Ούτε το πιο σκοτεινό σενάριο ταινίας τρόμου δεν θα είχε μια ιστορία αντίστοιχη με αυτήν της εταιρίας Boeing και το ντόμινο ατυχημάτων που τη συνταράσσει από τις αρχές του νέου έτους. Ηταν 5 Ιανουαρίου, όταν ένα Boeing 737 MAX-9 της Alaska Airlines, που εκτελούσε πτήση από το Πόρτλαντ προς το Οντάριο της Καλιφόρνιας, πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στο Ορεγκον, καθώς ένα πώμα της πόρτας είχε διαλυθεί κατά τη διάρκεια της πτήσης, προκαλώντας ταχεία αποσυμπίεση στον θάλαμο.
Οι πιλότοι είχαν καταφέρει να προσγειώσουν το αεροπλάνο χωρίς να διακινδυνεύσουν οι επιβάτες. Εξαιτίας αυτού του περιστατικού, όμως, τα προβλήματα μόλις είχαν ξεκινήσει για την εταιρία, η οποία βρέθηκε υπό τον έλεγχο της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ, καθηλώνοντας προσωρινά τα περισσότερα αεροσκάφη 737 MAX-9 της Boeing. Μόλις δύο μήνες μετά, στις 4 Μαρτίου, μια άλλη πτήση Boeing 737-900 της United Airlines προκάλεσε ένα ακόμη σοβαρότερο περιστατικό.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού από το Τέξας στη Φλόριντα πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση, καθώς φλόγες άρχισαν να βγαίνουν από έναν από τους κινητήρες του αεροπλάνου, σκορπώντας τον τρόμο στο επιβατικό κοινό. Λίγες μέρες αργότερα, στις 7 Μαρτίου, ένα ακόμη αεροσκάφος της εταιρίας με προορισμό την Ιαπωνία πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στην Καλιφόρνια, αφού το πλήρωμα ανέφερε ένα σκασμένο λάστιχο. Το κακό τρίτωσε στις 11 Μαρτίου, όταν τουλάχιστον 50 άνθρωποι τραυματίστηκαν μετά την απότομη πτώση ενός Boeing 787 της LATAM Airlines στα μέσα της διαδρομής μεταξύ Σίδνεϊ και Οκλαντ, σε ένα συμβάν που έκανε τον γύρο του κόσμου.
Ομως, το μπαράζ ατυχημάτων δεν ολοκληρώθηκε εκεί, τη στιγμή που η φήμη της εταιρίας δεχόταν το ένα χτύπημα μετά το άλλο, χάνοντας διαρκώς κάθε ικμάδα της αξιοπιστίας της. Την προηγούμενη Τετάρτη, ένα ακόμη περιστατικό κλόνισε το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης. Αεροσκάφος Boeing 767 μεταφοράς εμπορευμάτων της FedEx Airlines πραγματοποίησε επείγουσα προσγείωση χωρίς το μπροστινό σύστημα, όπως ανακοίνωσε αργότερα το τουρκικό υπουργείο Μεταφορών, διευκρινίζοντας ότι «ευτυχώς δεν υπάρχουν τραυματίες». Το πιλοτήριο του αεροσκάφους πληροφόρησε τον πύργο ελέγχου στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης ότι το σύστημα προσγείωσης δεν άνοιξε, παρά τις συνεχείς προσπάθειες, και προσγειώθηκε απολύτως εξαρτημένο από τις οδηγίες του πύργου ελέγχου.
Την Πέμπτη, στη Σενεγάλη, άλλο ένα Boeing 737 κρυβόταν πίσω από ένα ατύχημα. Το αεροσκάφος παρουσίασε πρόβλημα με τον κινητήρα κατά τη διάρκεια της απογείωσης, με αποτέλεσμα να βγει εκτός διαδρόμου, διαγράφοντας μια τρελή πορεία πριν σταματήσει σε θάμνους. Εντεκα επιβάτες τραυματίστηκαν, τέσσερις εκ των οποίων σοβαρά. Στο αεροσκάφος της εταιρίας Transair, σύμφωνα με την εφημερίδα «Daily Mail», επέβαιναν συνολικά 78 άνθρωποι. Η απόφαση της εταιρίας για ριζική αναδιάρθρωση εξαιτίας των αλλεπάλληλων σοβαρών περιστατικών με τον στόλο της είχε ληφθεί ήδη πριν από τα δύο τελευταία περιστατικά.
Οι αναγκαστικές προσγειώσεις και η διακινδύνευση ανθρώπινων ζωών έχουν φέρει την εταιρία σε πολύ δυσμενή κατάσταση, με την ποιότητα, την ασφάλεια και την παραγωγή της να τίθενται εν αμφιβόλω και από ανταγωνιστικές εταιρίες. Στη θέα αυτών των εξελίξεων, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ (FΑΑ) ξεκίνησε και νέα έρευνα για την Boeing, αφού η εταιρία παραδέχθηκε ότι ενδέχεται να μην έχει ολοκληρώσει τις απαιτούμενες επιθεωρήσεις σε ορισμένες τεχνικές διαδικασίες σε συγκεκριμένο αεροπλάνο τύπου 787 Dreamliner, όπως αποκάλυψε εκπρόσωπος της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας.
Τρία στα τέσσερα μοντέλα εμπορικών αεροσκαφών που κατασκευάζονται σήμερα από την εταιρία αποτελούν και επισήμως αντικείμενο έρευνας της Αμερικανικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), ανάμεσά τους και το 787 «Dreamliner». Οπως γίνεται αντιληπτό, η εταιρία βρίσκεται υπό το ορατό φάσμα της πλήρους κατάρρευσης. Το πρώτο τρίμηνο του 2024, οι παραδόσεις της υποχώρησαν στα χαμηλότερα επίπεδα από τα μέσα του 2021, με την ενόχληση κυρίως από την Σαουδική Αραβία να είναι έντονη.
Δύο καταγγελίες, δύο αιφνίδιοι θάνατοι
Τα προβλήματα ασφάλειας της αεροπορικής εταιρίας είχαν αναδειχθεί και από δύο πρώην υπαλλήλους της Boeing, οι οποίοι έχουν βρεθεί νεκροί με διαφορά λίγων εβδομάδων. Ο Τζον Μπάρνετ, επί 32 χρόνια υπάλληλος της Boeing, προσπάθησε να αναδείξει τα προβλήματα παραγωγής, πριν εγκαταλείψει οριστικά την εταιρία το 2017. Μάλιστα, είχε προβεί σε δημόσιες δηλώσεις στα μέσα ενημέρωσης μετά το σοκαριστικό περιστατικό της έκρηξης του πάνελ στο Boeing 737 MAX 9.
Ο Μπάρνετ βρέθηκε νεκρός στη Νότια Καρολίνα από τραύματα που ο ίδιος είχε προκαλέσει, με τις Αρχές να αποδίδουν το τραγικό γεγονός σε αυτοκτονία. Στις 2 Μαΐου, ο 45χρονος Τζόσουα Ντιν, πρώην επιθεωρητής Ποιότητας στη Spirit AeroSystems, έναν από τους προμηθευτές της Boeing, πέθανε από αιφνίδια και ταχείας εξέλιξης λοίμωξη. Ο Ντιν ήταν ένας από τους πρώτους που κατήγγειλαν ότι η διεύθυνση της Spirit AeroSystems αγνόησε συνειδητά τα κατασκευαστικά ελαττώματα του 737 MAX. Παράλληλα, ο Ντιν είχε καταγγείλει με επίσημη κατάθεσή του στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας «σοβαρές και χονδροειδείς παραβάσεις στη γραμμή παραγωγής του 737 από υψηλόβαθμα στελέχη ελέγχου ποιότητας». Η Spirit απέλυσε τον Ντιν τον Απρίλιο του 2023 και είχε καταθέσει καταγγελία στο υπουργείο Εργασίας, υποστηρίζοντας ότι η απόλυσή του ήταν εκδικητική ως αντίποινα για τις καταγγελίες του.