Ευρωπαϊκή Ένωση: Τo 2021 άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο 3.891 μοτοσικλετιστές

Αναλυτικά όσα αναφέρει η έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC)

Must Read

Ανατριχίλα προκαλεί η έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC), σχετικά με τουςν ανθρώπους που το 2021 άφησαν την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο, ενώ οδηγούσαν μοτοσικλέτα ή μοτοποδήλατο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρόκειται για 3.891 οδηγούς, εκ των οποίων το 90% ήταν άνδρες.

Το ποσοστό αυτό είναι 25% χαμηλότερο σε σχέση με πριν από 10 χρόνια, όμως την ίδια στιγμή οι θάνατοι από τροχαία με άλλα μέσα μειώθηκαν κοντά στο 33%, σύμφωνα με την έκθεση.

Τι συνέβαλε στην μείωση των δυστυχημάτων

Τα στοιχεία σχετικά με τα αυξημένα ποσοστά των θανάτων των τελευταίων ετών, ώθησαν τους ανθρώπους του ETSC να προτρέψουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να καταστήσουν υποχρεωτικά τα συστήματα αντιμπλοκαρίσματος πέδησης (ABS) σε όλες τις νέες μοτοσυκλέτες. Σύμφωνα με τους συγγραφείς της έκθεσης, οι αλλαγές στις απαιτήσεις αδειοδότησης της ΕΕ το 2013 μπορεί να συνέβαλαν αποφασιστικά στον χαμηλότερο αριθμό θανάτων, αναφέροντας τον θετικό αντίκτυπο που έχουν οι προϋποθέσεις ως προς την ηλικία για την απόκτηση άδειας για τις μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες.

Η ελάχιστη ηλικία για να οδηγήσει κάποιος μοτοποδήλατο στην ΕΕ είναι πλέον τα 16, αλλά, σε αρκετές χώρες, εξακολουθεί να είναι δυνατή η οδήγηση στην ηλικία των 14 ετών, χωρίς ο οδηγός να περνάει κάποια πρακτική δοκιμασία. Το ETSC αναφέρει ότι η πρακτική εξέταση πρέπει να είναι υποχρεωτική και ότι όλες οι χώρες θα πρέπει να εφαρμόζουν το προτεινόμενο ελάχιστο όριο ηλικίας (16 ετών και άνω).

Απαραίτητος ο καλύτερος έλεγχος

Σε άλλα σημεία της έκθεσης επισημαίνεται πως πρέπει να απαιτούνται υποχρεωτικοί τεχνικοί έλεγχοι για όλες τις μοτοσυκλέτες και τα μοτοποδήλατα, ενώ θα πρέπει να ελέγχονται και για τις επιδόσεις τους. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επανεξετάζει επί του παρόντος τους κανόνες για τις επιθεωρήσεις οχημάτων.

Οι εθνικές κυβερνήσεις θα πρέπει να αναπτύξουν καλύτερο έλεγχο των ορίων ταχύτητας που ισχύουν για τις μοτοσικλέτες και οι οδηγοί θα πρέπει κατά την οδήγησή τους να φορούν πάντα κράνος. Η χρήση κράνους θα πρέπει να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο, ειδικά σε χώρες με πολύ χαμηλά επίπεδα χρήσης κράνους, όπως η Ελλάδα και η Κύπρος. Η ΕΕ και οι εθνικές κυβερνήσεις θα μπορούσαν επίσης να προωθήσουν ένα σύστημα ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με τις επιδόσεις ασφαλείας του κράνους και άλλου προστατευτικού εξοπλισμού, όπως τα μπουφάν αερόσακων.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών θα πρέπει επίσης να βελτιώσουν την ανίχνευση των μοτοσικλετιστών με τεχνολογίες ασφαλείας, όπως το Automated Emergency Braking. Θα πρέπει να δοθεί περισσότερη προσοχή στους κούριερ, αλλά και στους παράγοντες απόσπασης προσοχής των οδηγών, μέσω των διαφόρων εφαρμογών στα κινητά τηλέφωνα.

«Τα τελευταία χρόνια οι μοτοσικλετιστές εστιάζουν λιγότερο στην οδική ασφάλεια. Υπάρχουν όμως αρκετά έξυπνα και απλά μέτρα που μπορούν να ληφθούν για να μειωθεί ο μεγάλος αριθμός θανάτων κάθε χρόνο. Κάποια είναι προφανή, όπως το να μην επιτρέπεται σε παιδιά ηλικίας 14 ετών να οδηγούν μοτοσικλέτες. Επίσης, θα πρέπει να υπάρξει η διασφάλιση ότι οι μοτοσικλετιστές θα τιμωρούνται για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας όπως γίνεται και σε άλλους χρήστες του δρόμου», δήλωσε η διευθύντρια του προγράμματος οδικής ασφάλειας του ETSC, Jenny Carson.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This