Τέθηκε σε ισχύ στη Νέα Υόρκη το τέλος συμφόρησης – Στα 9 δολάρια τα… διόδια για το Μεγάλο Μήλο!

Oι οδηγοί που εισέρχονται σε περιοχές γύρω από σημαντικά ορόσημα όπως το Empire State Building, η Times Square και η Wall Street πρέπει τώρα να πληρώνουν ημερήσιο χαράτσι

Must Read

Το πρώτο σύστημα χρέωσης κυκλοφοριακής συμφόρησης για οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες τέθηκε σε ισχύ στη Νέα Υόρκη από την Κυριακή 5 Ιανουαρίου, πράγμα που σημαίνει ότι πολλοί άνθρωποι θα πληρώσουν 9 δολάρια για να έχουν πρόσβαση στο πιο πολυσύχναστο μέρος του «Big Apple» κατά τις ώρες αιχμής.

Η πρωτοβουλία τιμολόγησης της κυκλοφορίας της Νέας Υόρκης έγινε με στόχο τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πόλη όπου ζουν περίπου 8,3 εκατομμύρια άνθρωποι.

Συγκεκριμένα:

Οι New York Times ανέφεραν ότι οι οδηγοί που εισέρχονται σε περιοχές γύρω από σημαντικά ορόσημα του Μανχάταν, όπως το Empire State Building, η Times Square και η Wall Street, που βρίσκεται νότια του Central Park, πρέπει τώρα να πληρώνουν ημερήσια χρέωση έως και 9 δολάρια.

Τις ώρες με τη μεγαλύτερη κίνηση, το τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης θα είναι 9 δολάρια ενώ οι οδηγοί αυτοκινήτων που εισέρχονται σε αυτές τις περιοχές άλλες ώρες, θα πληρώνουν 2,25 δολάρια.

Οι μοτοσικλετιστές και οι οδηγοί επαγγελματικών λεωφορείων και φορτηγών, θα πληρώνουν διαφορετικά τέλη ανάλογα με το μέγεθος του οχήματος και το πόσο πυκνή είναι η κυκλοφορία.

Μετά από χρόνια μελετών, καθυστερήσεις και μια τελευταία προσπάθεια από το Νιου Τζέρσεϊ να σταματήσει τα διόδια, το πρόγραμμα ξεκίνησε χωρίς σοβαρά προβλήματα, σύμφωνα με το Associated Press (AP).

Ωστόσο, αξιωματούχοι των μεταφορών προειδοποίησαν ότι το πρώτο στη χώρα τέτοιο πρόγραμμα, θα μπορούσε να απαιτήσει προσαρμογές και πιθανότατα δεν θα δοκιμαστεί πραγματικά μέχρι την επερχόμενη εργάσιμη εβδομάδα.

Το τέλος συμφόρησης αναμένεται να αυξηθεί σε 12 δολάρια έως το 2028 και 15 δολάρια έως το 2031, ως μέρος ενός μακροπρόθεσμου σχεδίου για τη βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης, συγκεντρώνοντας 15 δισεκατομμύρια δολάρια για «κρίσιμες αναβαθμίσεις στο σύστημα μαζικής μεταφοράς της περιοχής», ανέφεραν οι Times.

Η πρόταση, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από την Κυβερνήτη της Νέας Υόρκης Κάθι Χότσουλ πριν από δύο χρόνια, αντιμετώπισε καθυστερήσεις λόγω της δημόσιας αντίθεσης, αλλά έκτοτε αναθεωρήθηκε και εφαρμόστηκε.

«Πρόκειται για ένα σύστημα διοδίων που δεν έχει δοκιμαστεί ποτέ πριν, από την άποψη της πολυπλοκότητας», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μητροπολιτικής Αρχής Μεταφορών (MTA) Τζάννο Λίμπερ σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Grand Central Terminal την Κυριακή.

«Δεν περιμένουμε από τους Νεοϋορκέζους να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους από τη μια μέρα στην άλλη. Όλοι θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτό», σχολίασε.

Το τέλος – το οποίο ποικίλλει για τους μοτοσικλετιστές, τους οδηγούς φορτηγών και τις εφαρμογές κοινής χρήσης – θα εισπραχθεί από ηλεκτρονικά συστήματα είσπραξης διοδίων σε περισσότερες από 100 τοποθεσίες ανίχνευσης που είναι τώρα διάσπαρτες στο κάτω μισό του Μανχάταν.

Η χρέωση αυτή έρχεται να προστεθεί στα διόδια που πληρώνουν οι οδηγοί για τη διέλευση από διάφορες γέφυρες και σήραγγες για να φτάσουν στην πόλη αρχικά, αν και θα υπάρχει πίστωση έως και 3 δολάρια για όσους έχουν ήδη πληρώσει για να εισέλθουν στο Μανχάταν μέσω συγκεκριμένων τούνελ κατά τις ώρες αιχμής.

Ο εκλεγμένος Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, έχει δεσμευθεί να καταργήσει το πρόγραμμα όταν αναλάβει τα καθήκοντά του, αλλά ακόμα δεν είναι σαφές εάν τελικά θα το πράξει. Το σχέδιο είχε σταματήσει κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του, ενώ περίμενε μια ομοσπονδιακή περιβαλλοντική αναθεώρηση.

Τον περασμένο Νοέμβριο, ο Τραμπ, του οποίου το επιβλητικό Trump Tower βρίσκεται στη ζώνη διοδίων, είπε ότι η τιμολόγηση της συμφόρησης «θα φέρει τη Νέα Υόρκη σε μειονεκτική θέση έναντι των ανταγωνιστικών πόλεων και Πολιτειών και οι επιχειρήσεις θα φύγουν».

Ο Λίμπερ, ο επικεφαλής της MTA, είπε ότι δεν ανησυχεί υπερβολικά ότι ο εκλεγμένος Πρόεδρος θα πετύχαινε να διαλύσει το πρόγραμμα, ακόμα κι αν ακολουθούσε τα όσα είπε. «Νομίζω ότι καταλαβαίνει που ζει και τι κάνει η κυκλοφορία στην πόλη μας», σχολίασε.

Άλλες μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του Λονδίνου και της Στοκχόλμης, έχουν παρόμοια συστήματα τιμολόγησης συμφόρησης, αλλά αυτό είναι το πρώτο στις ΗΠΑ.

Οι υποστηρικτές της ιδέας σημειώνουν ότι τα προγράμματα ήταν σε μεγάλο βαθμό μη δημοφιλή όταν εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά, κέρδισαν έγκριση όμως, καθώς το κοινό ένιωθε οφέλη όπως μεγαλύτερες ταχύτητες λεωφορείων και λιγότερη κίνηση.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις τελευταίες & σημαντικές ειδήσεις.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο YouTube για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Ακολουθήστε το newsbreak.gr στο κανάλι μας στο Viber για να είστε πάντα ενημερωμένοι.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο newsbreak.gr

Κάθε σχόλιο δημοσιεύεται αυτόματα. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να αφαιρέσουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το newsbreak.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

εισάγετε το σχόλιό σας!
Πληκτρολογήστε το όνομα σας

Περισσότερα Βίντεο

Διαβάζονται τώρα

More Articles Like This