Η Σκάλα του Μιλάνου πόρρω απέχει από το να «κάνει προπαγάνδα» υπέρ του Βλαντίμιρ Πούτιν, επειδή θα ανοίξει τη σεζόν με την όπερα «Μπορίς Γκοντουνόφ» του Ρώσου συνθέτη Μοντέστ Μουσόργκσκι, διαβεβαίωσε ο διευθυντής της, ο Ντομινίκ Μεγιέρ, που επικρίνεται επειδή προγραμμάτισε αυτό το έργο εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία.
Ο Ουκρανός πρόξενος στο Μιλάνο Άντριι Κάρτις ζήτησε, ματαίως, από το περίβλεπτο θέατρο, να «αναθεωρήσει» τον προγραμματισμό του για την παραδοσιακή «Πρίμα» την έναρξη των παραστάσεων, στις 7 Δεκεμβρίου, θεωρώντας ότι υπάρχει κίνδυνος να προβληθούν «προπαγανδιστικά στοιχεία» υπέρ του Ρώσου προέδρου.
«Δεν υπερασπιζόμαστε κανέναν και ασφαλώς όχι τον Πούτιν, αυτό είναι γελοίο», είπε ο Μεγιέρ στο Γαλλικό Πρακτορείο, στο περιθώριο της παρουσίασης της όπερας του Μουσόργκσκι (1839-1881) που βασίζεται στο έμμετρο, ομότιτλο δράμα του Αλεξάντρ Πούσκιν και αφορά τη ζωή του Ρώσου τσάρου Μπορίς Γκοντουνόφ.
Ο Κάρτις «έκανε λάθος, επιτιθέμενος σε φίλους. Έχουμε δώσει αποδείξεις της φιλίας μας, οργανώσαμε μια μεγάλη συναυλία υπέρ των θυμάτων του πολέμου στην Ουκρανία, συγκεντρώνοντας 400.000 ευρώ», υπενθύμισε ο Μεγιέρ. Η Σκάλα «υποδέχθηκε επίσης παιδιά της σχολής χορού του Κιέβου και έδωσε στέγη στους γονείς τους», πρόσθεσε.
«Παρουσιάζουμε μια όπερα που αποτελεί σημαντικό έργο στην ιστορία της τέχνης και όσοι αμφιβάλλουν για το σχέδιο αυτό θα έπρεπε ίσως να αρχίσουν διαβάζοντας το λιμπρέτο», συνέχισε. Υπενθύμισε επίσης ότι η ιδέα για το ανέβασμα της ρωσικής όπερας ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, πολύ πριν ξεσπάσει ο πόλεμος στην Ουκρανία.
Όσον αφορά τις επικρίσεις που δέχεται επειδή Ρώσοι καλλιτέχνες θα εμφανιστούν στη Σκάλα, ο Μεγιέρ είπε ότι ο βαρύτονος Ιλντάρ Αμπντραζάκοφ (που θα ερμηνεύσει τον Μπορίς Γκοντουνόφ) και η Άννα Νετρέμπκο, η οποία θα δώσει ένα ρεσιτάλ τον Μάρτιο, «είναι καλλιτέχνες και όχι πολιτικά πρόσωπα». Αντιθέτως, ο Βαλέρι Γκεργκίεφ, ο διάσημος μαέστρος και στενός φίλος του Βλαντίμιρ Πούτιν «είναι μεγάλος καλλιτέχνης αλλά και πολιτικό πρόσωπο», σχολίασε.
Στις αρχές Μαρτίου η Σκάλα του Μιλάνου απέκλεισε τον Γκεργκίεφ από τη διεύθυνση μιας όπερας του Τσαϊκόφσκι, επειδή αρνήθηκε να πάρει αποστάσεις από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.