικό υπολογιστή για τη διατήρηση της οικονομικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, παρενέβησαν με οικονομική υποστήριξη ή ακόμα και με πλήρη επιδότηση συσκευών. Αυτό ήταν ιδιαίτερα κρίσιμο στον χώρο της εκπαίδευσης», εξηγούν οι αναλυτές της εταιρείας.
Βασικός παράγοντας οικονομικής ανάκαμψης
Η Canalys εκτιμά ότι οι δαπάνες για την Πληροφορική, συμπεριλαμβανομένης της επένδυσης σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, θα είναι ο βασικός παράγοντας οικονομικής ανάκαμψης του κλάδου μετά από την πανδημία. Όπως σημειώνει, τα αποτελέσματα της υγειονομικής κρίσης στον τρόπο εργασίας, μάθησης και συνεργασίας των ανθρώπων θα δημιουργήσουν σημαντικές ευκαιρίες για τους πωλητές υπολογιστών τα επόμενα χρόνια.
«Καθώς η διαχωριστική γραμμή μεταξύ της επαγγελματικής και της οικιακής ζωής είναι όλο και πιο ασαφής, είναι σημαντικό να ληφθούν υπόψη διάφορα ζητήματα που αφορούν τις συσκευές, με έμφαση στην κινητικότητα, τη συνδεσιμότητα, τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την ποιότητα οθόνης και ήχου. Η διαφοροποίηση στα χαρτοφυλάκια προϊόντων για την κάλυψη βασικών τμημάτων, όπως η εκπαίδευση και το mainstream gaming, θα προσφέρει επίσης νέους θύλακες ανάπτυξης», κατά τους αναλυτές.
Πέρα από τον ίδιο τον υπολογιστή, σύμφωνα με το sepe.gr, οι αναλυτές προβλέπουν αυξημένη ζήτηση για αξεσουάρ, νέες υπηρεσίες, πακέτα συνδρομών και έντονη εστίαση στην ασφάλεια των τελικών σημείων. Αυτές οι τάσεις θα ωφελήσουν περισσότερο τους πωλητές, οι οποίοι παρέχουν ολιστικές λύσεις, που επιτρέπουν στους πελάτες τους να κάνουν διαρθρωτικές αλλαγές στη λειτουργία τους.