Μαουρίτσιο Καποτόρτο: Ο ανεύθυνος υπεύθυνος της Hellenic Train!

Μετά την εξοργιστική κατάθεσή του για τα Τέμπη στην Εξεταστική, τον στέλνουν στον εισαγγελέα για να διερευνηθεί το ενδεχόμενο ψευδορκίας

Must Read

«Εμείς θέλουμε να αγκαλιάσουμε τον επιβάτη από την ώρα που βγαίνει από το σπίτι του μέχρι να φτάσει στον προορισμό του» μάς διαβεβαίωνε ο πρόεδρος της Hellenic Train Ντάριο λο Μπόσκο όταν ολοκληρώθηκε η εξαγορά των ελληνικών σιδηροδρόμων. Χθες, όμως, η κατάθεση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Μαουρίτσιο Καποτόρτο ήταν ένα παγερό μνημείο απάθειας κι αποποίησης ευθυνών.

  • Από τον Βασίλη Γαλούπη

Τόσο, που η επιτροπή αποφάσισε να διαβιβάσει την κατάθεσή του στον εφέτη ανακριτή με το ερώτημα της ψευδορκίας, ύστερα από σχετικό αίτημα του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλη Κόκκαλη. Μέχρι κι ο εισηγητής της Ν.Δ. Λάζαρος Τσαβδαρίδης χαρακτήρισε την κατάθεση του Μαουρίτσιο Καποτόρτο «απολύτως εξοργιστική, προσβλητική και υποτιμητική για τα θύματα της τραγωδίας. Ηρθε για να μας ρίξει στάχτη στα μάτια».

Ο CEO της Hellenic Train δεν βρήκε την τσίπα να ζητήσει ούτε καν μια χλιαρή «συγγνώμη» στους συγγενείς των νεκρών. Κατέθεσε ότι η ευθύνη για τη μετωπική σύγκρουση της Τεμπών ανήκει αποκλειστικά στον σταθμάρχη, αρνούμενος κάθε ευθύνη της εταιρίας του. Πάντως, ενώ ο Καποτόρτο έχει βγάλει το πόρισμά του ότι φταίει μόνο ο τελευταίος τροχός της αμάξης, ο… σταθμάρχης, δεν έχει κινηθεί νομικά κατά του ΟΣΕ, αφού ένας υπάλληλός του ευθύνεται, όπως ο ίδιος ισχυρίστηκε, για το τεράστιο πλήγμα που προκάλεσε η μετωπική στην εταιρία του.

Ο Καποτόρτο, όμως, απέδειξε για ποιον λόγο τα τρένα βρίσκονται σε λάθος χέρια: έδωσε ψευδείς απαντήσεις σχετικά με την απάλειψη των υποχρεωτικών επενδύσεων της εταιρίας του στο δίκτυο, ενώ για τα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας που δεν λειτουργούσαν ισχυρίστηκε ότι απλώς «δεν ήταν λειτουργικά». Η παραπλανητική για το κοινό τηλεοπτική διαφήμιση της Hellenic Train έδειχνε την ύπαρξη σύγχρονου σταθμού ελέγχου, μόνο που στην πραγματικότητα πρόβαλλε πλάνα από κέντρο ελέγχου στη Ρώμη, όχι στην Ελλάδα. Ο Καποτόρτο ρωτήθηκε σχετικά με την παραπλανητική διαφήμιση, αλλά απάντησε με θράσος ότι ήταν… «ενδοεταιρική».

«Ταξίδι στο αύριο των μεταφορών»

Tα αποκαλυπτήρια του νέου ονόματος και του νέου λογοτύπου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τη μετονομασία της σε Hellenic Train, έγινε τον Ιούλιο του 2022. Η εταιρία είχε πραγματοποιήσει τότε ειδική εκδήλωση στα γραφεία της στην Αθήνα με μότο «Ταξίδι στο αύριο των μεταφορών». Παρών ασφαλώς ήταν και ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train Μαουρίτσιο Καποτόρτο, παρέα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή κι άλλα στελέχη.

Στο πλαίσιο εκείνης της εκδήλωσης υπεγράφη μάλιστα και μνημόνιο μεταξύ της Ferrovie dello Stato Italiane και του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών, με στόχο τη συνεργασία για τις νέες, «έξυπνες» τεχνολογίες. Χθες, βέβαια, ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train είπε ότι εκείνο το μνημόνιο συνεργασίας αποτελούσε μόνο μια «πρόθεση υπογραφής».

Ο Καποτόρτο είχε μεγάλα σχέδια. Εδειχνε να αδημονεί για τις εμπορικές μεταφορές, ίσως για αυτό δεν έχανε τον ύπνο του για την ανύπαρκτη ασφάλεια στις επιβατικές μεταφορές, όταν ανακοίνωνε περιχαρής ότι η Hellenic Train θα πρωταγωνιστήσει στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Πέρασε μόλις ένας χρόνος, όμως, και τον Οκτώβριο του 2023 ο Καποτόρτο, που θα μας ταξίδευε «στο αύριο των μεταφορών», ζήτησε να βάλει «πλάτη» το ελληνικό κράτος για να σωθεί η Hellenic Train. Μιλώντας στους συνδικαλιστές της επιχείρησης υποστήριξε ότι απαιτούνταν μείωση του λειτουργικού κόστους της Hellenic Train και ότι είχε άμεση ανάγκη σε ρευστό.

Υπονόμευση των κανόνων ασφαλείας

Η αλήθεια είναι ότι η οριστική σύμβαση με τη Hellenic Train περιελάμβανε υπονόμευση των κανόνων ασφαλείας. Από τη σύμβαση που ψηφίστηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022 προέκυψαν μειωμένες δαπάνες για επενδύσεις εκ μέρους του παρόχου της υπηρεσίας, της Hellenic Train, αλλά και εξάλειψη των αρχικών δεσμεύσεων για την ολοκλήρωση έργων ασφαλείας του σιδηροδρόμου.

Ο Κ. Καραμανλής ήρε τη δέσμευση έγκαιρης παράδοσης συγκεκριμένων έργων τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης -αυτά που θα έσωζαν τις ζωές των ανθρώπων στα Τέμπη, αφού θα απέτρεπαν το δυστύχημα-, και η Hellenic Train αποδέχθηκε σιωπηρά να συνεχίσει να επιχειρεί σε αυτό το πλαίσιο, αλλά «κόβοντας» βολικά επενδύσεις 400 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ.

Σε αντίθεση με την υβριστικής αδιαφορίας κατάθεση του CEO της Hellenic Train στην Εξεταστική, όσα είπαν οι δυο εμπειρογνώμονες από την ειδική επιτροπή ειδικών, η οποία είχε συσταθεί υπό τον Γιώργο Γεραπετρίτη την περίοδο του δυστυχήματος, ήταν σοκαριστικά: «Εκείνη την ημέρα της τραγωδίας, ο σιδηρόδρομός μας είχε χαρακτηριστικά σιδηροδρόμων της δεκαετίας του ’60, να μην πω και του ’50» είπε ο καθηγητής Βασίλης Προφυλλίδης και τόνισε πως δεν λειτουργούσαν ούτε η φωτεινή σηματοδότηση ούτε η τηλεδιοίκηση ούτε το σύστημα ενδοεπικοινωνίας GSMR, αλλά ούτε και το σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών ETCS.

Οσον αφορά τα συντρίμμια των μοιραίων τρένων, ο καθηγητής κατέθεσε πως «δεν εξετάστηκαν από την επιτροπή εμπειρογνωμόνων, καθώς είχαν αποσυρθεί», κάτι που συνιστά αλλοίωση χώρου εγκλήματος. Η κατάθεσή του άφησε αιχμές και για τη Hellenic Train, αναφερόμενος στο GSMR, το σύστημα ενδοεπικοινωνίας που είχε εγκατασταθεί το 2018.

Ο Καποτόρτο, που ούτε είδε ούτε άκουσε τίποτα συγκεκριμένο για την τραγωδία στα Τέμπη, έχει 40 χρόνια εμπειρίας σε πόστα σιδηροδρομικών εταιριών, κυρίως της Ιταλίας. Η ενδημική διαφθορά, που ανθούσε χρόνια και στους σιδηροδρόμους της Ιταλίας, ταίριαξε, καθώς φαίνεται, «γάντι» με αυτήν της ελληνικής κυβέρνησης.

Βιογραφικό

Ιταλός CEO της Hellenic Train

Ο Ιταλός διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δίπλωμα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Πανεπιστήμιο του Τορίνο και μεταπτυχιακό στη Δημόσια Διοίκηση και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση από τη Unitelma Sapienza. Πριν από τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν στη σιδηροδρομική βιομηχανία για πάνω από 40 χρόνια και κατείχε διάφορες διοικητικές θέσεις σε εταιρίες όπως η Forum Train Europe FTE, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η Unione Industriali Napoli, η CER (Κοινότητα των Ευρωπαϊκών Εταιριών Σιδηροδρόμων και Υποδομής) και η Trenitalia SpA.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This