Η απόφαση-σοκ της Northvolt αυτή την εβδομάδα να συρρικνώσει τις δραστηριότητές της και να μειώσει τις θέσεις εργασίας προκάλεσε φόβους ότι η καλύτερη ευκαιρία της Ευρώπης για την βελτίωση της θέσης της στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να εξανεμιστεί.
Παλεύοντας με καθυστερήσεις παραγγελιών και την απώλεια ενός συμβολαίου ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την BMW τον Ιούνιο, ο διευθύνων σύμβουλος και πρώην στέλεχος της Tesla Peter Carlsson δήλωσε τη Δευτέρα ότι η εταιρεία που συνίδρυσε το 2016 θα σταματήσει να παράγει ενεργό υλικό καθόδου (CAM) – ένα κρίσιμο συστατικό της μπαταρίας – θα απορρίψει τα σχέδια για μια σουηδική εγκατάσταση και θα αναζητήσει επενδυτές για ένα εργοστάσιο στην Πολωνία. Η σουηδική εταιρεία δήλωσε ότι θα επικεντρωθεί στην κύρια δραστηριότητά της, την κατασκευή κυψελών μπαταρίας, δηλαδή των μονάδων που αποθηκεύουν χημική ενέργεια.
Η απόφαση αυτή σημαίνει ουσιαστικά ότι η Northvolt, ο πιο ανεπτυγμένος παραγωγός μπαταριών στην Ευρώπη, υποχώρησε από την αρχική της αποστολή να είναι ένα ολοκληρωμένος παραγωγός που προσφέρει τα πάντα, από την παραγωγή υλικών και την κατασκευή μπαταριών μέχρι την ανακύκλωση στο τέλος του κύκλου ζωής της. Καθώς ο πρώην επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι προειδοποίησε για τον ανταγωνισμό της πράσινης τεχνολογίας από την Κίνα σε μια πολυαναμενόμενη έκθεση, η ανακοίνωση εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα της Northvolt να αποτελέσει σημαντική δύναμη στην ώθηση της ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ευρώπη.
«Η Northvolt ήταν ο γενάρχης της ευρωπαϊκής βιομηχανίας μπαταριών και αν δεν μπορεί να παράγει (μπαταρίες), αυτό δείχνει πραγματικά ότι, βιομηχανικά, η Ευρώπη θα εξαρτάται απίστευτα από την Ασία στο μέλλον», δήλωσε ο Andy Leyland, συνιδρυτής του ειδικού στην εφοδιαστική αλυσίδα SC Insights. Ο αναλυτής της Benchmark Mineral Intelligence, Evan Hartley, δήλωσε ότι η κατάργηση της παραγωγής καθοδικού ενεργού υλικού θα θέσει την Ευρώπη «σε περαιτέρω μειονεκτική θέση όσον αφορά την τοπική παραγωγή».
Οι δυσκολίες της Northvolt, η οποία εξακολουθεί να είναι ζημιογόνος παρά την εξασφάλιση παραγγελιών αξίας άνω των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων από πελάτες, μεταξύ των οποίων και ο κορυφαίος επενδυτής Volkswagen, υπογραμμίζουν την δυσκολία της Ευρώπης να μειώσει την εξάρτηση των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών από την Κίνα, η οποία ελέγχει το 85% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας.
Μία εταιρεία που είχε στόχο να καταστήσει την Ευρώπη αυτόνομη στην παραγωγή μπαταριών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων πλέον αντιμετωπίζει όλο και περισσότερες δυσκολίες και αντί για ανάπτυξη υφίσταται συρρίκνωση. Η ευρωπαϊκή πράσινη μετάβαση γίνεται όλο και πιο δύσκολη υπόθεση με την καινοτομία στην ήπειρο να βρίσκεται στο μηδέν και τους παραγωγούς να μην μπορούν να ανταγωνιστούν τις ΗΠΑ και την Κίνα.
Θέλει δασμούς στα εισαγόμενα και επιδοτήσεις στα EU made.
dont wory……dyb is here…..
be hapy.
Πολύ ωραίο το παραμύθι με τα ηλεκτρικά τούτου που προσπαθούν να μας σερβίρουν…τώρα όμως εμφανίστηκε κι ο δράκος του παραμυθιού…δηλαδή ο Toyoda κι ο Tavares ήταν μαλακες?
Το ξεπουλημένο σε σκοτεινά δυτικά συμφέροντα ιερατείο των Βρυξελλών καταστρέφει συστηματικά τις χώρες μέλη της ΕΕ σε όλα τα επίπεδα. Ας ελπίσουμε ο όχλος να ξυπνήσει από την απάθειά του με όσα γίνονται εναντίον των απλών πολιτών τα τελευταία χρόνια και να αντιδράσει δυναμικά.
Επιτέλους τελειώνει η χούντα των πετρελαϊκών εταιρειών και ο ελεγχός των οικονομιών των κρατών από το πετρέλαιο και τα παρελκόμενα συμφέροντα… αλλάζει χέρι το χρήμα και κάποιοι θα χάσουν την κονόμα..θα κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους να καθυστερήσει η μετάβαση αλλά το μέλλον είναι ήδη προδιαγεγραμμένο .. χαιρετίσματα
Μην είσαι πολύ σίγουρος γι΄αυτά, άλλωστε και στις νέες τεχνολογίες που προσπαθούν να προωθήσουν πάλι εκμεταλλεύονται γήινους πόρους με εξορύξεις για άλλες πρώτες ύλες. Τα αποθέματα πετρελαίου & φυσικού αερίου είναι τεράστια και η κοινωνία έχει μία ομαλή λειτουργία με αυτά.
Αγαπητέ Συμεών αυτό που ζούμε σήμερα εσύ το λες ομαλή λειτουργία? Μάλλον σε άλλο πλανήτη ζω εγώ!!
H πλειοψηφια των νεοελληνων ειναι ΕυρωΔιαρχειρισιμοι. Θελουν οι Αυτοκινητοβιομηχανιες και τα τσουτσεκια που ψηφιζουν οι ιδιοι γιατι ειναι το ΙΔΙΟ ΤΣΟΥΤΣΕΚΙΑ με αυτους που εκλεγονται να μπορουν να τους διαχειριζονται απο μακρια και θα αγορασουν ηλεκτρικο αυτοκινητο που εχει απομακρυσμενο ελεγχο και θα βαλουν και στο σπιτι τους ψηφιακό μετρητη για ρευμα και νερο γιατι ειναι και κολληταρια με τα τσουτσεκια που ψηφιζουν και δεν θα γραψουν κατι κακο γιαυτους ποτε.
Τωρα αν υπαρχει ενα 30ΤΑΚΑΤΟ που δεν τους γουσταρει και θα τους κανει τον βιο αβιωτο με τον απομακρυσμενο ελεγχο οπως εκαναν σε οσους αντιδρουσαν στην ΠΛΑΝΔΗΜΙΑ ΤΗΣ ΦΟΛΑΣ-19 που τους εκλειναν το ιντερνετ ενω ειχαν πληρωσει δεν τρεχει και τιποτα!
ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΤΑ ΕΥΡΩΔΙΑΧΕΙΡΙΣΙΜΑ ΤΣΟΥΤΣΕΚΙΑ ΝΑ ΠΕΘΑΝΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ.
αυτος ειναι ο “θαυμαστος” νεος κοσμος της ψηφιακης δημιοκρατιας του 70ΤΑΚΑΤΟ
Αν θέλουνε οι αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματικά να με πείσουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι προς όφελος του πλανήτη και όχι της τσέπης τους ας πιούνε οι διευθυντές, οι πωλητές και οι μεγαλομέτοχοι τα υγρά της μπαταρίας.
Ιησούς Χριστός παιδάκι μου, τι είναι αυτά που λες? Δηλαδή όταν οι άλλοι σε πεισαν να πάρεις αυτοκίνητο με μηχανή εσωτερικής καύσεως έβαλες το στόμα σου στην εξάτμιση!!
Αν και το έκανε ο Βέγγος σε λεωφορείο, γνωρίζαμε ότι είναι μολυσματικά και δεν πούλησαν ποτέ κάποιο παραμύθι.
Άντε και άσπρο πάτο.
Ρε την Ευρώπη πως αυτοκτόνησε.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια ανόητη ιδεοληψία της νέας μορφής του καπιταλισμού, της οικολογίας, και του ναζιστικού αντιρωσισμού.
Το lough or not to lough, by reading the article and the comments. Μαύρα μεσάνυχτα….
..
Εμείς πάντως μόλις βλέπουμε τις κινέζικες μαλ@κίες που οδηγάτε όλα εσείς τα νέα νούμερα,γελάμε σίγουρα..
..
H τεχνητή νοημοσύνη στο αμάξι σου έλειπε εσένα νούμερο,για να είσαι πιό μεγάλο νούμερο από ότι ήσουν πρίν..
Τώρα που την βρήκες,μπορείς να είσαι πάντα ο μαλάκας που ονειρευόσουν!!
Έτσι ακριβώς
Βρε δεν πας να είσαι όσο αριστερός θέλεις… Ο δεξής έχει προτεραιότητα!
…
ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ!..
..
ΚΙ ΑΚΟΜΑ ΠΑΡΑΠΕΡΑ!
Αν έχουν τον διάολο μέσα τους δεν θα χρειαστεί να πάνε μακριά.