Η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία του Ιράν δήλωσε ότι ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη διαμετακόμιση ρωσικών εμπορευμάτων στην Ινδία, χρησιμοποιώντας τον Διεθνή Διάδρομο Μεταφορών Βορρά Νότου (INSTC).
Τα εμπορεύματα προέρχονταν από την Αγία Πετρούπολη, αναχώρησαν από τη ρωσική λιμενική ζώνη της Κασπίας Θάλασσας Solyanka, στο Αστραχάν, μεταφέρθηκαν νότια στο λιμάνι Anzali της Κασπίας του Ιράν και στη συνέχεια διήλθαν νότια οδικώς μέσω του Ιράν στο λιμάνι του Ιρανικού Κόλπου Bandar Abbas. Από εκεί, τα εμπορεύματα στάλθηκαν στη Βομβάη στη δυτική ακτή της Ινδίας. Ολόκληρο το ταξίδι διήρκεσε 24 ημέρες και είναι πιθανό να γίνει ακόμα ταχύτερο μόλις ολοκληρωθεί ο υπεριρανικός σιδηρόδρομος το 2023.
Μιλάμε για μία πραγματική κοσμογονία στο διεθνές εμπόριο, που η Δύση προφανώς δεν έχει συνειδητοποιήσει. Μέσω της συγκεκριμένης διαδρομής, η Ρωσία αλλά και η Ινδία παρακάμπτουν το Σουέζ και την Ευρώπη για το διμερές εμπόριο, ενώ αναβαθμίζεται ο ρόλος του Ιράν.
Ακολουθεί μια οπτική σύγκριση μεταξύ του νέου διαδρόμου «INSTC» (~7.200 km) και της τυπικής διαδρομής μεταξύ Βομβάης και Αγίας Πετρούπολης που διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ (~16.112 km).
Με βάση τα στοιχεία ο INSTC αναμένεται να μειώσει το κόστος μεταφοράς κατά 30% και τον χρόνο ταξιδιού κατά 40%.
Αυτό όμως που είναι πραγματικά ανεκτίμητο, είναι το γεωπολιτικό όφελος για την Ρωσία, το Ιράν και την Ινδία. Εις βάρος φυσικά της Δύσης.