Σε κενά αέρος η αξιοπιστία της Boeing!

Μετά την τραγωδία στη Νότια Κορέα τίθενται αμείλικτα ερωτήματα για την ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων

Must Read

Σοκαρισμένη και εντόνως προβληματισμένη παραμένει η διεθνής κοινότητα, μετά την τρομακτική, πολύνεκρη συντριβή ενός ακόμη αεροπλάνου τύπου Boeing στο αεροδρόμιο της Μουάν, στη Νότια Κορέα. Οι έρευνες για να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος συνεχίζονται, όμως το νέο συμβάν έρχεται να προστεθεί σε μια μακροσκελή λίστα που, αν μη τι άλλο, γεννά αμείλικτα ερωτήματα για την αξιοπιστία και την ασφάλεια που παρέχει στους επιβάτες και στο πλήρωμα του το συγκεκριμένο αεροπλάνο.

Οι Αρχές της Νότιας Κορέας προβαίνουν σε «ειδικές επιθεωρήσεις» όλων των Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται στη χώρα, μετά τον θάνατο 179 ανθρώπων στη συντριβή επιβατικού αεροσκάφους. Συνολικά «101 αεροσκάφη Boeing 737-800 χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στη Νότια Κορέα» και «εξετάζουμε επιλογές για να διενεργήσουμε ειδικές επιθεωρήσεις» όσον αφορά την ασφάλειά τους, εξήγησε ο Τζου Τζονγκ-γουάν, αξιωματούχος αρμόδιος για τον τομέα των αερομεταφορών στο υπουργείο Μεταφορών στη χώρα της Ασίας.

Προτού το μοιραίο αεροσκάφος της Νότιας Κορέας προσγειωθεί με την «κοιλιά», εκτραπεί της πορείας του, προσκρούσει στην περίφραξη του αεροδρομίου και τυλιχθεί στις φλόγες, διάφορα εξίσου τρομακτικά περιστατικά είχαν θέσει στο επίκεντρο ερευνών και αντιδράσεων τον αεροπορικό κολοσσό, που διάγει μια από τις χειρότερες περιόδους του. Στις 5 Ιανουαρίου 2024, ένα Boeing 737 Max 9 της Alaska Airlines αναγκάστηκε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο του Πόρτλαντ λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του με προορισμό το Οντάριο, καθώς αποκολλήθηκε τμήμα του ενώ ήταν στον αέρα. Ευτυχώς, ουδείς τραυματίστηκε, αλλά ο αέρας «ρούφηξε» από την τρύπα του αεροσκάφους ένα λούτρινο αρκουδάκι, δύο κινητά τηλέφωνα και ένα παιδικό μπλουζάκι.

Μετά το συμβάν, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ καθήλωσε προσωρινά στο έδαφος 171 Boeing 737 Max 9, ενώ τον Απρίλιο η Alaska Airlines ανακοίνωσε ότι έλαβε αποζημίωση ύψους 16 εκατ. δολαρίων από την Boeing. Στις 6 Μαρτίου, ο κινητήρας ενός Boeing 737 τυλίχθηκε στις φλόγες εν πτήσει πάνω από το Τέξας, υποχρεώνοντας τον κυβερνήτη να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση. Την επομένη μέρα αποκολλήθηκε τροχός από ένα Boeing 777-200, λίγο μετά την απογείωσή του από το Σαν Φρανσίσκο, και πέφτοντας συνέθλιψε σταθμευμένα αυτοκίνητα στο πάρκινγκ του αεροδρομίου! Στις 9 Μαΐου, ο μπροστινός τροχός ενός Boeing 737 της Corendon Airlines, που είχε απογειωθεί από την Κολονία, έσκασε κατά την προσγείωση του αεροσκάφους στο αεροδρόμιο Αλάνια-Γκαζίπασα στην Αττάλεια της νότιας Τουρκίας.

Την ίδια μέρα, ένα αεροσκάφος Boeing 737 της Transair, που μετέφερε 78 επιβάτες, έπιασε φωτιά και υπέστη σοβαρές ζημιές, καθώς βγήκε εκτός του διαδρόμου, σε μια αποτυχημένη προσπάθεια απογείωσης από το διεθνές αεροδρόμιο του Ντακάρ στη Σενεγάλη. Στις 21 Μαΐου, ένα Boeing 777-300ER, σε πτήση της Singapore Airlines από το Λονδίνο προς τη Σιγκαπούρη, αντιμετώπισε σφοδρές αναταράξεις ενώ πετούσε κοντά στον εναέριο χώρο της Μιανμάρ, σε μια περιοχή που πληττόταν από ακραίες τροπικές καταιγίδες, με συνέπεια ένας επιβάτης να χάσει τη ζωή του και πάνω από 30 να τραυματιστούν. Στις 25 Νοεμβρίου, ο κυβερνήτης ενός εμπορευματικού αεροσκάφους της DHL, προερχόμενου από τη Λειψία της Γερμανίας, έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα το Boeing 737-400 να προσκρούσει πάνω σε σπίτι κοντά στο αεροδρόμιο του Βίλνιους της Λιθουανίας.

Συνέπεια ήταν να σκοτωθεί ένα μέλος του πληρώματος και να τραυματιστούν άλλα τρία. Λίγες μέρες νωρίτερα από το τραγικό συμβάν στη Νότια Κορέα, ένα Boeing 737-400F τυλίχθηκε στις φλόγες εν πτήσει και επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας. Λίγες ώρες μετά, αεροσκάφος της KLM απογειώθηκε από το Οσλο της Νορβηγίας με προορισμό το Αμστερνταμ, αλλά ο πιλότος άκουσε δυνατό θόρυβο και αντιλήφθηκε πρόβλημα πιθανώς στο υδραυλικό σύστημα. Ετσι, επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο στο Sandefjord, στη διάρκεια της οποίας το Boeing 737-800 βγήκε εκτός διαδρόμου.

Την ίδια ώρα, η Boeing αντιμετωπίζει ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα που κλονίζει το ήδη λαβωμένο κύρος της. Η εταιρία βιώνει εσωτερικό brain drain, καθώς μεγάλος αριθμός έμπειρων εργαζομένων, κυρίως μηχανικών, εγκαταλείπει τον κολοσσό.

Σε κομβικό σταυροδρόμι η εταιρία

Η Boeing φαίνεται πως βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι που θα κρίνει το μέλλον της, καθώς προσπαθεί να διαχειριστεί τα λάθη της και τον ανταγωνισμό που εντείνεται. Ο διευθύνων σύμβουλος Kelly Ortberg δήλωσε ότι η εταιρία θα χρειαστεί να αναπτύξει ένα νέο αεροσκάφος. Πρώτα όμως πρέπει να αντιμετωπιστούν τα υπάρχοντα προβλήματα. Η έλλειψη ενός φιλόδοξου πρότζεκτ, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα για το μέλλον, έχει οδηγήσει πολλούς εργαζομένους να αναζητήσουν νέες ευκαιρίες. Σε αυτό το πλαίσιο, η SpaceX ανακοίνωσε φιλόδοξα σχέδια για διαπλανητικά ταξίδια, προσελκύοντας ακόμα περισσότερα ταλέντα.

Η μέση θητεία ενός μηχανικού στην Boeing μειώθηκε την τελευταία δεκαετία από 16,4 χρόνια σε 12,6 χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία από το σωματείο που εκπροσωπεί 12.000 μηχανικούς της Boeing, τη Society of Professional Engineering Employees in Aerospace – SPEEA. «Οι μηχανικοί είναι απλοί άνθρωποι» δήλωσε ο αναλυτής της Bank of America, Ρον Επστιν. «Αν τους βάλεις σε ένα δωμάτιο με Coca-Cola, ντόνατς, μια πίτσα και ένα ωραίο πρόβλημα, δεν θα φύγουν ποτέ. Θέλετε λοιπόν να διορθώσετε κάποια παλιά αεροπλάνα που αντιμετωπίζουν προβλήματα παραγωγής ή θέλετε να πάτε στον Αρη;» τόνισε χαρακτηριστικά, αναδεικνύοντας την έλλειψη οράματος της Boeing.

Πηγή: Κυριακάτικη δημοκρατία

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This