Ο Χάρης Κωστόπουλος αποτελεί έναν από τους πιο γνωστούς λαϊκούς τραγουδιστές και συνθέτες της χώρας μας, μετρώντας δεκάδες επιτυχίες. Το τραγούδι γι’ αυτόν ήταν μονόδρομος, καθώς προέρχεται από μουσική οικογένεια, περνώντας ξέγνοιαστα παιδικά χρόνια στην Αριδαία.
Μιλώντας σήμερα στην «Espresso» και στον Βαγγέλη Καράλη , ξεσπά κατά του μέτρου της κυβέρνησης να κλείνουν τα μαγαζιά τα μεσάνυχτα, αποκαλύπτει ότι θα ήθελε να είναι κριτής σε μουσικό talent show και εξομολογείται λεπτομέρειες για τον μεγάλο έρωτα της ζωής του, τη σύζυγό του Βιβή, με την οποία είναι παντρεμένος 33 χρόνια.
Πώς βιώνετε όλη αυτήν την κατάσταση με το κλείσιμο των νυχτερινών κέντρων τα μεσάνυχτα; Σας έχει επηρεάσει οικονομικά;
Δύσκολα. Ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις. Σαφώς και με έχει επηρεάσει ψυχολογικά και οικονομικά, ουσιαστικά δεν δουλεύουμε έξι μήνες τώρα. Στη δουλειά μου δεν υπάρχει κάτι σταθερό, αν είσαι στην επικαιρότητα κι έχεις σουξέ, δουλεύεις και αμείβεσαι καλά, διαφορετικά απλά την παλεύεις. Εχεις όμως τη δυνατότητα να προσπαθήσεις, έχεις επιλογές. Αυτό όμως που βιώνει αυτή τη στιγμή ο κλάδος μας είναι τραγικό. Τυπικά τα νυχτερινά μαγαζιά και γενικά η διασκέδαση λειτουργεί μέχρι τις 12, όμως εμείς αρχίζαμε στις 12, επομένως δεν μπορούμε να δουλέψουμε. Είμαι υπέρ τού να παίρνονται μέτρα για να είμαστε όλοι ασφαλείς. Πιστεύω ωστόσο πως είναι πιο ασφαλές και ελεγχόμενο να διασκεδάζει ο κόσμος στα κέντρα από το να συνωστίζεται άναρχα σε πλατείες. Η διασκέδαση πρέπει να ανοίξει και οι υπεύθυνοι οφείλουν να ασχοληθούν σοβαρά με το θέμα και να βρεθεί μια λύση. Πίσω από αυτό που λέμε «νύχτα» είναι χιλιάδες εργαζόμενοι, τραγουδιστές, μουσικοί, ηχολήπτες, σερβιτόροι, λουλουδούδες, οι οποίοι μένουν άνεργοι χωρίς καμιά στήριξη.
Θεωρείτε πώς, εάν συνεχιστούν τα συγκεκριμένα μέτρα, η νύχτα θα τελειώσει οριστικά;
Η νύχτα τα τελευταία χρόνια έχει δεχτεί πολλά πλήγματα. Πρώτα η οικονομική κρίση, μετά η απαγόρευση του καπνίσματος και τώρα ο κορονοϊός. Παρόλα αυτά δεν πιστεύω ότι θα τελειώσει. Η διασκέδαση είναι ανθρώπινη ανάγκη, είναι ένας τρόπος να ξεχνάς τα προβλήματά σου και να περνάς καλά. Είναι στην κουλτούρα του Ελληνα να διασκεδάζει με αυτόν τον τρόπο.
Προέρχεστε από μια μουσική οικογένεια. Ηταν μονόδρομος για εσάς το τραγούδι;
Αρχικά ξεκίνησα ως μουσικός, έμαθα μπουζούκι σε πολύ μικρή ηλικία και πολύ σύντομα άρχισα να δουλεύω ως μπουζουξής, μετά έγραψα τα πρώτα μου τραγούδια και αργότερα άρχισα να τραγουδάω. Μεγάλωσα σε ένα σπίτι γεμάτο μουσική… Νομίζω πως ναι, για μένα ήταν μονόδρομος.
Τι θυμάστε από τα παιδικά σας χρόνια στην όμορφη Αριδαία;
Κατάγομαι από τη Δωροθέα, ένα μικρό χωριό πολύ κοντά στην Αριδαία. Αυτό που θυμάμαι είναι τα παιχνίδια με τους παιδικούς μου φίλους. Μου άρεσε να παίζω ποδόσφαιρο και δεν μου άρεσε καθόλου να χάνω. Ομορφα χρόνια, ξέγνοιαστα.
Πότε ήρθε η πρώτη επιτυχία για εσάς;
Όλη η μέχρι τώρα πορεία μου έγινε σιγά σιγά, δηλαδή δεν είμαι από τους καλλιτέχνες που έκαναν ένα σουξέ κι έγιναν γνωστοί από τη μια μέρα στην άλλη. Εκεί που κατάλαβα πρώτη φορά ότι κάτι γίνεται ήταν όταν ήμουν ακόμη στη Θεσσαλονίκη και είχα κάνει έναν live δίσκο. Είχα σε αυτόν ένα τραγούδι, το «Τι είναι αυτά που λες», τότε λοιπόν άρχισα να έχω προτάσεις για εμφανίσεις στη Γερμανία, στην Αυστραλία και σε διάφορες πόλεις στην Ελλάδα. Αρκετά χρόνια αργότερα, και ενώ ζούσα και δούλευα πλέον στην Αθήνα και είχα βγάλει το τραγούδι «Τι αμαρτίες έχω κάνει», είδα το μαγαζί όπου δούλευα να γεμίζει καθημερινά, τον κόσμο να τραγουδάει το συγκεκριμένο τραγούδι, το άκουγα να το λένε συνάδελφοί μου στα μαγαζιά όπου δούλευαν.
Ποια τραγούδια σας ξεχωρίζετε ως συνθέτης και ως ερμηνευτής και γιατί;
Ως συνθέτης μπορώ να πω ότι ξεχωρίζω το «Ανύποπτα» που είχαν ερμηνεύσει ο Ζαφείρης Μελάς και ο Λεωνίδας Βελλής, το «Σε μοιραζόμουνα» που είχαμε ερμηνεύσει εγώ και ο Σταμάτης Γονίδης, το «Τι αμαρτίες» και το «Εδώ σε θέλω, καρδιά μου». Είναι τραγούδια που μου αρέσουν μελωδικά και θεωρώ ότι είναι διαχρονικά, αν σκεφτείς ότι γράφτηκαν πριν από 30 χρόνια και ακόμα παίζονται. Ως ερμηνευτής ξεχωρίζω τα «Εδώ σε θέλω, καρδιά μου», «Τι αμαρτίες», «Την έκανα την αμαρτία», «Βρείτε μου κάποια». Αυτά τα τραγούδια τα ξεχωρίζω γιατί τα αγάπησε ο κόσμος και μου έδωσαν μια ταυτότητα ως τραγουδιστή.
Πώς βλέπετε τη μουσική βιομηχανία στη χώρα μας σήμερα; Υπάρχει μια τάση προς την trap μουσική…
Η αλήθεια είναι ότι η trap αυτή τη στιγμή έχει μεγάλη απήχηση σε ένα μεγάλο μέρος του νεανικού κοινού. Εγώ δεν διαφωνώ να υπάρχουν και να προβάλλονται πολλά είδη μουσικής. Τώρα αν με ρωτάς αν μου αρέσει, είμαι ανοιχτός σε καινούργια ακούσματα. Αλλωστε πριν από λίγα χρόνια έκανα συνεργασία με τους Knock Out που ήταν ράπερ και μάλιστα το κομμάτι έγινε μεγάλη επιτυχία. Κάποια τραγούδια της trap έχουν ωραία μελωδία και ιδιαίτερο ύφος ενορχηστρωτικά, αυτό που με ενοχλεί είναι ο τρόπος που ερμηνεύουν ελληνικό στίχο με ξενική προφορά.
Την εξέλιξη της λαϊκής μουσικής πώς τη βλέπετε; Το λαϊκό τραγούδι θα καταφέρει να παραμείνει ζωντανό;
Υπάρχει εξέλιξη στη λαϊκή μουσική και τη βλέπουμε κυρίως στις ενορχηστρώσεις, οι μελωδίες είναι γραμμένες σε λαϊκούς δρόμους, όπως παλιά, με σύγχρονες ενορχηστρώσεις. Για να παραμείνει ζωντανό, κατά τη γνώμη μου χρειάζονται δύο πράγματα. Πρώτον, να έχουμε καλούς λαϊκούς συνθέτες και ανθρώπους που να αγαπούν και να στηρίζουν το λαϊκό τραγούδι. Έχουμε κι από τα δυο! Το ότι υπάρχει μια μεγάλη μερίδα κόσμου και μάλιστα νέων ανθρώπων που αγαπάει και στηρίζει το λαϊκό τραγούδι το διαπιστώνω με μεγάλη χαρά στις ζωντανές εμφανίσεις μου, παιδιά 20 χρονών να τραγουδάνε και να ξέρουν όλα μου τα τραγούδια, τραγούδια που γράφτηκαν πριν καν γεννηθούν. Ο Ελληνας θα χωρίσει με λαϊκά τραγούδια, θα ερωτευτεί με λαϊκά τραγούδια. Είναι μέρος της ζωής του.
Μουσικά talent shows. Μπορεί ένας νέος να κάνει καριέρα μέσα από αυτά;
Έχουμε αρκετά παραδείγματα που τραγουδιστές από talent shows έκαναν επιτυχημένη καριέρα, όπως ο Οικονομόπουλος, ο Νίνο και άλλοι. Επομένως ναι, μπορεί, αν έχει ταλέντο, δουλεύει μεθοδικά και χρησιμοποιήσει σωστά την αναγνωρισιμότητα που κερδίζει. Από την άλλη, έχουμε δει και πολλά ταλαντούχα παιδιά που χάθηκαν αμέσως μόλις τελείωσαν οι εκπομπές. Σίγουρα πάντως δίνουν μια ευκαιρία στα νέα παιδιά, τώρα αν θα την αξιοποιήσουν εξαρτάται και από την προσωπικότητα καθενός.
Θα συμμετείχατε ως κριτής σε talent show;
Ναι, γιατί όχι… Αλλωστε είμαι μουσικός, συνθέτης και τραγουδιστής.
Τι να περιμένουμε από εσάς επαγγελματικά; Ετοιμάζετε κάτι δισκογραφικά; Πού θα σας δούμε τον χειμώνα;
Πριν από έναν μήνα κυκλοφόρησε από την εταιρία μου, τη Real Music, ένα καινούργιο τραγούδι με τίτλο «Αποβάλλεσαι». επίσης είμαι στο στούντιο και ετοιμάζω ακόμη ένα που θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο. Τώρα για εμφανίσεις τον χειμώνα δεν ξέρω ακόμη. Αυτή τη στιγμή τα πάντα κλείνουν στις 12. Περιμένω τα νέα μέτρα και τις ανακοινώσεις για να μπορέσω να προγραμματίσω.
Με τη σύζυγό σας Βιβή είστε παντρεμένοι 33 χρόνια. Πώς έγινε η γνωριμία σας;
Τη γυναίκα μου τη γνώρισα στη Θεσσαλονίκη. Εχει γεννηθεί και μεγαλώσει στη Γερμανία και είχε έρθει στη Θεσσαλονίκη να δώσει πανελλήνιες. Εγώ εκείνο το διάστημα ήμουν φαντάρος. Σε ένα φιλικό σπίτι γνωριστήκαμε. Εκείνη πέρασε στο πανεπιστήμιο, έμεινε στη Θεσσαλονίκη και από τότε είμαστε μαζί. Τι με γοήτευσε, καταρχάς η εξωτερική της εμφάνιση και το γεγονός ότι ήταν πολύ διαφορετική από τις γυναίκες που είχα γνωρίσει.
Ο έρωτας μπορεί να κρατήσει έπειτα από 33 χρόνια γάμου;
Νομίζω εξελίσσεται σε αγάπη.
Εχετε αποκτήσει δύο γιους. Ακολουθούν τα βήματά σας;
Όχι, κανένα από τα παιδιά μας δεν ασχολήθηκε επαγγελματικά με τη μουσική. Ο Χρήστος σπούδασε επικοινωνία και μέσα μαζικής ενημέρωσης στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, έκανε το μεταπτυχιακό του στη Σουηδία και το διδακτορικό του στην Αγγλία. Τώρα διδάσκει σε πανεπιστήμιο στη Μαλαισία. Οταν ήταν φοιτητής, έκανε φωνητική και δούλεψε μαζί μου ως τραγουδιστής, αλλά δεν του άρεσε η δουλειά μου. Ο Ραφαήλ ασχολείται με τον αθλητισμό. Παίζει ποδόσφαιρο στην Προοδευτική και είναι στο τρίτο έτος των σπουδών τους στις αθλητικές επιστήμες. Ούτε σ’ αυτόν αρέσει η δουλειά μου.
Πηγή:Espresso