Τα πολυαναμενόμενα ομοσπονδιακά στοιχεία για τα επιτεύγματα των μαθητών στις ΗΠΑ, δείχνουν ότι τα παιδιά συνέχισαν να χάνουν έδαφος τα χρόνια μετά την πανδημία, ιδιαίτερα στην ανάγνωση.
Πρόκειται φυσικά για ένα ανησυχητικό εύρημα που έχει τροφοδοτήσει επικρίσεις και αντιδράσεις τόσο για την εκπαίδευση στην Αμερική, όσο και για τις καταστροφικές συνέπειες που έχουν στα παιδιά οι αυταρχικές πολιτικές των απαγορεύσεων και των lockdowns.
Η απογοητευτική έκθεση που κυκλοφόρησε την Τετάρτη (29/1) από την εθνική αξιολόγηση της εκπαιδευτικής προόδου, που μερικές φορές ονομάζεται Κάρτα Έκθεσης του Έθνους, έδειξε ότι η πορεία προς την ανάκαμψη παραμένει πολύ πιο ανώμαλη από ό,τι ήλπιζαν οι ειδικοί, ειδικά για τους μαθητές που ήδη δυσκολεύονταν.
Τα δεδομένα που ανέλυσε η Washington Post έδειξαν ότι οι βαθμολογίες ανάγνωσης, οι οποίες είχαν μειωθεί δραματικά από το 2019 έως το 2022, έπεσαν και πάλι το 2024, με ένα μέρος-ρεκόρ των μαθητών της όγδοης τάξης (13-14 ετών) να ταξινομούνται στη χαμηλότερη κατηγορία για επάρκεια.
“I don’t know how many different ways you can say these results are bad, but they’re bad. I don’t think this is the canary in the coal mine. This is a flock of dead birds in the coal mine.” pic.twitter.com/TkpqorGQ9C
— Alec MacGillis (@AlecMacGillis) January 29, 2025
Οι βαθμολογίες των μαθηματικών αυξήθηκαν λίγο για τους μαθητές της τέταρτης τάξης (9-10 ετών), ένα φωτεινό σημείο, αλλά ήταν επίπεδες στην όγδοη τάξη σε σύγκριση με το 2022.
«Δεν ξέρω με πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορεί να πει κανείς ότι αυτά τα αποτελέσματα είναι κακά, αλλά είναι κακά», δήλωσε ο Dan Goldhaber, εκπαιδευτικός ερευνητής στα αμερικανικά ιδρύματα για την έρευνα και το Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον. «Δεν νομίζω ότι αυτό είναι ένα σήμα κινδύνου. Αυτό είναι επέλαση του κινδύνου», πρόσθεσε.
Οι βαθμολογίες των τεστ συσχετίζονται με τους μισθούς, είπε, οπότε η πτώση της επίτευξης έχει άμεσες συνέπειες για την οικονομία που είναι δύσκολο να δούμε τώρα, αλλά θα γίνει σαφής με την πάροδο του χρόνου. Είπε ακόμα ότι η ζημιά πιθανότατα θα ανέρχεται σε απώλεια τρισεκατομμυρίων δολαρίων σε κέρδη με την πάροδο του χρόνου.
Τα τεστ, τα οποία διεξήχθησαν στις αρχές του 2024, περιλάμβαναν μαθητές της τέταρτης τάξης (9-10 ετών), οι οποίοι βρίσκονταν στο νηπιαγωγείο κατά την έναρξη της πανδημίας και της όγδοης τάξης (13-14 ετών), μαθητές που βρίσκονταν στην τέταρτη τάξη τότε.
Anxiously anticipated federal data on student achievement show that children lost even more ground in the years immediately after the pandemic, particularly in reading. https://t.co/QwJ2jyjNZG
— The Washington Post (@washingtonpost) January 29, 2025
Η απόδοση των μαθητών στην ανάγνωση έπεσε… και έπεσε ξανά
Μετά από χρόνια αυξανόμενης απόδοσης, οι πρώτες μειώσεις των μέσων βαθμολογιών ανάγνωσης εμφανίστηκαν το 2017 και οι μέσοι όροι συνέχισαν να πέφτουν από τότε. Πέρυσι, οι βαθμολογίες μειώθηκαν ή ήταν στάσιμες μεταξύ των κορυφαίων μαθητών και έπεσαν ακόμη περισσότερο για τους μαθητές με χαμηλότερη απόδοση.
Το κομμάτι των μαθητών της όγδοης τάξης των οποίων οι βαθμολογίες τούς έβαλαν στη χαμηλότερη από τις τέσσερις κατηγορίες επάρκειας, ήταν το μεγαλύτερο στην ιστορία του προγράμματος δοκιμών και το τμήμα των μαθητών της τέταρτης τάξης σε αυτόν τον τομέα ήταν το μεγαλύτερο σε 20 χρόνια.
«Αυτή είναι μια σημαντική ανησυχία, μια ανησυχία που δεν μπορεί να πιστωθεί αποκλειστικά στην πανδημία», δήλωσε ο Peggy G. Carr, Επίτροπος του Εθνικού Κέντρου Στατιστικής Εκπαίδευσης.
Η νέα έρευνα σύγκρινε τη συμμετοχή των μαθητών με τα αποτελέσματα και βρήκε ότι οι χρόνιες απουσίες από το σχολείο ήταν καθοριστικές, δήλωσε ο Carr.
Οι χρόνιες απουσίες, το να λείπει κάποιος τουλάχιστον στο 10% των σχολικών ημερών, αυξήθηκαν σημαντικά κατά τη διάρκεια και αμέσως μετά την πανδημία και παρέμειναν αυξημένες.