Η πανέμορφη ντίβα που δεν χρειάστηκε πλαστικές

Η Ιταλία τιμά με ξεχωριστό τρόπο τα 90ά γενέθλια της Σοφίας Λόρεν, που σφράγισε το διαχρονικό πρότυπο της γνήσιας θηλυκότητας

Must Read

«Δεν φαντάζεστε πόσα γράμματα την εβδομάδα λαμβάνει από θαυμαστές όλων των γενεών, αλλά κυρίως από πολύ νέους ανθρώπους» έλεγε στη «Vogue» τον Ιούνιο ο Εντουάρντο Πόντι, γιος της Σοφίας Λόρεν. Αυτές τις μέρες, στις 20 Σεπτεμβρίου, η πανέμορφη ντί-
βα έγινε 90 ετών. Τα αμέτρητα γράμματα θαυμασμού από νεαρούς άνδρες σε μια 90χρονη γυναίκα είναι ασυνήθιστο. Αλλωστε, ζούμε σε μια κοινωνία που θεωρεί ότι μια γυναίκα παύει να είναι ελκυστική ή ενδιαφέρουσα ήδη από πολύ νεότερες ηλικίες.

  • του Βασίλη Γαλούπη

Τα γενέθλια της Λόρεν γιορτάστηκαν με ενθουσιασμό, που θα ταίριαζε σε μια γυναικεία θεότητα. Τα στούντιο Cinecittà μαζί με τον Ιταλό υπουργό Πολιτισμού διοργάνωσε ένα υπέροχο αφιέρωμα για εκείνη, σε κεντρικό κινηματογράφο της Ρώμης. Μετά η ηθοποιός έσβησε 90 κεράκια σε επίσημο δείπνο μαζί με παιδιά, εγγόνια και 150 φίλους, με θέα τα Λουτρά του Διοκλητιανού. Για την περίσταση το φόρεμά της επιμελήθηκε ο διάσημος
σχεδιαστής και φίλος της Τζόρτζιο Αρμάνι. Το ξενοδοχείο εγκαινίασε, προς τιμήν της, μια σουίτα με το όνομά της.

Ο πρόεδρος της Ιταλίας Σέρτζιο Ματαρέλα εξέδωσε δήλωση: «Με την ευκαιρία των γενεθλίων της, θα ήθελα να στείλω στη Σοφία τις εγκάρδιες ευχές μου, μαζί με τις ευχαριστίες της Ιταλικής Δημοκρατίας για την εξαιρετική καριέρα της, που χαρακτηρίζεται από τα τόσα πολλά ιταλικά και διεθνή βραβεία. Η κομψότητα, η γοητεία και η απαράμιλλη υποκριτική της δεινότητα έχουν χαρακτηρίσει μεγάλο αριθμό ιταλικών και διεθνών ταινιών, οι οποίες συνέβαλαν στην ιστορία του κινηματογράφου, καθιστώντας την εικόνα της ιταλικής ομορφιάς και τέχνης στον κόσμο».

Δεν επρόκειτο για τα εθιμοτυπικά γενέθλια μιας γηραιάς κυρίας. Ηταν μια βραδιά για το χατίρι της γυναίκας που διατηρεί τη δύναμη να μαγνητίζει. Η πραγματική θηλυκότητα δεν μπορεί να παραποιηθεί, ούτε να καταστραφεί.

«Σήμερα, στο κατώφλι των 90, συνειδητοποιώ περισσότερο από ποτέ ότι η ηλικία είναι μια κατάσταση του νου» δήλωνε η Λόρεν. Αλλά αυτή ακριβώς η ατόφια στάση είναι που χαλάει τα φτιασιδωμένα πρότυπα της influencer οικονομίας δισεκατομμυρίων δολαρίων που φυτεύτηκαν έξυπνα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πάντοτε η «βιομηχανία» της μόδας ή του θεάματος επηρέαζε και προσπαθούσε να ορίσει πότε μια γυναίκα θα αποκαλείται ελκυστική. Αλλά ποτέ ως τώρα δεν έφτασε η μανία της ομοιόμορφης «πλαστικοποίησης» και της ακραίας μεταμόρφωσης των γυναικών να μεταλλάσσεται σε μια συνεχή ροή κερδών, σε «σχολές» πλαστικής χειρουργικής και στην εικόνα πολλών γυναικών που βλέπουμε όχι μόνο στην οθόνη αλλά και γύρω μας, στην πραγματική ζωή.

Οταν η Κιμ Καρντάσιαν «έριξε» το ίντερνετ το 2014 με μια φωτογράφιση όπου οι γλουτοί της είχαν αποκτήσει αφύσικα διογκωμένες αναλογίες, η εμμονή με το συγκεκριμένο ψευδοπρότυπο δημιούργησε ολόκληρο κλάδο στην πλαστική χειρουργική. Σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρία Πλαστικών Χειρουργών, μέχρι το 2018 οι επεμβάσεις για ενθέματα σιλικόνης στους γλουτούς αυξήθηκαν κατά 256%. Η εικόνα της Καρντάσιαν ήταν, βέβαια, αποτέλεσμα του φακού του φωτογράφου Jean-Paul Goude, που συχνά παρουσιάζει ανθρώπινα σώματα με πιο «εξωτικές» διαστάσεις. Παραταύτα, πάμπολλες καθημερινές γυναίκες έσπευσαν στο χειρουργείο για να αποκτήσουν στα αλήθεια ένα παρόμοιο «καρτουνίστικο» κορμί.

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο «Aesthetic Plastic Surgery» το 2019 βρήκε ότι το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εκδηλώνεται, πλέον, σε επίπεδα ρεκόρ, για αυξητική χειλιών, εμφυτεύματα χειλιών και εμφυτεύματα γλουτών. Οταν το 2015 η τότε 17χρονη Κάιλι Τζένερ, ακόμα μία από τις διάφορες Καρντάσιαν, ανακοίνωσε ότι έκανε αυξητική χειλιών, η ζήτηση για τη διαδικασία ανέβηκε κατά 3.233%!

Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η συγκεκριμένη επέμβαση είναι σχετικά φτηνή και απλή, φτάσαμε να βλέπουμε γύρω μας όλο και περισσότερες γυναίκες με ακριβώς τα ίδια πρησμένα χείλια, άσχετα αν τα φυσικά τους ίσως ήταν ομορφότερα.

Μόνο που η γυναικεία ομορφιά δεν μπορεί να βγει ποτέ μαζικά σε copy paste και από 3d printer. Γι’ αυτό και γυναίκες όπως η Σοφία Λόρεν ή η Μπριζίτ Μπαρντό, που επίσης γίνεται 90 ετών στις 28 Σεπτεμβρίου, ορίζουν ακόμη το κορυφαίο κι αξεπέραστο πρότυπο της κλασικής, όσο και φυσικής, ομορφιάς. Την εικόνα που δεν παραμορφώνεται από επιθετικές πλαστικές, με στόχο την ομοιομορφία με όλες τις άλλες γυναίκες, και δεν επιχειρεί να δείχνει αλλόκοτα εφηβική ακόμη και στο γήρας.

Στην εποχή των Καρντάσιαν, του Instagram και των ανόητων σόου, επιβάλλεται στις γυναίκες για καθαρά εμπορικούς σκοπούς πώς πρέπει να αισθάνονται και πώς πρέπει να δείχνουν. Οχι μόνο με αφύσικες για το γυναικείο κορμί καμπύλες, αλλά ακόμα και όταν το γυναικείο μακιγιάζ αντιγράφει drag queen εμφανίσεις. Ενα ολόκληρο σύστημα υπονομεύει την αυτοεκτίμηση και την εικόνα των γυναικών. Και μετά βγάζει χρήματα από αυτή την καλλιεργούμενη δυσαρέσκεια.

Η εκπληκτική φιλμογραφία της Λόρεν είναι ένα ταξίδι μέσα στην ίδια την Ιστορία του Χόλιγουντ. Το ασυνήθιστο είναι ότι δημιούργησε αξιόλογο καλλιτεχνικό έργο σε κάθε δεκαετία της ζωής της, γοητεύοντας διαρκώς. Μέχρι και στα 90 της. Σήμερα στον δρόμο μπορεί να συναντήσει κανείς μπόλικες «Καρντάσιαν», αλλά ελάχιστες «Λόρεν». Το πρότυπο Καρντάσιαν, όταν ξεθωριάζει η μόδα σε τρία, τέσσερα χρόνια, ξαναστέλνει τις κοπέλες στο χειρουργείο για «ξήλωμα καμπυλών» και ξεφούσκωμα χειλιών, το πρότυπο Λόρεν οδεύει ανέγγιχτο προς την αιωνιότητα…

Η βιογραφίας της Σοφίας Λόρεν

Γεννήθηκε το 1934 στη Ρώμη και μεγάλωσε σε συνθήκες φτώχειας στη μεταπολεμική Νάπολη. Ο πατέρας της αρνήθηκε να παντρευτεί τη μητέρα της, αφήνοντας τη μικρή Σοφία χωρίς καμιά οικονομική στήριξη. Προτού στραφεί στο σινεμά δούλεψε σε φωτορομάντζα. Υπό την καθοδήγηση του παραγωγού Κάρλο Πόντι (μελλοντικός σύζυγός της) άλλαξε το όνομά της από Scicolone και μεταμορφώθηκε σε Λόρεν. Η πρώτη της επιτυχία ήρθε με την ταινία «Aida» (1953). Εγινε διεθνώς διάσημη παίζοντας σε χολιγουντιανές παραγωγές δίπλα σε αστέρες όπως οι Κλαρκ Γκέιμπλ, Φρανκ Σινάτρα, Πολ Νιούμαν κ.ά. Βραβεύτηκε με Οσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία «Η ατιμασμένη» (1960). Το 1956 γύρισε στην Υδρα την ταινία «Το παιδί και το δελφίνι», την πρώτη χολιγουντιανή παραγωγή που γυρίστηκε στην Ελλάδα. Εκεί τραγούδησε στα ελληνικά το διάσημο «Τι είναι αυτό που το λένε αγάπη». Παντρεύτηκε τον Κάρλο Πόντι το 1957 κι έμειναν μαζί μέχρι τον θάνατό του, το 2007. Το ζευγάρι απέκτησε δύο γιους.

Διαβάστε ακόμα: Η Σοφία Λόρεν κλείνει τα 89:  Η «οδοντογλυφίδα» που μεταμορφώθηκε στην απόλυτη ντίβα του παγκόσμιου σινεμά

Πηγή: Εφημερίδα Δημοκρατία

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

spot_img

Latest News

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This