Παρά τη γεωπολιτική επιδείνωση, η Ευρώπη αυξάνει τις αγορές ρωσικού LNG εν μέσω μείωσης των προμηθειών του αγωγού της Gazprom. Τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, οι ρωσικές εξαγωγές LNG στην Ευρώπη αυξήθηκαν μιάμιση φορά, στα 15 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, καθώς οι τιμές του φυσικού αερίου στην περιοχή είναι πλέον οι υψηλότερες στον κόσμο. Ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι η αύξηση των προμηθειών LNG καταδεικνύει τη σταθερότητα αυτού του καναλιού εξαγωγών και υποδεικνύει την ανάγκη ανάπτυξής του και όχι κατασκευής νέων αγωγών φυσικού αερίου.
Η ΕΕ αύξησε τις εισαγωγές ρωσικού LNG κατά 50% στα 15 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, δήλωσε στις 14 Οκτωβρίου ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Tim McPhee. «Μιλάμε για τους πρώτους εννέα μήνες του έτους 2022. Το 2021, συνολικά σχεδόν 53 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα αερίου (με τη μορφή LNG) εισήχθησαν στην ΕΕ και το 2022 — σχεδόν 88 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Όσο για τη Ρωσία, το 20% πέρυσι αντιπροσώπευε 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα και το 17% φέτος — 15 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα», είπε, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων σχετικά με τον όγκο των ρωσικών εισαγωγών LNG στην ΕΕ.
Πριν από το ξέσπασμα των εχθροπραξιών στην Ουκρανία, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι ρωσικές προμήθειες αντιπροσώπευαν περίπου το 40% της κατανάλωσης φυσικού αερίου στην ΕΕ, τώρα μόλις το 7,5%. Οι τιμές όμως συνεχίζουν να ανεβαίνουν. Είναι προφανές ότι ισχυρά συμφέροντα θησαυρίζουν επάνω στο αίμα και το δράμα των λαών της Ευρώπης.
Συγκεκριμένα, οι προμήθειες της Gazprom έχουν μειωθεί από περίπου 350 εκατομμύρια κυβικά μέτρα την ημέρα στις αρχές του έτους σε περίπου 70 εκατομμύρια κυβικά μέτρα την ημέρα σήμερα.
Η NOVATEK ανέφερε ότι τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, οι πωλήσεις LNG στις διεθνείς αγορές αυξήθηκαν μόνο κατά 0,2%, στα 5,99 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, αλλά το τρίτο τρίμηνο, η αύξηση ήταν αμέσως 12,9%, στα 1,93 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Η NOVATEK αντιπροσωπεύει μόνο το 60% του LNG που παράγεται από το κύριο έργο Yamal LNG, με το υπόλοιπο να προέρχεται από τους εταίρους της στο έργο, την κινεζική CNPC και τη γαλλική Total. Ωστόσο, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αυτό το αέριο έρχεται κυρίως και στην Ε.Ε.