Η συμμετοχή των Ελλήνων φορέων στο εμπόριο της Rosneft αυξάνεται σταθερά. Αυτό το μήνα, το μερίδιο των πλοιοκτητών της χώρας μας στη μεταφορά ρωσικών βαρελιών πλησιάζει το επίπεδο πριν από τις κυρώσεις, ανέφερε η Vortexa.
Συγκεκριμένα, τα στοιχεία της εταιρείας δεδομένων εμπορευμάτων, υποδεικνύουν ότι τα ελληνικά πλοία παραμένουν η κυρίαρχη δύναμη που μεταφέρει ρωσικό αργό, αυξάνοντας σημαντικά το μερίδιο αγοράς τους από την έναρξη της απαγόρευσης των εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου στις 5 Δεκεμβρίου.
Όταν ξεκίνησε η απαγόρευση και το ανώτατο όριο τιμών του αργού στις 5 Δεκεμβρίου, οι όγκοι του ρωσικού αργού μειώθηκαν σημαντικά, κάτι που σύμφωνα με τους αναλυτές της Vortexa ήταν πιθανόν συνάρτηση της απροθυμίας των ιδιοκτητών να λειτουργήσουν σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, έως ότου κατανοηθούν τα εμπόδια συμμόρφωσης.
«Η συμμετοχή των Ελλήνων φορέων στο εμπόριο αυξάνεται σταθερά και αρχίζει να πλησιάζει τα προαπαγορευτικά επίπεδα αυτόν τον μήνα», ανέφερε η Vortexa σε νέα έκθεση.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της εταιρείας S&P Global Market Intelligence, ο αριθμός των πλοίων που μπορούν ενδεχομένως να χρησιμοποιηθούν στον «σκιώδη» στόλο της Ρωσικής Ομοσπονδίας φτάνει τα 1.900. Από αυτά, η πλειοψηφία ανήκει στην Ελλάδα.
Από τις αρχές του 2023, 150+ από αυτά τα πλοία «υψηλού κινδύνου», πραγματοποίησαν απευθείας σύνδεση με λιμάνι στη Ρωσία και μια ανάλυση αυτού του αριθμού υπογραμμίζει ότι ένα μεγάλο ποσοστό των ιδιοκτητών διαμένει στην Ελλάδα
Οι Έλληνες και άλλοι ξένοι ιδιοκτήτες, επιτρέπεται να μεταφέρουν αργό πετρέλαιο και προϊόντα εκτός Ρωσίας μόνο με συμφωνημένο ανώτατο όριο τιμών.
Αξιοσημείωτη σύνδεση της Ελλάδας με την κίνηση της Rosneft, παρατηρείται σε όρμο στην περιοχή της Πελοποννήσου. Έτσι, η μεταφορά ρωσικού πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο από το ελληνικό λιμάνι της Καλαμάτας, αυξήθηκε κατά 60% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο, στα 9,37 εκατομμύρια βαρέλια. Αυτό, είναι σχεδόν το ήμισυ της ρωσικής δραστηριότητας πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο, γράφει το Splash.
Η Ουκρανία συνεχίζει να ασκεί πιέσεις σε σημαντικούς Έλληνες εφοπλιστές που εξακολουθούν να συναλλάσσονται με τη Ρωσία. Η TMS Tankers του Γιώργου Οικονόμου, η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου μαζί με τη Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου, τη Thenamaris του Νικόλα Μαρίτνου και τη Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη, προστέθηκαν στη «μαύρη» λίστα στον ιστότοπο War and Sanctions που δημιούργησε η ουκρανική κυβέρνηση, ως πιθανοί υποψήφιοι για κυρώσεις.
Η πύλη War and Sanctions, που δημιουργήθηκε τον Απρίλιο του περασμένου έτους, επισημαίνει άτομα και εταιρείες στα οποία έχουν ήδη επιβληθεί κυρώσεις από την αρχή του πολέμου με τη Ρωσία και προτείνει περαιτέρω υποψηφίους για κυρώσεις (σ.σ. επειδή βοηθούν τη Ρωσία) χρησιμοποιώντας τη Refinitiv ως πάροχο δεδομένων.
*Με στοιχεία από splash247.com και en.usm.media
Διαβάστε ακόμα:
- Ο ρόλος της Ελλάδας στον «σκιώδη» στόλο της Ρωσίας και η περίπτωση του Καμερούν
- Στη ουκρανική «μαύρη λίστα» των κυρώσεων πέντε πλοιοκτήτες από την Ελλάδα!