Έδεσαν κάβους, έριξαν άγκυρες! Χιλιάδες λιμενεργάτες άρχισαν την απεργία -επ’ αόριστον- στα λιμάνια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ!
Και αυτό συνέβη μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων για σύναψη νέας σύμβασης εργασίας, καθώς δεν ικανοποιήθηκαν τα μισθολογικά τους αιτήματα. Τα μέλη της Διεθνούς Ένωσης Λιμενεργατών (ILA), που αριθμεί 45.000 εργαζομένους, προχώρησαν σε απεργία σε 14 μεγάλα λιμάνια κατά μήκος των ανατολικών ακτών και των ακτών του Κόλπου του Μεξικού. Προκαλώντας ασφυξία στην μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από το Μέιν έως το Τέξας. Πρόκειται για την μεγαλύτερη απεργιακή κινητοποίηση από το 1977. Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ενώ έχει την δυνατότητα να αναστείλει την απεργία για 80 ημέρες, για περαιτέρω διαπραγματεύσεις, αλλά ο Λευκός Οίκος δήλωσε ότι δεν θα ενεργήσει.
Οι πρώτες συνέπειες γίνονται εμφανείς στην παγκόσμια διακίνηση τροφίμων. Τα εμπλεκόμενα λιμάνια διαχειρίζονται περίπου το 14% των εξαγωγών γεωργικών προϊόντων που μεταφέρονται δια θαλάσσης και πάνω από το ήμισυ των εισαγωγών, συμπεριλαμβανομένου σημαντικού μεριδίου του διεθνούς εμπορίου μπανάνας και σοκολάτας.
Άλλοι τομείς που «εμπλέκονται» περιλαμβάνουν τον κασσίτερο, τον καπνό και τη νικοτίνη, ανέφερε η Oxford Economics. Οι εταιρείες ένδυσης και υπόδησης και οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πραγματοποιούν πολλές από τις αποστολές τους μέσω του λιμανιού της Βαλτιμόρης, δέχονται επίσης πλήγμα.
«Δεν νομίζω ότι θα δούμε άμεσες, σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις, αλλά αν η απεργία διαρκέσει σε βάθος εβδομάδων, μπορεί να αρχίσουμε να βλέπουμε τις τιμές να αυξάνονται και να υπάρξουν κάποιες ελλείψεις σε αγαθά», είπε ο Σιθ Χάρις, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Northeastern και πρώην σύμβουλος του Λευκού Οίκου για εργασιακά θέματα. Περισσότερο από το 1/3 των εξαγωγών και εισαγωγών θα μπορούσε να επηρεαστεί από την κατάσταση, επιφέροντας ζημιά τουλάχιστον 4,5 δισ. δολαρίων στην οικονομική ανάπτυξη των ΗΠΑ για κάθε εβδομάδα απεργίας, σύμφωνα με την Γκρέις Ζίμερ, οικονομολόγο της Oxford Economics.
«Πρόκειται πραγματικά για ένα γεγονός που θα προκαλέσει ένα ντόμινο τους επόμενους μήνες», δήλωσε ο Πίτερ Σαντ, επικεφαλής αναλυτής της εταιρείας ανάλυσης θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών Xeneta, προειδοποιώντας για συνέπειες και παράπλευρες απώλειες στο ευρύτερο κόστος του τομέα της ναυτιλίας.
The strike at US ports raises deep questions about the time frame each side is operating on. https://t.co/VNmhUN9XzQ
— Bloomberg (@business) October 1, 2024
US Port Strike: a look at incoming dry cargo passenger shipping to ports impacted by the strike. Firms pulled forward orders of goods into Q3’24 so there is not going to be shortages in the near term. The key question is the redirection of shipping to west coast ports and… pic.twitter.com/Q2nUFtu4AO
— Joseph Brusuelas (@joebrusuelas) October 1, 2024