Ιράν: Το κατασχεθέν πετρελαϊκό φορτίο του Lana απελευθερώθηκε από την Ελλάδα

Τι ανακοίνωσε ο ιρανικός Οργανισμός Λιμένων και Ναυτιλίας - Για απαγόρευση απόπλου μιλούν οι συνήγοροι της εταιρείας ρυμουλκών

Must Read

«Η ελληνική κυβέρνηση εξέδωσε τη σχετική εντολή και τώρα γινόμαστε μάρτυρες της άρσης της κατάσχεσης του πλοίου και της επιστροφής του φορτίου στον ιδιοκτήτη του», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός Λιμένων και Ναυτιλίας του Ιράν.

Η Τεχεράνη δήλωσε σήμερα ότι η Αθήνα διέταξε την απελευθέρωση του ιρανικού πετρελαίου που κατασχέθηκε από το δεξαμενόπλοιο Lana (πρώην Pegas) υπό ρωσική σημαία, αφού ελληνικό δικαστήριο αποφάσισε ότι πρέπει να επιστραφεί παρά τις απαιτήσεις των ΗΠΑ.

Την περασμένη Πέμπτη το Εφετείο της Χαλκίδας αποφάσισε ότι το ιρανικό πετρέλαιο που κατασχέθηκε τον Απρίλιο από το υπό ρωσική σημαία δεξαμενόπλοιο Lana, πρέπει να επιστραφεί.

Έλληνας αξιωματούχος είπε ότι η Αθήνα ήταν «πολύ αισιόδοξη» ότι η κίνηση θα οδηγούσε στην απελευθέρωση δύο δεξαμενόπλοιων υπό ελληνική σημαία που κατέλαβε το Ιράν τον περασμένο μήνα ως αντίποινα.

Το Lana είχε αγκυροβολήσει κοντά στην Κάρυστο όταν το φορτίο του κατασχέθηκε σύμφωνα με τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιβλήθηκαν κατά της Ρωσίας μετά την εισβολή της στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το τάνκερ μετέφερε 115.000 τόνους ιρανικού πετρελαίου. Το Pegas, όπως αρχικά ονομαζόταν, μετονομάστηκε αργότερα σε Lana και οι ελληνικές αρχές είχαν πει ότι το πλοίο και το πλήρωμά του θα απελευθερωθούν.

Αλλά το πετρέλαιο κρατήθηκε κατόπιν εντολής του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και η διαδικασία μεταφοράς του φορτίου σε πλοίο ναυλωμένο από τις ΗΠΑ, είχε ξεκινήσει.

Το Σώμα των Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης, στις 27 Μαΐου επιβιβάστηκε και κατέλαβε δύο πετρελαιοφόρα υπό ελληνική σημαία στον Περσικό Κόλπο. Ο ανώτατος ηγέτης του Ιράν Αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η κατάσχεση των δύο δεξαμενόπλοιων ήταν αντίποινα κατά της Ελλάδας επειδή «έκλεψε» ιρανικό πετρέλαιο.

Απαγόρευση απόπλου

δικηγόροι της εταιρείας ρυμουλκών κατέθεσαν σήμερα μία δεύτερη αίτηση συντηρητικής κατάσχεσης του πλοίου στο Πρωτοδικείο Χαλκίδας καθώς όπως ανέφερε ένας εκ των συνηγόρων η απαίτηση που έχουν οι πελάτες τους έναντι της πλοιοκτήτριας εταιρείας -που είναι από τη ρυμούλκηση του πλοίου και για ό,τι είχε συμφωνηθεί- αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Πρόσθεσαν ότι επιθυμία είναι το Lana (πρώην Pegas) να δεσμευθεί και για το επιπλέον ποσό.

Αναλυτικά:

«Με αφορμή δημοσιεύματα επικαλούμενα το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Mehr News Agency (MNA), σχετικά με την «άρση κατάσχεσης του πλοίου» LANA πρώην PEGAS, επιβάλλεται ως εκ του ρόλου μας και σε συνέχεια του από 26/05/2022 δελτίου τύπου, να επισημάνουμε προς αποφυγή περαιτέρω σύγχυσης, τα ακόλουθα:

α) Το δεξαμενόπλοιο πετρελαίου (OIL TANKER) με την ονομασία LANA (ΛΑΝΑ), πρώην ΠΕΓΚΑΣ (PEGAS), σημαίας νυν ΙΡΑΝ, πρώην Ρωσίας, νηολογίου QESHM (ΚΕΣΜ), πρώην TAGANROG (No 10130821-2020-TAGANROG), με αριθμό νηολογίου 1423/09-05-2022, IMO Νο 9256860, Διακριτικό (Call Sign) EPXR6, εξακολουθεί να παραμένει στον κόλπο της Καρύστου, ως δεσμευόμενο εκ της από 18.05.2022 προσωρινής διαταγής της κας Προέδρου Πρωτοδικών Χαλκίδας, με την οποία έχει ήδη απαγορευθεί ο απόπλους του πλοίου και η απαγόρευση μεταβολής της νομικής και πραγματικής κατάστασης αυτού.

β) Η ως άνω απαγόρευση αφορά το πλοίο LANA πρώην PEGAS και όχι το φορτίο αυτού.

γ) Με νεότερη αίτησή μας που κατατέθηκε σήμερα 14.06.2022 ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χαλκίδας (τμήμα ασφαλιστικών μέτρων), ζητήσαμε περαιτέρω την συντηρητική κατάσχεση του πλοίου, για ποσό 529.200,00ευρώ, πλέον του ποσού των 1.474.200,00ευρώ που ζητήθηκε με την πρώτη αίτησή μας επί της οποίας εκδόθηκε η προσωρινή διαταγή, καθώς η απαίτηση των εντολέων μας αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου και πρέπει να εξασφαλισθεί στο σύνολό της, αφού αυτή ανέρχεται πλέον συνολικά στο ποσό των 2.003.400,00ευρώ.

δ) Η άρση της απαγόρευσης απόπλου του πλοίου προυποθέτει την κρίση από τα αρμόδια όργανα ότι αυτή επιβάλλεται για λόγους δημοσίου συμφέροντος και δη για τους λόγους που προβλέπονται στις διατάξεις του ν. 2881/2001 (ναυάγιο ή επικίνδυνο και επιβλαβές), ενώ προβλέπεται ρητά ότι σε κάθε περίπτωση απαιτείται ό,τι επιδίδεται στον κύριο του πλοίου να επιδοθεί και στους δανειστές αυτού. Εν προκειμένω δε καμία τέτοια επίδοση δεν έχει γίνει στην εντολέα μας ή σε εμάς, προκειμένου να ασκήσουμε τα νόμιμα δικαιώματά μας.

ε) Έχοντας απόλυτη γνώση της κρισιμότητας της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί λόγω της κατάσχεσης του εν λόγω πλοίου και της περαιτέρω δέσμευσής του με την εκδοθείσα προσωρινή διαταγή και της επιχειρούμενης ή «τετελεσμένης» όπως προβάλλεται αποδέσμευσης αυτού, οφείλουμε να τονίσουμε ότι πρωταρχικός μας σκοπός ήταν και παραμένει η προάσπιση των δικαιωμάτων του εντολέα μας, όπως ορίζει η Ελληνική Δικαιοσύνη και οι νομικοί κανόνες και διαδικασίες που προβλέπονται από τη νομοθεσία μας. Υπ’ αυτό το πρίσμα δε μπορεί να γίνεται λόγος για αποφασισθείσα ήδη αποδέσμευση του πλοίου (και όχι μόνο του φορτίου), η οποία καθυστερεί λόγω εκκρεμοτήτων που ρυθμίζονται με πιστωτές. Για τον λόγο αυτό, αναμένουμε τις περαιτέρω κινήσεις των αρμοδίων Αρχών – στη διάθεση των οποίων βρισκόμαστε- προκειμένου να καθορίσουμε τις επόμενες κινήσεις μας.

Για τη Δικηγορική Εταιρεία
Γεώργιος Κοζανίδης-Πηνελόπη Τέκου»

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This