«Υπάρχει παιδί που κλειδώνεται στην τουαλέτα του σχολείου του, τηλεφωνεί στη μητέρα του και της λέει να πάει να το πάρει γιατί κινδυνεύει, γιατί δεν μπορεί, γιατί δεν καταλαβαίνει».
Πρόκειται για αναφορά που έγινε στην επιτροπή Παιδείας της κυπριακής Βουλής, από την πρόεδρο του Συλλόγου Εργοθεραπευτών, Δέσποινα Καίμη, και η οποία σοκάρει κυρίως γιατί δίνει την εικόνα που επικρατεί στο χειρισμό παρόμοιων περιστατικών που καταγράφονται σε σχολεία με παιδιά που είτε μένουν αβοήθητα, είτε βοηθούνται από διάφορα προγράμματα που τρέχουν αλλά ενδεχομένως δεν έχουν συνέχεια, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται υποτροπή.
Το θέμα που άνοιξε σήμερα ενώπιον της Επιτροπής είναι τα περιστατικά παραβατικότητας στα σχολεία, οι ακραίες παραβατικές συμπεριφορές παιδιών καθώς και η χρήση ναρκωτικών και άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών από μαθητές και πώς αυτά τα περιστατικά διαχειρίζονται και από ποιους.
Στην τοποθέτηση της η κ. Καίμη μίλησε για τραύματα παιδιών, τα οποία όπως είπε, εάν δεν αντιμετωπιστούν και συνεχίζονται τότε θα επηρεάσουν και τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη συμπεριφορά με αντίκτυπο τόσο στα σχολεία, όσο και στην κοινωνία ευρύτερα.
Από πλευράς τους τα μέλη της Επιτροπής εμφανίστηκαν ιδιαίτερα επικριτικά προς το υπουργείο Παιδείας, κυρίως σε δύο σημεία: Στην καθυστέρηση εφαρμογής της νομοθεσίας που ψηφίστηκε το 2020 για την παραβατικότητα στα σχολεία και για την καθυστέρηση λειτουργίας του εναλλακτικού σχολείου φοίτησης για παιδιά με ακραίες παραβατικές συμπεριφορές, μετά την κατάληξη που είχε το θέμα τον περασμένο Οκτώβριο με τις έντονες αντιδράσεις που υπήρξαν για τη λειτουργία του δίπλα από το Παγκύπριο Γυμνάσιο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι λειτουργοί του υπουργείου Παιδείας ενημέρωσαν ότι σε μερικές μέρες θα υπάρξει ανακοίνωση για το εναλλακτικό σχολείο, σημειώνοντας πως θα λειτουργήσει πιλοτικά στη Λευκωσία και ήδη γίνονται οι διαδικασίες για την κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Αναφορικά με τον αριθμό των μαθητών που χρειάζονται την εναλλακτική αυτή δομή, λέχθηκε πως ανέρχεται σε 35 και αφορούν «περιπτώσεις μη διαχειρίσιμες εντός σχολικής μονάδας».
Εξάλλου, στην επιτροπή Παιδείας -σύμφωνα με το philenews.com- λέχθηκε ότι υπάρχουν ελλείψεις στην Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας καθώς τα περιστατικά στα σχολεία σε όλες τις βαθμίδες, αυξάνονται. Χαρακτηριστικά, η προιστάμενη της Υπηρεσίας, Έρνη Σισμάνη Παπακώστα ανέφερε ότι η αναλογία σήμερα είναι 1 εκπαιδευτικός ψυχολόγος ανά 1850 μαθητές ενώ στην Ευρώπη ισχύει αναλογία 1 ανά 500. Ιδανικό θα ήταν, όπως λέχθηκε, ένας εκπαιδευτικός ψυχολόγος για κάθε σχολική μονάδα.
*Φωτογραφία αρχείου
Δείτε επίσης:
- Νέο Ηράκλειο: ΕΔΕ από το Υπ. Παιδείας για το bullying καθηγήτριας σε 12χρονη με κινητικά προβλήματα
- Σείστηκε η Βουλή της Κύπρου από το παθιασμένο «Ω λα, λα, λα, Λευτεριά» των μικρών μαθητών!