Το φιλόδοξο Development Road Project, ή αλλιώς, ο «Νέος Δρόμος του Μεταξιού» (όπως τον λένε οι Τούρκοι), θα ξεκινά από το Ιράκ και θα συνδέει τη χώρα με την Τουρκία και την Ευρώπη, φτάνοντας μέχρι το Λονδίνο, οδικώς και σιδηροδρομικώς.
Η Κωνσταντινούπολη φιλοξένησε μάλιστα την Πέμπτη την πρώτη υπουργική σύνοδο κορυφής με το Ιράκ, το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για να συζητηθεί το σχέδιο αυτό, το οποίο συγχρηματοδοτείται από ΗΑΕ και Κατάρ και παρουσιάζεται ως «η μόνη βιώσιμη διεθνής εμπορική οδός» μέσω του «Μεσαίου Διαδρόμου» που «αποφεύγει τα ασταθή ισραηλινά λιμάνια και προσφέρει μια ασφαλή και οικονομική αποτελεσματική επιλογή».
Στόχος της Άγκυρας, η οποία έχει εδραιωθεί ως στρατηγικός παίκτης στα γεωπολιτικά τεκταινόμενα, είναι η δημιουργία μιας «εναλλακτικής περιφερειακής και παγκόσμιας εμπορικής οδού», η οποία όπως προαναφέρθηκε, θα αφήνει εκτός «παιχνιδιού» το Ισραήλ, αλλά και την Ελλάδα!
Μια Ελλάδα η οποία χάρη στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη, έχει «αποσυρθεί» από τη διεθνή σκηνή και κοιμάται «τον ύπνο του δικαίου». Ούτε καν αυτόν βασικά, μιας και το «δίκαιο», έχει καταντήσει έννοια προς εξαφάνιση στη χώρα μας…
📍 Dolmabahçe Sarayı, İstanbul
Kalkınma Yolu Projesi ilk Bakanlar Konseyi Toplantısı’nı Irak Ulaştırma Bakanı Sn. Rezzak Muheybes es-Sadavi ve online katılan Katar Ulaştırma Bakanı Sn. Jassim Saif Ahmed Al Sulaiti, BAE Enerji ve Altyapı Bakanı Sn. Mohamed Al Mazrouei ile… pic.twitter.com/Wgg7pmktma
— Abdulkadir URALOĞLU (@a_uraloglu) August 29, 2024
Οι λεπτομέρειες
Ο «Νέος Δρόμος του Μεταξιού», που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 20 δισεκατομμύρια δολάρια, περιλαμβάνει ένα οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο μήκους 1.200 χιλιομέτρων, σχεδιασμένο για να διευκολύνει τη μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ της Ευρώπης και των χωρών του Κόλπου.
Ο επενδυτικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 17 δισεκατομμύρια δολάρια, με 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια να διατίθενται για τον αυτοκινητόδρομο και 10,5 δισεκατομμύρια δολάρια για τον ηλεκτροδοτημένο σιδηρόδρομο.
Θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις, με την πρώτη φάση να αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2028, η δεύτερη έως το 2033 και η τελική έως το 2050.
Development Road Project is a trade corridor connecting the Gulf with Türkiye via Iraq. Here’s a look👇🏽 pic.twitter.com/28CHjqt90Z
— TRT World Now (@TRTWorldNow) August 29, 2024
Η Τουρκία «διεθνές κέντρο μεταφορών και εμπορίου»
Σύμφωνα με τον Τούρκο Υπουργό μεταφορών και υποδομών, Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου, το ζωτικής σημασίας έργο είναι σημαντικό «όχι μόνο για τις εμπλεκόμενες χώρες, αλλά και για ολόκληρη την περιοχή και τον κόσμο» και θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της Τουρκίας ως διεθνές κέντρο μεταφορών και εμπορίου.
Είπε χαρακτηριστικά ο Ουράλογλου:
«Θα φέρουμε μια νέα, ασφαλή και γρήγορη διαδρομή για το παγκόσμιο εμπόριο με το έργο μας, που θα ξεκινά από τη Βασόρα (σ.σ. από το υπό κατασκευή λιμάνι Faw) στον Περσικό Κόλπο. Θα συμβάλει στην ευημερία και τη σταθερότητα ολόκληρης της περιοχής. Με αυτόν τον τρόπο, η Τουρκία θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της ως διεθνές κέντρο μεταφορών και εμπορίου. Το έργο θα συμβάλει άμεσα στο παγκόσμιο εμπορικό σύστημα, θα συμβάλει επίσης στην ανάπτυξη και ανάπτυξη όλων των συμμετεχουσών χωρών. Χάρη σε αυτό το έργο, που ονομάζουμε ‘Νέο Δρόμο του Μεταξιού’, η μοίρα πολλών χωρών θα αλλάξει και μια ευρεία περιοχή θα επηρεαστεί θετικά … Με αυτό το έργο, θα παρέχουμε αδιάλειπτη μεταφορά από το λιμάνι Fav που κατασκευάστηκε στο Ιράκ, στο Λονδίνο. Θα μειώσουμε σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Ασίας και Ευρώπης μέσω της Τουρκίας».
🎙 Sayın Cumhurbaşkanımızın 22 Nisan 2024 tarihinde Irak’a gerçekleştirdiği ziyaret kapsamında Türkiye, Irak, Birleşik Arap Emirlikleri ve Katar olarak Kalkınma Yolu Ortak İş Birliği Mutabakat Zaptı’nı imzalayarak Bakanlar Konseyi’ni kurma kararı almıştık.
Bugün de Türkiye… pic.twitter.com/KJYcIMa4zL
— Abdulkadir URALOĞLU (@a_uraloglu) August 29, 2024
Το τουρκικό τμήμα του έργου εκτείνεται σε περίπου 1.592 χιλιόμετρα από το Kapıkule (σ.σ. η τελωνειακή πύλη Τουρκίας-Βουλγαρίας) έως τη Şanlıurfa (στη Νοτιοανατολική Ανατολία), με έναν νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 331 χιλιομέτρων που σχεδιάζεται μεταξύ Şanlıurfa και Ovaköy.
Όσον αφορά τη σιδηροδρομική πτυχή του έργου, η Τουρκία κατασκευάζει μια νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας μεταξύ Halkalı (στην Κωνσταντινούπολη) και Kapıkule, συνολικού μήκους 229 χιλιομέτρων, η οποία θα εξυπηρετεί τόσο τη μεταφορά εμπορευμάτων όσο και επιβατών.
«Σκοπεύουμε να ολοκληρώσουμε το τμήμα Çerkezköy-Kapıkule μήκους 153 χιλιομέτρων μέχρι το τέλος του 2025. Μόλις ολοκληρωθεί, ο χρόνος ταξιδιού μεταξύ Halkalı και Kapıkule θα μειωθεί από τέσσερις σε μόλις 1,5 ώρες, με τετραπλάσια αύξηση της χωρητικότητας της γραμμής», είχε σχολιάσει σε παλαιότερες δηλώσεις του ο Τούρκος Υπουργός.
Development Road Project connecting Gulf with Türkiye via Iraq is significant not only for countries involved, but also for entire region & the world, according to Turkish transport & infrastructure minister. Obaido Hitto has more pic.twitter.com/iOtHWzUElj
— TRT World Now (@TRTWorldNow) August 29, 2024
Το «ξηρό κανάλι»
Από την πλευρά του, ο Ιρακινός Υπουργός Μεταφορών, Razzaq Muhaibis Al-Saadawi, ανακοίνωσε ότι η υλοποίηση του έργου θα ξεκινήσει στα μέσα του 2025.
Σημείωσε επίσης ότι «η μελέτη σκοπιμότητας έχει ολοκληρωθεί και όσον αφορά τις αρχικές μελέτες, το ποσοστό ολοκλήρωσης της σιδηροδρομικής γραμμής έχει φθάσει στο 100%, ενώ το ποσοστό ολοκλήρωσης του χερσαίου δρόμου ταχείας κυκλοφορίας έχει φτάσει στο 75% και έχουμε ολοκληρώσει τις εργασίες έρευνας εδάφους και τοπογραφικής έρευνας κατά 100%».
وزير النقل يعلن من تركيا البدء بتنفيذ طريق التنمية منتصف العام المقبل pic.twitter.com/KfgwDQlc93
— واع (@INA__NEWS) August 29, 2024
Το Ιράκ, το οποίο κατέχει περίπου το 10% των παγκόσμιων αποθεμάτων πετρελαίου και συμβάλλει το 5% στην παγκόσμια παραγωγή, θεωρεί αυτό το έργο ως μια «μετασχηματιστική εξέλιξη».
Η ιρακινή κυβέρνηση αναμένει ότι θα μειώσει σημαντικά το εμπορικό κόστος μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, τοποθετώντας το Ιράκ ως κρίσιμο κόμβο διαμετακόμισης.
Όπως αναφέρουν ιρακινά ΜΜΕ, το έργο, που συχνά αναφέρεται και ως «ξηρό κανάλι», θα συνδέσει τις ασιατικές και ευρωπαϊκές αγορές μέσω του λιμανιού Grand Faw και θα επεκταθεί στα σύνορα Ιράκ-Τουρκίας.
Υποστήριξη και από το Κουρδιστάν – Ψήφος εμπιστοσύνης από τις ΗΠΑ
Ο Σεφίν Ντιζάι, επικεφαλής Εξωτερικών Σχέσεων για την Περιφερειακή Κυβέρνηση του Κουρδιστάν (KRG), επιβεβαίωσε την Πέμπτη ότι η KRG υποστηρίζει πλήρως το «ζωτικής σημασίας έργο που συνδέει το Ιράκ, την Τουρκία και την Ευρώπη», τονίζοντας ότι το «πρέπει να ωφελήσει όλους τους Ιρακινούς και τις γειτονικές χώρες».
Πρόσφατα, οι ΗΠΑ επαίνεσαν τη συμφωνία για το πρότζεκτ Development Road ως έναν «ιδανικό τρόπο» για την Τουρκία και το Ιράκ να δημιουργήσουν «στενότερους στρατηγικούς δεσμούς».
Η Ουάσιγκτον επαίνεσε επίσης τη δυνατότητα του διαδρόμου «να μειώσει την εξάρτηση του Ιράκ από το Ιράν».
THE #DevelopmentRoad Project with new highways & railways through #Iraq & Türkiye, co-sponsored by UAE & Qatar, is the only viable international trade route through the “Middle Corridor” that avoids volatile Israeli ports and offers a safe & cost-effective option. 🇹🇷🇮🇶🇦🇪🇶🇦 pic.twitter.com/3EmhVWpFHc
— Turkish Century (@TurkishCentury) August 28, 2024
*πηγή βασικής φωτογραφίας: https://x.com/a_uraloglu
Καλά μιλάμε εσείς οι περισπούδαστοι γεωστρατηγικοί αναλυτές της πατριωτικής αριστεράς έχετε πάει την εμπιστημη της γεωστρατηγικής σε άλλο επίπεδο, σε … ΜΕΤΑΞΕΝΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
1) Γαργάρα για τα F-35 που παίρνουν τελικά οι Τουρκοι απο την USA
2) Γαργάρα για τα ΔΙΣ που παίρνουν εδώ και μια δεκαετια οι Τουρκοι απο την Ε.Ε.
και
3) Γαργάρα τα ΔΙΣ που παίρνουν οι “ΜΟΥΣΑΦΙΡΕΟΙ” ως επιδόματα από τους … ΦΟΡΟΥΣ ΜΑΣ!
Να αγιάσει το στόμα του Σολτς που ανακοίνωσε ότι τους κόβει τα επιδόματα στην Γερμανία σε όσους δεν δουλεύουν, δηλαδή το 55%. Αυτός είπε ότι γίνεται λόγω του πρόσφατου μακελειού και κάπως έτσι το έμαθαν επιτέλους οι Γερμανοί αλλά η αλήθεια είναι οτι εξαιτίας τους η Ευρωπαϊκή οικονομία έχει πεθάνει. Κάτω από 50 PMI εδω και 2 χρόνια! Οι μακακο Έλληνες δυστυχως δεν θέλουν να το μάθουν ούτε το ένα ούτε το άλλο και γιαυτό πήγαν το χρηματιστήριο στα 1500 από 600 το 2020, δηλαδή ΧΩΡΙΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΌ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΌ ΛΟΓΟ!!!
“o Σολτς που ανακοίνωσε ότι τους κόβει τα επιδόματα στην Γερμανία σε όσους δεν δουλεύουν”
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ για τις “ΩΡΑΙΕΣ ΑΡΙΣΤΕΡΕΣ ΚΟΙΜΩΜΕΝΕΣ”
το 55% των “μουσαφιρεων” δεν δουλεύει στην Γερμανία και όχι μόνο δεν δουλεύει αλλά παίρνει επιδόματα από τους Φόρους πολύ πάνω από τον κατώτερο μισθό, ότι βεβαίως γίνεται και στην Ελλάδα εδώ και μια δεκαετια!