Διπλό «χτύπημα» από τη Δέσποινα Μοίρου! Μετά τη συνεργασία της με τον Βρετανό σκηνοθέτη (και σερ) Ρίντλεϊ Σκοτ στο φιλμ «Life in a day», ένας ακόμη θρυλικός δημιουργός ταινιών, ο Καναδός σκηνοθέτης Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, επέλεξε τη χολιγουντιανής φήμης Ελληνίδα ηθοποιό για το νέο του κινηματογραφικό πρότζεκτ με τίτλο «Crimes of the future».
Τα γυρίσματα ξεκίνησαν στην Αθήνα στις αρχές Αυγούστου και ολοκληρώθηκαν έπειτα από έναν μήνα, κάτω από άκρα μυστικότητα, δίχως να γνωρίζει κανείς πού έμεναν ο σκηνοθέτης και οι σταρ της ταινίας, την τοποθεσία του shooting, καθώς και το στόρι, αφού όλοι οι συντελεστές είχαν υπογράψει συμβόλαιο εχεμύθειας.
«Υπήρχε ρήτρα στο συμβόλαιο να μη μιλήσουμε σε κανέναν για το σενάριο και τους ρόλους μας» αποκαλύπτει σήμερα στην «Espresso» η Δέσποινα Μοίρου.
Η πρόταση για το κάστινγκ ήρθε στα μέσα Ιουλίου, όταν η ηθοποιός βρισκόταν στις Κάννες για την προβολή της ταινίας «So Long, Marianne», όπου υποδύεται τη Σοφία Λόρεν. Στο δωμάτιο του ξενοδοχείου, λίγο πριν φύγει για το κόκκινο χαλί, η ευρηματική Ελληνίδα έβαλε τη φαντασία της να δουλέψει και αυτοσχεδίασε.
«Πήρα το μαχαίρι από το πρωινό, το γέμισα κραγιόν και κοιτάζοντας στον καθρέφτη έκανα ότι χαρακώνω τα μάγουλά μου, ενώ είπα με απάθεια: “Με λένε Δέσποινα Μοίρου και είμαι ηθοποιός”, Του έστειλα ένα βίντεο εκκεντρικό και ιδιόρρυθμο, σαν εμένα» αναφέρει.
Όπως ήταν αναμενόμενο, το βίντεο κέντρισε το ενδιαφέρον του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, που της έδωσε τον ρόλο. «Ήταν σαν να ήξερες το σενάριο! Μείναμε όλοι με το στόμα ανοιχτό» της αποκάλυψε ο ίδιος, όταν τελικά γνωρίστηκαν στην Αθήνα. «Σκεφτείτε ότι ο μάνατζερ μου είπε “Μην τολμήσεις!” όταν του αποκάλυψα τι ήθελα να σας στείλω!» του εκμυστηρεύτηκε εκείνη με τη σειρά της και γέλασαν.
«Είναι πολύ γλυκός, σεμνός και ήρεμος άνθρωπος» υποστηρίζει η Δέσποινα, «ακριβώς το αντίθετο από τις σκοτεινές, βαριές ταινίες που κάνει. Σε μένα έδωσε έναν “ψυχεδελικό” ρόλο, δίπλα στον Βίγκο Μόρτενσεν» συνεχίζει η Δέσποινα Μοίρου, αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες για τον διάσημο σκηνοθέτη και τη νέα, άκρως φουτουριστική ταινία του.
«Είναι ένα sci-fi thriller, στο οποίο ο Κρόνενμπεργκ δείχνει σε τι παρακμή θα φτάσει ο άνθρωπος. Τον θεωρώ εξαιρετικά ιδιοφυή και με αυτό το σενάριό του πραγματικά καθηλώνει. Παρουσιάζει ένα μέλλον ζοφερό και δίνει μια γεύση ενός συνθετικού ανθρώπου, βιολογικά μεταμορφωμένου, σε μια εποχή μετα-ανθρωπισμού, μια εποχή στην οποία θεωρώ ότι έχουμε ήδη μπει! Για τις ανάγκες του ρόλου μου χρησιμοποίησαν ολόλευκο μέικ απ, έντονα πράσινα μάτια για να κάνουν πιο έντονο το απόκοσμο και απαθές βλέμμα, και σπέσιαλ εφέ στο δεξί μου χέρι. Εντυπωσιάστηκα από το γεγονός ότι έκανε μόνο μία λήψη για κάθε σκηνή. Είναι ένας σκηνοθέτης που ξέρει ακριβώς τι θέλει και έχει “δει” το φιλμ στο μυαλό του πριν καν το γυρίσει» καταλήγει η ηθοποιός, η οποία στο τέλος των γυρισμάτων δώρισε στον Κρόνενμπεργκ το stand up comedy ημερολόγιό της, και εκείνος εξεπλάγη από τις «μεταμορφώσεις» και το ταλέντο της στην κωμωδία!
Μ’ αυτά και μ’ αυτά, είναι λογικό ότι η Δέσποινα Μοίρου δεν μπορεί να κρύψει τον ενθουσιασμό της για τη χρονιά που πέρασε. «Η χρονιά ξεκίνησε με τον Ρίντλεϊ Σκοτ, όταν έπαιξα και συνσκηνοθέτησα, ακούγοντας από εκείνον το καλύτερο κομπλιμέντο στην καριέρα μου, όταν με αποκάλεσε χαμαιλέοντα. Συνεχίστηκε με τη συνεργασία μου με τον Κρόνενμπεργκ και έκλεισε με τα εγκαίνια της τιμητικής έκθεσης των Pink Floyd, που έκανα στο Λος Αντζελες. Όλα αυτά κάνουν το 2021 μια χρυσή χρονιά για την καριέρα μου» τονίζει.
Ωστόσο, τη χαρά της σκίασε η είδηση της απώλειας του Πίτερ Μπογκντάνοβιτς. «Ο Μπογκντάνοβιτς ήταν ο μέντοράς μου. Ήταν η πρώτη αμερικανική ταινία το “The cats meow”, που έκανα το 2001, και ο πρώτος άνθρωπος που μου είπε ότι, εάν φύγω στο εξωτερικό, θα κάνω καριέρα. Τον ξανασυνάντησα στο San Francisco Film Festival το 2018 και ήταν πολύ χαρούμενος που το κοριτσάκι το οποίο είχε γνωρίσει στην Ελλάδα τον άκουσε και τα κατάφερε στο Χόλιγουντ» αναφέρει συγκινημένη.