Τι «έδειξε» το «DNA» της Ιεράς Σινδόνης

Ακτίνες Χ ανέλυσαν τις ίνες και έδειξαν ότι φτιάχτηκε πριν από περίπου 2.000 χρόνια

Νέα επιστημονική έρευνα, που χρησιμοποίησε εξειδικευμένη μέθοδο ανάλυσης με ακτίνες Χ, επιβεβαίωσε αυτό που πιστεύουν αρκετοί χριστιανοί, ότι δηλαδή η Ιερά Σινδόνη του Τορίνο είναι πραγματικά το σάβανο με το οποίο τυλίχτηκε το σώμα του Ιησού μετά τη σταύρωση και ότι η φιγούρα πάνω του αποτυπώνει το πρόσωπο και το σώμα του Χριστού.

• Από τον Βασίλη Χονδρογιάννη

Ερευνητές από το ιταλικό Institute of Crystallography, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Daily Mail», κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η Ιερά Σινδόνη είναι ύφασμα που φτιάχτηκε την εποχή του Χριστού, πριν από περίπου 2.000 χρόνια. Για τις ανάγκες της έρευνας, που δημοσίευσαν στο περιοδικό «Heritage», μελέτησαν δείγματα από την Ιερά Σινδόνη, που ανέλυσαν με ακτίνες Χ για να εξακριβώσουν τη δομή της κυτταρίνης, από την οποία αποτελούνται οι ίνες του υφάσματος.

Η έρευνα εξηγεί ότι όσο περνούν τα χρόνια οι ίνες της κυτταρίνης αλλοιώνονται και σταδιακά χάνουν τη συνοχή τους. Με βάση την αλλοίωση της κυτταρίνης, οι ερευνητές κατάφεραν να προσδιορίσουν τη χρονική περίοδο κατά την οποία φτιάχτηκε το ύφασμα της Ιεράς Σινδόνης. Διαπιστώθηκε ότι είχε παρόμοια χαρακτηριστικά με υφάσματα που βρέθηκαν στο κάστρο του Ηρώδη στη Μασάντα του Ισραήλ και χρονολογούνται γύρω στο 55 μ.Χ. Το γεγονός ότι τα χαρακτηριστικά των υφασμάτων δεν είναι ακριβώς ίδια σημαίνει ότι η Ιερά Σινδόνη μπορεί να είχε κατασκευαστεί και λίγο νωρίτερα, όταν έζησε ο Ιησούς.

Οι ερευνητές δεν σταμάτησαν εκεί, αλλά σύγκριναν και τις αλλοιώσεις της κυτταρίνης του υφάσματος της Ιεράς Σινδόνης με αυτές υφασμάτων που κατασκευάστηκαν τον 13ο και τον 14ο αιώνα στη δυτική Ευρώπη. Διαπίστωσαν ότι η Ιερά Σινδόνη δεν είχε καμία σχέση με τα υφάσματα εκείνης της εποχής. Οι ερευνητές κατέρριψαν έτσι τη θεωρία στην οποία είχαν καταλήξει παλαιότερα άλλοι επιστήμονες, ότι η Ιερά Σινδόνη είναι ψεύτικη και κατασκευάστηκε γύρω στον 13ο αιώνα στη δυτική Ευρώπη για να χρησιμοποιηθεί ως ιερό κειμήλιο γύρω από το οποίο θα συσπειρώνονταν οι χριστιανοί.

Πηγή: Espresso