Η Ευγενία Δημητροπούλου που υποδύεται φέτος την Λήδα στην καθημερινή σειρά του ΑΝΤ1 «Ήλιος», μίλησε στο «ENJOY» και στην Μαρία Ανδρέου για τον νέο της ρόλο, τον πολιτισμός, την ανεργία των ηθοποιών, αλλά και την αντίδραση της ελληνικής κοινωνίας σε σεξιστικές και ρατσιστικές συμπεριφορές.
Το 2010 σας δόθηκε ένας πρωταγωνιστικός ρόλος διαμάντι στο «Νησί», της Αννας Πετράκη και το 2020 αυτός της Λήδας στη νέα σειρά του ΑΝΤ1. Μέσα σε μια δεκαετία. Πώς έγινε η επαφή με τη Μαρία Γεωργιάδου; Τι σας κέντρισε στην ηρωίδα σας; Εχετε κάποια κοινά;
Η αρχική μου επαφή με τη σειρά ήταν ένα δοκιμαστικό που έκανα αρκετό καιρό πριν. Οταν μετά το lockdown με ξανακάλεσαν για δοκιμαστικό γνώρισα τη σκηνοθέτριά μας Βίκυ Μανώλη, που μου είπε περισσότερες λεπτομέρειες για την ηρωίδα και την ιστορία της και εκεί κατάλαβα πως θα με ενδιέφερε πολύ να πω από την πλευρά μου την ιστορία της. Οταν τελικά μου πρότειναν τον ρόλο γνώρισα και τη Μαρία Γεωργιάδου, σε μια ανάγνωση που κάναμε όλοι μαζί του πρώτου επεισοδίου και μας ανέλυσε πολλά για τους χαρακτήρες μας. Η Λήδα είναι μια γυναίκα που έχει ζήσει πάρα πολλά σε μικρή ηλικία, σε δύσκολες συνθήκες. Επιστρέφει με τον έφηβο γιο της στην πόλη της και έρχεται αντιμέτωπη με πολλές δύσκολες καταστάσεις.
Η ηρωίδα γυρνά στην πόλη της για να κλείσει παλιές πληγές, να αποκαταστήσει παλιές σχέσεις, να κάνει έναν απολογισμό, να πει και να μάθει αλήθειες. Γιατί ο άνθρωπος έχει ανάγκη να συμφιλιωθεί με το παρελθόν του;
Γιατί είμαστε αυτοί που είμαστε εξαιτίας των γονιδίων και του παρελθόντος μας. Πολλές φορές πιστεύω πως για να πάμε παρακάτω πρέπει να κλείνουμε ή να λύνουμε ζητήματα που μας κρατούν πίσω για να είμαστε ανοιχτοί σε νέα ξεκινήματα.
Η αδερφή της ηρωίδας αυτοκτονεί. Η αυτοκτονία δεν είναι η χειρότερη μορφή απελπισίας; Μήπως είναι και μια μορφή εγωισμού;
Είμαι ιδιαιτέρως ευαισθητοποιημένη στα θέματα που απασχολούν την ψυχή και κατ’ επέκταση τη ζωή των ανθρώπων. Δεν μπορώ να κρίνω μια πράξη αυτοκτονίας, δίνοντας έναν από τους παραπάνω χαρακτηρισμούς. Σίγουρα είναι μια πράξη που επιφέρει συνέπειες σε όλη την οικογένεια και το περιβάλλον του ατόμου που αυτοκτονεί.
Η ηρωίδα σας μπλέκει ξανά με τον παιδικό της έρωτα. Γιατί οι παιδικοί έρωτες δεν κλείνουν τον κύκλο τους και μας κρατούν στην αθωότητά τους;
Στην προκειμένη περίπτωση είναι ένας έρωτας που δεν ολοκληρώθηκε, που δεν άνθησε ούτε παρήκμασε. Διεκόπη βίαια και όταν ξαναβρίσκονται μαζί η Λήδα με τον Φίλιππο έχουν πολλά να πουν και αρκετά να ανακαλύψουν.
Εκείνος είναι παντρεμένος. Τη δικαιολογείτε που θα γίνει το τρίτο πρόσωπο; Είναι ηθικό; Αλλά μήπως ο έρωτας είναι μια επαναστατική πράξη που δεν κοιτά τα πρέπει και τα μη; Θα γινόσασταν το μοιραίο πρόσωπο σε μια οικογένεια;
Δεν στέκομαι ποτέ απέναντι στις ηρωίδες με κριτική διάθεση. Προσπαθώ να τις κατανοήσω για να μπορέσω να τις ενσαρκώσω. Αρχικά δεν ξέρω αν η Λήδα θα γίνει το τρίτο πρόσωπο στον γάμο του Φίλιππου και της Αλίκης. Εχει αισθήματα γι’ αυτόν αλλά δεν παραβλέπει το γεγονός πως έχει προχωρήσει τη ζωή του και έχει δημιουργήσει μια νέα οικογένεια. Δεν ξέρω αν γνωρίζετε κάτι παραπάνω από εμάς για την εξέλιξη της σειράς, αλλά εγώ ομολογώ πως δεν το γνωρίζω. Προσωπικά, πάντα μου αρέσουν οι ξεκάθαρες καταστάσεις και θα με τραβήξει κάποιος που θα μπορούσα να ερωτευτώ και να δημιουργήσω κάτι στέρεο μαζί του. Και σίγουρα για να είναι κάτι στέρεο χρειάζεται χρόνο και διαθεσιμότητα και από τις δύο πλευρές.
Πώς είναι να αγωνίζεται κάποιος για την αθωότητά του; Είναι φοβερό και μόνο ως σκέψη να σε κατηγορήσουν για έναν φόνο που δεν έκανες. Εχετε τελειώσει τη Νομική Σχολή, πιστεύω πρέπει να σας ιντριγκάρει η απόδειξη της αλήθειας. Αλήθεια τι θα κάνατε στη θέση της ηρωίδας;
Η Λήδα βρίσκεται στο λάθος σημείο τη λάθος στιγμή. Ο θεατής γνωρίζει την αθωότητά της, όλοι όμως οι υπόλοιποι την αμφισβητούν. Θα κάνει έναν μεγάλο αγώνα να το αποδείξει και να δικαιωθεί, καθώς και να ανακαλύψει ποιος είναι ο ένοχος για να καταλάβει τα κίνητρά του και για ποιον λόγο θέλησε να τη στοχοποιήσει. Το αστυνομικό στοιχείο με τραβάει πάντα σε μια σειρά και χαίρομαι πολύ που είναι έντονο και στη δική μας. Ανυπομονώ να διαβάζω τα σενάρια όταν έρχονται. Αν βρισκόμουν στη θέση της Λήδας θα έκανα το ίδιο. Θα πάλευα να αποδείξω πως είμαι αθώα και να μην κλονιστεί η εμπιστοσύνη του παιδιού μου απέναντί μου.
Υπάρχουν μυστικά και ψέματα σε όλες τις οικογένειες. Υπάρχει τελικά αγία οικογένεια; Οι σχέσεις των ανθρώπων είναι μια συνεχής πάλη, συγχώρεση, υπομονή;
Νομίζω πως κάθε οικογένεια είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Κάθε μέλος της έχει τη δική του ιστορία, τα δικά του θέλω, τη δική του πορεία. Οι σχέσεις των μελών έχουν κατά τη γνώμη μου πάντα ενδιαφέρον. Δεν νομίζω πως υπάρχει αγία οικογένεια. Και αυτό γιατί οι σχέσεις αυτές πάντα εξελίσσονται, μεταβάλλονται και επηρεάζονται από τον χρόνο και τις συνθήκες. Σίγουρα περιλαμβάνουν και πάλη και συγχώρεση και υπομονή και πάντα θα προκαλούν το ενδιαφέρον των συγγραφέων, των δημιουργών και κατ´ επέκταση του κοινού. Γιατί είναι καταστάσεις που ζούμε όλοι μας.
Η ηρωίδα έχει να επιλέξει ανάμεσα σ’ έναν νέο έρωτα, έναν δυνατό αστυνομικό που τη βοηθάει για την ελευθερία και τη δικαίωσή της και στον παιδικό της έρωτα; Τι πρέπει να διαλέξει ;
Είναι πολύ νωρίς για να διαλέξει, και αυτό είναι το πολύ ωραίο στο σενάριο που γράφει η Μαρία Γεωργιάδου. Οι χαρακτήρες είναι ολοκληρωμένοι, πολυδιάστατοι, με προσωπικές αδυναμίες και παρελθόν. Και έτσι η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι δύσκολη. Αναμένω και εγώ με αγωνία την εξέλιξη της ιστορίας, προκειμένου να δω πού θα στραφεί η καρδιά της Λήδας.
Πώς είναι τα γυρίσματα μέσα στην πανδημία του κορονοϊού; Κάνετε τεστ για τον κορονοϊό, φοράτε μάσκες, πώς γίνεται υποκριτικά όλο αυτό;
Είναι ειδικές οι συνθήκες. Κάνουμε συχνά τεστ, προσέχουμε πολύ και φυσικά προσέχουμε πολύ και τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας.
Βαδίζουμε προς τα τέλη Σεπτεμβρίου και κανείς από το υπουργείο Πολιτισμού δεν έχει καταλήξει πώς θα βαδίσει ο θεατρικός χειμώνας. Η ανεργία θα χτυπήσει κόκκινο στον κλάδο σας. Είναι δυνατόν το θέατρο στην Ελλάδα να επαιτεί και όχι να λειτουργεί; Οι πρόβες που κάνετε για τη χειμερινή θεατρική σεζόν θα γίνουν άραγε πρεμιέρα;
Βρισκόμαστε σε μία πολύ δύσκολη περίοδο για όλους τους εργαζομένους στον καλλιτεχνικότομέα. Η πανδημία αυτή έχει επιφέρει ολέθριες συνέπειες στον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης των τεχνών. Είμαστε όλοι εν αναμονή των εξελίξεων και φυσικά ελπίζουμε πως σύντομα θα βρεθεί μία λύση προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο κορονοϊός. Μέχρι τότε θα πρέπει με μέριμνα και φροντίδα της Πολιτείας να βρεθεί ασφαλής τρόπος λειτουργίας των θεάτρων αλλά και εξασφάλιση των εργαζομένων. Θεωρώ πως με τα σωστά μέτρα είναι δυνατή η πραγματοποίηση θεατρικών παραστάσεων. Και είναι αναγκαία γιατί όλοι μας έχουμε ανάγκη την ψυχαγωγία στη δύσκολη καθημερινότητα που ζούμε. Σε περιόδους κρίσης πάντα η πνευματική τροφή είναι αυτή που δίνει κίνητρα, ελπίδα, σκέψη και λύσεις.
Πώς ζήσατε την καραντίνα; Φοβηθήκατε, δειλιάσατε για τους γονείς σας για τα αδέλφια σας; Φοβάστε για ένα νέο lockdown, η ελληνική οικονομία θα αντέξει;
Η καραντίνα ήταν μια ιδιαίτερη περίοδος. Πέρασα από όλα τα στάδια. Προβληματίστηκα, φοβήθηκα. Στερήθηκα τους δικούς μου ανθρώπους, ανησύχησα, εκτίμησα διαφορετικά ορισμένα πράγματα. Θέλω να ελπίζω πως θα αποφευχθεί ένα δεύτερο lockdown και πως λαμβάνοντας ο καθένας μας τα απαραίτητα μέτρα θα ξεπεράσουμε τις δυσκολίες.
Πόσο έχει αλλάξει αυτή η πανδημία τη ζωή πάνω στον πλανήτη μας; Από την εργασία, την ελευθερία, τα ταξίδια, τον πολιτισμό, όσα θεωρούσαμε δεδομένα;
Σίγουρα είναι μία εμπειρία που μας έχει επηρεάσει όλους. Μερικούς μήνες πριν θεωρούσαμε δεδομένο πως θα πάμε στην εργασία μας, θα χαιρετίσουμε και θα αγκαλιάσουμε τους ανθρώπους μας, θα ταξιδέψουμε με ασφάλεια για την υγεία μας, θα παρακολουθήσουμε πολιτιστικές εκδηλώσεις χωρίς δεύτερη σκέψη. Ολα αυτά έχουν αλλάξει, μάθαμε να φοράμε μάσκες, να χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση τα αντισηπτικά και να μην αγκαλιάζουμε κάποιον όταν τον συναντάμε. Πιστεύω όμως πως μας έβαλε και σε έναν προβληματισμό, προκειμένου να αξιολογήσουμε τα σημαντικά αυτής της ζωής, να μην θεωρούμε τίποτα δεδομένο και να σκεφτόμαστε περισσότερο τον συνάνθρωπό μας. Θέλω να πιστεύω πως θα βγούμε από αυτή την εμπειρία καλύτεροι άνθρωποι, με σκέψη για τον πλησίον μας, δεν θα θεωρούμε πολλά πράγματα δεδομένα και φυσικά δεν θα αφήνουμε γι’ αύριο αυτό που θέλουμε να εκφράσουμε σήμερα. Είναι στο χέρι μας να χρησιμοποιήσουμε θετικά όσο μπορούμε κάτι τόσο δύσκολο και δυσάρεστο που πλήττει όλο τον πλανήτη.
Η ζωή με μάσκα, το είχατε φανταστεί αυτό; Την αντέχετε; Υπάρχουν γονείς που δεν θέλουν τα παιδιά τους να πάνε με μάσκες στο σχολείο, από την άλλη, όμως, οι ΜΕΘ στα νοσοκομεία μας λιγοστεύουν… Πιστεύετε ότι έχει διχαστεί η ελληνική κοινωνία;
Δεν διαθέτω τις απαραίτητες ιατρικές γνώσεις, προκειμένου να έχω εμπεριστατωμένη άποψη σχετικά με τα μέτρα που λαμβάνονται. Οφείλω όμως να προστατεύω τον εαυτό μου και τον απέναντί μου, που ενδεχομένως να είναι πιο ευπαθής από εμένα. Ακολουθώ τις οδηγίες που δίνουν οι ειδικοί και ελπίζω να επιστρέψουμε σύντομα στην κανονικότητά μας.
Επειτα από δέκα χρόνια Μνημονίων ξανά μακροβούτι. Λένε ότι η οικονομική ύφεση λόγω πανδημίας είναι χειρότερη και από αυτή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου… Από πού μπορούμε να κρατηθούμε ως κοινωνία;
Πιστεύω πάντα πως στις δύσκολες περιόδους η πνευματικότητα πρέπει να καλλιεργείται.
Πολλοί θεωρούν τις «Αγριες μέλισσες» του ΑΝΤ1 το νέο «Νησί». Τις βλέπετε;
Εχουν αρκετά κοινά οι δύο δουλειές. Εχουν κάποιους κοινούς συντελεστές, είναι εποχής και έχουν και οι δύο δουλειές αξιόλογους συντελεστές και απήχηση στο κοινό. Ναι έχω δει αρκετά επεισόδια, όσο μου επιτρέπουν οι υποχρεώσεις μου. Είναι μια πολύ καλή δουλειά.
Τι έχετε να πείτε για τα ριάλιτι που έχουν κατακλύσει τη μικρή οθόνη; Το «Big Brother» δεν είναι ένα πισωγύρισμα σε μια πολύ κακή τηλεόραση; Τα όσα σεξιστικά ειπώθηκαν για τις γυναίκες έφεραν την κατακραυγή όλης της ελληνικής κοινωνίας που ζητά να διακοπεί αυτή η παραγωγή…
Δεν έχω παρακολουθήσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα, αλλά βλέποντας το θέμα στο διαδίκτυο χαίρομαι που η ελληνική κοινωνία έχει αντανακλαστικά και αντιδρά όταν κάτι είναι σεξιστικό και ρατσιστικό.
Θα σας δούμε κάπου θεατρικά φέτος;
Σίγουρα όχι την πρώτη σεζόν! Εύχομαι να πάνε όλα καλά με τον ιό, να μειωθούν πολύ τα κρούσματα και ν’ ανέβουν όλες οι παραστάσεις που έχουν προγραμματιστεί.