Σε κίνηση ματ προχωρά η Zara, η ναυαρχίδα της Inditex, της ισπανικής εταιρείας λιανικής πώλησης που έχει εδραιωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, η ZARA κάνει άνοιγμα στον κλάδο των μεταχειρισμένων ρούχων, ενώ παράλληλα θα προσφέρει υπηρεσίες σε επιδιόρθωση μεταπώληση και δωρεές ενδυμάτων.
Η αρχή θα γίνει από τη Βρετανία και από τον επόμενο μήνα, οι καταναλωτές θα έχουν την επιλογή να επιδιορθώσουν παλαιότερα ενδύματά τους που έχουν αγοράσει από την εταιρεία. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ η υπηρεσία θα περιλαμβάνει αντικατάσταση κουμπιών, φερμουάρ, επιδιόρθωση στριφωμάτων.
Επιπλέον, οι καταναλωτές θα μπορούν να μεταπωλούν και να αγοράζουν μεταχειρισμένα ρούχα Zara, μέσω της εφαρμογής, ενώ παράλληλα θα μπορούν να κάνουν δωρεές ενδυμάτων οποιασδήποτε μάρκας, για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Σύμφωνα με το Bloomberg η να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής των ρούχων της έρχεται έπειτα από πιέσεις που ασκούνται προς τις αλυσίδες της «γρήγορης μόδας» να γίνουν πιο βιώσιμες, καθώς ο κλάδος της κλωστοϋφαντουργίας ευθύνεται για έως και το 10% των εκπομπών ρύπων παγκοσμίως.
Με διαδικτυακές δραστηριότητες σε περίπου 200 χώρες, τα προϊόντα της Zara συγκαταλέγονται ήδη στις μάρκες με τις περισσότερες μεταπωλήσεις στο διαδίκτυο. Μεταχειρισμένα ρούχα, τσάντες και παπούτσια Zara πωλούνται σε ιστότοπους όπως οι Depop, Vestiaire, Asos Marketplace και Re-fashion.
Η πλατφόρμα μεταπώλησης θα οργανωθεί ανά κατηγορία προϊόντων και θα περιλαμβάνει εικόνες που θα αναρτά ο πωλητής, ενώ οι πληροφορίες για το αρχικό προϊόν θα παρέχονται από τη Zara.
Η Zara δεν είναι μόνη εταιρεία που προωθεί τη βιωσιμότητα. Η βρετανική αλυσίδα πολυκαταστημάτων Selfridges & Co σχεδιάζει το 45% των συναλλαγών να προέρχεται από μεταπώληση, ενοικίαση και επιδιόρθωση μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Ωστόσο, η ανάπτυξη του κινεζικού γίγαντα στον χώρο της μόδας, Shein, δείχνει ότι οι αγοραστές συχνά δίνουν προτεραιότητα στις χαμηλές τιμές.