Η Hapag-Lloyd θα συνεχίσει να εκτρέπει τα πλοία της γύρω από τη Διώρυγα του Σουέζ για λόγους ασφαλείας, δήλωσε την Παρασκευή εκπρόσωπος της γερμανικής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προσθέτοντας ότι θα γίνει περαιτέρω αξιολόγηση στις 2 Ιανουαρίου.
Οι Mitsui O.S.K. Η Lines και η Nippon Yusen, οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Ιαπωνίας, δήλωσαν επίσης ότι τα πλοία τους που συνδέονται με το Ισραήλ απέφευγαν την περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας. Και οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι παρακολουθούν την κατάσταση.
Ναυτιλιακές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Hapag-Lloyd και της Maersk της Δανίας, νωρίτερα αυτόν τον μήνα σταμάτησαν να χρησιμοποιούν τις διαδρομές της Ερυθράς Θάλασσας και τη Διώρυγα του Σουέζ, αφού η μαχητική ομάδα Χούθι της Υεμένης άρχισε να στοχεύει πλοία, διακόπτοντας το παγκόσμιο εμπόριο.
Αντίθετα, επαναδρομολόγησαν τα πλοία τους σε όλη την Αφρική μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, για να αποφύγουν επιθέσεις, χρεώνοντας επιπλέον ναύλα στους πελάτες και προσθέτοντας ημέρες ή εβδομάδες, στον χρόνο που χρειάζεται για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη και στην ανατολική ακτή της Βόρειας Αμερικής.
Η κατάσταση παραμένει αβέβαιη και οι ναυτιλιακές εταιρείες ακολουθούν διαφορετικές προσεγγίσεις.
Η Maersk σχεδιάζει να πλέει σχεδόν όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ταξιδεύουν μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω της Διώρυγας του Σουέζ από τώρα και στο εξής, ενώ θα εκτρέπει μόνο μερικά γύρω από την Αφρική, σύμφωνα με ανάλυση του Reuters.
Η γαλλική CMA CGM αυξάνει επίσης τον αριθμό των πλοίων που ταξιδεύουν μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, ανέφερε η εταιρεία την περασμένη Τρίτη.
Οι μετοχές της Hapag Lloyd αυξήθηκαν κατά 1,1% την Παρασκευή. Οι μετοχές της Maersk ενισχύθηκαν κατά 1,8%. Οι μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών έχουν ανέβει από την έναρξη της κρίσης, λόγω προσδοκιών ότι τα μεγαλύτερα δρομολόγια θα οδηγήσουν σε υψηλότερους ναύλους.
Η CMA CGM είναι μεταξύ των γραμμών εμπορευματοκιβωτίων που έχουν εισαγάγει πρόσθετες χρεώσεις λόγω της αλλαγής δρομολογίων των πλοίων, αυξάνοντας το κόστος για τη θαλάσσια μεταφορά από τότε που οι Χούθι άρχισαν να στοχεύουν πλοία.
Η Διώρυγα του Σουέζ χρησιμοποιείται από περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου φορτίου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η ανακατεύθυνση πλοίων γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής, αναμένεται να κοστίσει έως και 1 εκατομμύριο δολάρια επιπλέον καύσιμα, για κάθε ταξίδι μετ’ επιστροφής μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης.
Δείτε επίσης:
- Ερυθρά Θάλασσα: Στέλνει φρεγάτα και η Δανία – Η… τρικυμία διπλασιάζει τους μισθούς για τους Δανούς ναυτικούς
- Ποιανού η ευημερία φυλάσσεται στην Επιχείρηση «Prosperity Guardian»;