Στο προσκήνιο ήρθε πάλι χθες μετά από καιρό το όνομα του Σαντιάγο Καλατράβα με αφορμή το οριστικό κλείσιμο του ΟΑΚΑ καθώς σε έρευνα του ΤΑΙΠΕΔ εντοπίστηκαν προβλήματα στην στατικότητα των στεγάστρων που είχε κατασκευάσει για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
Ο Ισπανός αρχιτέκτονας είχε απασχολήσει την δικαιοσύνη το 2019 καθώς του επιβλήθηκε πρόστιμο 78.000 ευρώ για τη γέφυρα του Συντάγματος που είχε κατασκευάσει στο Μεγάλο Κανάλι της Βενετίας για λάθη που είχαν παρατηρηθεί καθώς για το ότι είχε ξεπεράσει τον αρχικό προϋπολογισμό.
Δικαστήριο είχε διαπιστώσει ότι οι σωλήνες είχαν λανθασμένο μέγεθος, τα σκαλοπάτια φθείρονταν γρήγορα και χρειάζονταν διορθώσεις για αναπηρικά αμαξίδια. Ο αρχιτέκτονας είχε κατηγορηθεί για βαριά αμέλεια. Παράλληλα, το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε τον Σαντιάγο Καλατράβα υπεύθυνο για την υπέρβαση του προϋπολογισμού καθώς η γέφυρα κόστισε 11,6 εκατ. ευρώ αντί για 7 εκατ. ευρώ!
Η απάντηση του Καλατράβα
Ο αρχιτέκτονας υπερασπίστηκε σθεναρά το έργο του υποστηρίζοντας πως δεν είχε ουσιώδεις αδυναμίες και πως είχε γίνει έλεγχος με εξελιγμένες μεθόδους οι οποίες οδήγησαν στο συμπέρασμα πως η δομή της ήταν σταθερή.
Για την κατασκευή της πλατφόρμας για χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων είπε ότι ήταν ευθύνη του δήμου και όχι δική του.
Τέλος για το επιπλέον κόστος ανέφερε πως προέκυψε για τις βελτιώσεις στις παραλιακές περιοχές του καναλιού δίπλα στη γέφυρα.
Η γέφυρα
Είναι η πρώτη που κατασκευάζεται στο κέντρο της Βενετίας εδώ και 125 χρόνια. Είναι φτιαγμένη από γυαλί και χάλυβα και έχει μήκος 94 μέτρα ενώ το πλάτος της ποικίλλει, από 5,58 μέτρα έως 9,38 μέτρα.
Δείτε βίντεο:
Δείτε επίσης:
Απόρησαν και οι επιστήμονες για το κλείσιμο του ΟΑΚΑ – Πώς αντέδρασε το Twitter