Μετά τις καταγγελίες της Σοφίας Μπεκατώρου για σεξουαλική κακοποίηση, βρήκαν το θάρρος κακοποιημένες γυναίκες από τον καλλιτεχνικό χώρο να αποκαλύψουν τον δικό τους εφιάλτη που βίωσαν από ανθρώπους του χώρου.
Την αρχή έκανε η Ζέτα Δούκα η οποία κατήγγειλε τον Γιώργο Κιμούλη για ψυχολογική και λεκτική βία.
Με αφορμή τις καταγγελίες που βγήκαν στην επιφάνεια το τελευταίο διάστημα, η Δήμητρα Παπαδήμα μίλησε στην εκπομπή «Το Πρωινό» για την δική της τραυματική εμπειρία που έζησε πριν από χρόνια από σκηνοθέτη.
«Μου έχει τύχει σωματική βία, την απέκρουσα. Πήγα να πάρω το σενάριο και μου ρίχτηκε. Μου μίλαγε για έρωτα. Ένας ερωτευμένος άνθρωπος δεν σκίζει πουκάμισα όταν πας να φύγεις. Έχω αφήσει παραστάσεις στη μέση και έχω φύγει από σεξουαλική παρενόχληση. Την ώρα της παράστασης δέχτηκα σεξουαλική παρενόχληση. Τον πλάκωσα στο ξύλο την ώρα της παράστασης. Μου είχε σκίσει το σορτς – γιατί από εκεί και πέρα φορούσα σορτς για να μην με παρενοχλεί – και σηκώθηκα και έφυγα. Έχω δεχτεί σεξουαλική βία και από γυναίκα τρεις φορές», είπε μεταξύ άλλων.
«Αυτά τα γεγονότα σε οδηγούν στη μοναξιά, γιατί σιωπάς. Φοβάσαι μην βρεθείς και από κάτω», συμπλήρωσε.
Η σεξουαλική παρενόχληση όμως δεν είναι μόνο γυναικεία υπόθεση. Ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης μιλώντας στο δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ σόκαρε με την ομολογία του περί σεξουαλικής παρενόχλησης που υπέστη στα 19 του, από τον τότε δάσκαλο υποκριτικής του στη δραματική σχολή.
«Πολύ πιο νέος και πολύ πιο άπειρος και ίσως ούτε και με την εμπειρία που έχω μετά από 25 χρόνια ούτε και με την όποια σοφία μου έχει δώσει η δουλειά για να μπορέσω να διαχειριστώ καταστάσεις τέτοιες, ναι, βρέθηκα σε δύσκολες καταστάσεις σε πρόβα ή σε γύρισμα και ουσιαστικά δεν μπορούσα να αντιδράσω γιατί αυτό που περιγράφει η Ζέτα ή αυτό που περιγράφει η Σοφία και η κάθε Σοφία είναι κυρίως αυτό: ότι τα χάνεις απέναντι στον άνθρωπο που εκείνη την ώρα έχει κατά κάποιο τρόπο την εξουσία στα χέρια του. Κι εκεί όντας ανήμπορος ουσιαστικά γιατί θεωρητικά είσαι κατώτερος του, αυτός είναι σκηνοθέτης, παραγωγός, ηθοποιός, ανήκει σε έναν θίασο, εκείνος είναι πρωταγωνιστής και όλοι οι υπόλοιποι ρόλοι που μπορεί να υπάρχουνε σε έναν επαγγελματικό χώρο, εκείνη την ώρα εσύ νιώθεις από την αρχή εκ προοιμίου ηττημένος και δεν μπορείς να αντιδράσεις».
«Εγώ ήμουν στο δεύτερο έτος της δραματικής σχολής και παράλληλα έκανα και κάποια άλλα μαθήματα, δηλαδή σεμινάρια κλπ, με έναν πολύ γνωστό εκείνη την εποχή σκηνοθέτη στο θέατρο που ήταν μαθήματα υποκριτικής και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων αναπτύχθηκε η όποια σχέση δασκάλου – μαθητή, οπότε αρχίζει και υπάρχει σχέση εμπιστοσύνης και κάποια στιγμή χάθηκε ο έλεγχος στο μάθημα και αισθάνθηκα την πίεση στο να αποδεχθώ κατά κάποιο τρόπο μια παραπάνω επαφή σωματική και να έρθω σε πάρα πολύ δύσκολη θέση, σε σημείο να είμαι πολύ κοντά στο να αφήσω και τη δραματική σχολή στην οποία βρισκόμουν», είπε μεταξύ άλλων.
Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εκπομπής «Πρωινό», τις επόμενες ημέρες αναμένονται και άλλες μαρτυρίες καλλιτεχνών.