Για πρώτη φορά στην Κίνα, τα νέα ενεργειακά οχήματα ξεπέρασαν τα παραδοσιακά επιβατικά αυτοκίνητα που κινούνται με καύσιμο σε μηνιαία βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία της China Passenger Car Association για τον Ιούλιο.
Τα νέα ενεργειακά οχήματα περιλαμβάνουν αυτοκίνητα μόνο με μπαταρίες (ηλεκτρικά) και υβριδικά αυτοκίνητα. Η κατηγορία αντιπροσώπευε το 51% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Κίνα τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με μια ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα αργά την Πέμπτη.
Αυτό το ποσοστό είναι υψηλότερο από ένα ποσοστό διείσδυσης 36% ακριβώς πριν από ένα χρόνο και μια πτώση κάτω από το ένα τρίτο τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του CNBC για τα στοιχεία της ένωσης επιβατικών αυτοκινήτων. Η αξιοπιστία των δεδομένων της ένωσης πάντως έχει αμφισβητηθεί στο παρελθόν.
Η τελευταία έκθεση έδειξε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα υβριδικά τον Ιούλιο — με ποσοστό διείσδυσης 28%. Ωστόσο, μηνιαίες πωλήσεις και παραδόσεις από την BYD, τη Li Auto και άλλες εταιρείες αυτοκινήτων, ανέφεραν ότι οι καταναλωτές στην Κίνα προτιμούν όλο και περισσότερο τα υβριδικά οχήματα.
Τα στοιχεία Ιουλίου από την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (Association of Automobile Manufacturers) δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο. Ωστόσο, η συνολική οικονομική ανάπτυξη έχει επιβραδυνθεί, ενώ ο έντονος ανταγωνισμός στην κατηγορία των νέων ενεργειακών οχημάτων έχει προκαλέσει πόλεμο τιμών.
Τα στοιχεία της ένωσης επιβατικών αυτοκινήτων έδειξαν ότι οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 2,8% σε 1,72 εκατομμύρια οχήματα τον Ιούλιο.
Οι λιανικές πωλήσεις οχημάτων νέας ενέργειας αυξήθηκαν κατά σχεδόν 37% σε 878.000 αυτοκίνητα τον Ιούλιο.
Εξαγωγές
H Κίνα εξήγαγε επίσης 92.000 επιβατικά οχήματα νέας ενεργειακής τεχνολογίας τον Ιούλιο, με ετήσια αύξηση 1,3% και μηνιαία αύξηση 18,2%, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία, αντιστοιχώντας σε ποσοστό 24,5% επί του συνόλου των εξαγωγών των επιβατικών οχημάτων.
Όλο και περισσότερες μάρκες οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας κινεζικής κατασκευής εξάγονται στο εξωτερικό, ενώ η εμπορική αναγνωρισιμότητά τους στις ξένες αγορές βελτιώνεται συνεχώς.
Παρά το γεγονός της καταγραφής κάποιων πρόσφατων παρεμβάσεων από το εξωτερικό στον αναφερόμενο τομέα, η προοπτική των εξαγωγών των οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας «made in China» είναι πολλά υποσχόμενη μακροπρόθεσμα, σύμφωνα με την CPCA.
Η κινεζική κυβέρνηση έχει υποστηρίξει την εγχώρια βιομηχανία νέων ενεργειακών οχημάτων για περισσότερο από μια δεκαετία με επιδοτήσεις και ευνοϊκές πολιτικές.
Η τελευταία πολιτική εμπορικών συναλλαγών των αρχών για την τόνωση της κατανάλωσης, έχει επίσης επικεντρωθεί στην παροχή της μεγαλύτερης υποστήριξης στους αγοραστές νέων ενεργειακών αυτοκινήτων.
Άλλες πολιτικές σε επίπεδο πόλης, περιλαμβάνουν την απεριόριστη πρόσβαση σε δημόσιους δρόμους, ενώ τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε αυτούς τους δρόμους μόνο για ένα μέρος της εβδομάδας!
Η κατάσταση στις ΗΠΑ
Τα νέα ενεργειακά οχήματα πάντως δεν έχουν ακόμη «απογειωθεί» τόσο γρήγορα στις ΗΠΑ, όπως σχολιάζει το CNBC.
Το ποσοστό διείσδυσης το πρώτο τρίμηνο ήταν 18%, από 18,8% το τέταρτο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσίως διαθέσιμες εκτιμήσεις της Wards Intelligence, τις οποίες επικαλείται η Ένωση Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ.
Στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών για αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Μια δύσκολη υπόθεση αποδεικνύεται η πώληση μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, εντούτοις αυτή το τελευταίο διάστημα έχει ανέβει αρκετά, ακολουθώντας μια σταθερά ανοδική πορεία.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%. Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.
Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία. Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών. Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες.
Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.